Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASAL İLETİŞİM-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihsel gelişim sürecinde Siyasal İletişimi anlamak; siyasal ve toplumsal gelişme süreçlerinde, sürece etki eden aktörlerin medya, siyaset ve iletişim kavramları üzerinden anlaşılmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim, Siyasal İletişim ve Siyasete ilişkin tanımlamalar,Siyasal İletişimin gelişim süreci ,Siyasal iletişimin kavramsal çerçevesi,Medya, Siyaset ve Siyasal iletişim: Aktörler/Etkenler,Toplumsal değişimler ve Siyasal İletişim: Medya, İletişim, Kültür ve Kampanya,Türk siyasi hayatında siyasal iletişim: Partiler, Kampanyalar, Dönemler,Sivil Toplum, Kamuoyu, Medya ve Toplumsal hareketler,Propaganda, Kamu Diplomasisi, Lobicilik, Siyasal Reklam ve İkna,Medya ve Algı Yönetimi bağlamında Siyasal iletişim kampanyaları: Dün Bugün,Medya ve Söylem: Medyada Siyasal İletişim dili ve yöntemi,Alana ilişkin makale değerlendirme,Alana ilişkin olay/kampanya değerlendirme/çözümleme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Siyaset ve iletişim kavramları arasındaki ilişkiyi açıklar 10, 13, 9A, E, H
2. Siyaset ve iletişimde temel aktörler açıklar 10, 9A, G
3. Siyasal reklam kampanyaları ve siyasal iletişim dilini kavrar10, 9A, G
4. Medya, Siyaset ve iletişime ilişkin temel kavramlar/tanımlamaları yapar.10, 9A, G
5. Tarihsel süreç içerisinde medya, siyaset ve iletişim kavramlarının ilişkisini yorumlar. 10, 9A, G
6. Eleştirel bakış geliştirerek medya, siyaset ve iletişim ilişkilerini çözümler.10, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim, Siyasal İletişim ve Siyasete ilişkin tanımlamalarSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
2Siyasal İletişimin gelişim süreci Siyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
3Siyasal iletişimin kavramsal çerçevesiSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
4Medya, Siyaset ve Siyasal iletişim: Aktörler/EtkenlerSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
5Toplumsal değişimler ve Siyasal İletişim: Medya, İletişim, Kültür ve KampanyaSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
6Türk siyasi hayatında siyasal iletişim: Partiler, Kampanyalar, DönemlerSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
6Sivil Toplum, Kamuoyu, Medya ve Toplumsal hareketlerSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
7Propaganda, Kamu Diplomasisi, Lobicilik, Siyasal Reklam ve İknaSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
8Medya ve Algı Yönetimi bağlamında Siyasal iletişim kampanyaları: Dün BugünSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
9Medya ve Söylem: Medyada Siyasal İletişim dili ve yöntemiSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
10Alana ilişkin makale değerlendirmeSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
11Alana ilişkin olay/kampanya değerlendirme/çözümleme Siyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
Kaynak
Siyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14570
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı22040
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)210
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASAL İLETİŞİM-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihsel gelişim sürecinde Siyasal İletişimi anlamak; siyasal ve toplumsal gelişme süreçlerinde, sürece etki eden aktörlerin medya, siyaset ve iletişim kavramları üzerinden anlaşılmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim, Siyasal İletişim ve Siyasete ilişkin tanımlamalar,Siyasal İletişimin gelişim süreci ,Siyasal iletişimin kavramsal çerçevesi,Medya, Siyaset ve Siyasal iletişim: Aktörler/Etkenler,Toplumsal değişimler ve Siyasal İletişim: Medya, İletişim, Kültür ve Kampanya,Türk siyasi hayatında siyasal iletişim: Partiler, Kampanyalar, Dönemler,Sivil Toplum, Kamuoyu, Medya ve Toplumsal hareketler,Propaganda, Kamu Diplomasisi, Lobicilik, Siyasal Reklam ve İkna,Medya ve Algı Yönetimi bağlamında Siyasal iletişim kampanyaları: Dün Bugün,Medya ve Söylem: Medyada Siyasal İletişim dili ve yöntemi,Alana ilişkin makale değerlendirme,Alana ilişkin olay/kampanya değerlendirme/çözümleme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Siyaset ve iletişim kavramları arasındaki ilişkiyi açıklar 10, 13, 9A, E, H
2. Siyaset ve iletişimde temel aktörler açıklar 10, 9A, G
3. Siyasal reklam kampanyaları ve siyasal iletişim dilini kavrar10, 9A, G
4. Medya, Siyaset ve iletişime ilişkin temel kavramlar/tanımlamaları yapar.10, 9A, G
5. Tarihsel süreç içerisinde medya, siyaset ve iletişim kavramlarının ilişkisini yorumlar. 10, 9A, G
6. Eleştirel bakış geliştirerek medya, siyaset ve iletişim ilişkilerini çözümler.10, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim, Siyasal İletişim ve Siyasete ilişkin tanımlamalarSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
2Siyasal İletişimin gelişim süreci Siyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
3Siyasal iletişimin kavramsal çerçevesiSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
4Medya, Siyaset ve Siyasal iletişim: Aktörler/EtkenlerSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
5Toplumsal değişimler ve Siyasal İletişim: Medya, İletişim, Kültür ve KampanyaSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
6Türk siyasi hayatında siyasal iletişim: Partiler, Kampanyalar, DönemlerSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
6Sivil Toplum, Kamuoyu, Medya ve Toplumsal hareketlerSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
7Propaganda, Kamu Diplomasisi, Lobicilik, Siyasal Reklam ve İknaSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
8Medya ve Algı Yönetimi bağlamında Siyasal iletişim kampanyaları: Dün BugünSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
9Medya ve Söylem: Medyada Siyasal İletişim dili ve yöntemiSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
10Alana ilişkin makale değerlendirmeSiyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
11Alana ilişkin olay/kampanya değerlendirme/çözümleme Siyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
Kaynak
Siyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım 2007, Ankara Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'De, Erol Çankaya, İmge Kitabevi, Ankara
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:47