Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÖNEM PROJESİ-Güz Dönemi0+0-50
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüBitirme Projesi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Prof.Dr. Gürkan SERT
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN.
Dersin AmacıÖğrenci ve danışmanın belirlediği konuda özgün bir projeyi tamamlamak ve literatüre katkıda bulunmak
Dersin İçeriğiBu ders; Projenin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişir.,Literatür taraması yapılarak ve project danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi,Literatür taraması yapılarak ve proje danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi,Projenin tüm boyutlarının planlanması,Projenin tüm boyutlarının planlanması,Planı yapılan projenin yazımı,Planı yapılan projenin yazımı,Planı yapılan projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı,Yazılan projenin sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar.16, 9D, F
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler.16, 9D, F
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. 16D, F
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir. 10, 16, 9D, F
5. Bilimsel olarak özgün bir proje ortaya çıkarır. 10, 16, 6, 9D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Projenin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişir.Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma
1Literatür taraması yapılarak ve project danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesiBireysel çalışma, danışman ile görüşme
2Literatür taraması yapılarak ve proje danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesiBireysel çalışma, danışmanla görüşme
3Projenin tüm boyutlarının planlanmasıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
4Projenin tüm boyutlarının planlanmasıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
5Planı yapılan projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
6Planı yapılan projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
7Planı yapılan projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
8 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
9 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
10 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
11 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
12 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
13 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
14Yazılan projenin sunumuBireysel çalışma
Kaynak
Projenin tamamlanması için gerekli olan literatürdeki kaynaklar
Projenin tamamlanması için gerekli olan literatürdeki kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme2320640
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2020400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer3015450
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1490
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1490/30)50
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÖNEM PROJESİ-Güz Dönemi0+0-50
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüBitirme Projesi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Prof.Dr. Gürkan SERT
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN.
Dersin AmacıÖğrenci ve danışmanın belirlediği konuda özgün bir projeyi tamamlamak ve literatüre katkıda bulunmak
Dersin İçeriğiBu ders; Projenin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişir.,Literatür taraması yapılarak ve project danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi,Literatür taraması yapılarak ve proje danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi,Projenin tüm boyutlarının planlanması,Projenin tüm boyutlarının planlanması,Planı yapılan projenin yazımı,Planı yapılan projenin yazımı,Planı yapılan projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı,Yazılan projenin sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar.16, 9D, F
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler.16, 9D, F
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. 16D, F
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir. 10, 16, 9D, F
5. Bilimsel olarak özgün bir proje ortaya çıkarır. 10, 16, 6, 9D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Projenin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişir.Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma
1Literatür taraması yapılarak ve project danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesiBireysel çalışma, danışman ile görüşme
2Literatür taraması yapılarak ve proje danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesiBireysel çalışma, danışmanla görüşme
3Projenin tüm boyutlarının planlanmasıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
4Projenin tüm boyutlarının planlanmasıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
5Planı yapılan projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
6Planı yapılan projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
7Planı yapılan projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
8 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
9 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
10 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
11 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
12 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
13 Projenin yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
14Yazılan projenin sunumuBireysel çalışma
Kaynak
Projenin tamamlanması için gerekli olan literatürdeki kaynaklar
Projenin tamamlanması için gerekli olan literatürdeki kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:28Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:29