Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Faik TANRIKULU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Faik TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini tarihsel arkaplanı ve güncel meseleler eşliğinde ele almayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme,AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu,Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği ( AB)'nin yapıları,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçler,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri ( 2) ,Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler,Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği ,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi,AB ilerleme raporlarında Türkiye ,Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri ,BREXİT ve Göç Meselesi,Hukuki pluralizm ve liberalizm ( Eleştirel yaklaşımlar ) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği ( AB)'nin gelişimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerini izah eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerini inceler. | 10, 16, 9 | A |
4. Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olayları inceler. | 10, 16, 9 | A |
5. Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiğini inceler. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 1. |
2 | AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 2. |
3 | Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği ( AB)'nin yapıları | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 3. |
4 | AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçler | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 4. |
5 | AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri ( 2) | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 5. |
6 | Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 6. |
7 | Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 7. |
8 | Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 8. |
9 | Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 9. |
10 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 10. |
11 | AB ilerleme raporlarında Türkiye | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 11. |
12 | Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 12. |
13 | BREXİT ve Göç Meselesi | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 13. |
14 | Hukuki pluralizm ve liberalizm ( Eleştirel yaklaşımlar ) | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 14. |
Kaynak |
Ertan Efegil & Mehmet Seyfettin Erol. Türkiye AB İlişkileri, Avrupa'nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı. Orion Kitabevi. 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 100 | 100 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Faik TANRIKULU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Faik TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini tarihsel arkaplanı ve güncel meseleler eşliğinde ele almayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme,AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu,Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği ( AB)'nin yapıları,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçler,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri ( 2) ,Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler,Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği ,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi,AB ilerleme raporlarında Türkiye ,Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri ,BREXİT ve Göç Meselesi,Hukuki pluralizm ve liberalizm ( Eleştirel yaklaşımlar ) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği ( AB)'nin gelişimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerini izah eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerini inceler. | 10, 16, 9 | A |
4. Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olayları inceler. | 10, 16, 9 | A |
5. Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiğini inceler. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 1. |
2 | AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 2. |
3 | Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği ( AB)'nin yapıları | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 3. |
4 | AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçler | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 4. |
5 | AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri ( 2) | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 5. |
6 | Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 6. |
7 | Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 7. |
8 | Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 8. |
9 | Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 9. |
10 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 10. |
11 | AB ilerleme raporlarında Türkiye | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 11. |
12 | Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 12. |
13 | BREXİT ve Göç Meselesi | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 13. |
14 | Hukuki pluralizm ve liberalizm ( Eleştirel yaklaşımlar ) | Efegil & Erol, Türkiye AB İlişkileri, Bölüm 14. |
Kaynak |
Ertan Efegil & Mehmet Seyfettin Erol. Türkiye AB İlişkileri, Avrupa'nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı. Orion Kitabevi. 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |