Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK PERSONELİNİN İŞLEDİĞİ SUÇLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık çalışanlarının işlediği suçların kapsamını belirleme ve bu konuya yönelik düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukta Sağlık Mesleği Mensubu Kavramı ,Taksirle Yaralama ve Öldürme Suçları ,Sağlık Personelinin Görevini Kötüye Kullanması ,Organ ve Doku Ticareti Suçları,İnsan Üzerinde Deney ve Deneme Suçları,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından İhmal Suretiyle Kasten Öldürme,Kısırlaştırma Suçu,Çocuk Düşürme ve Çocuk Düşürtme Suçu,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Resmi Belgede Sahtecilik,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene ,Sağlık Mesleği Mensuplarının Suçu Bildirmemesi Suçu,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Bıçak Parası Meselesi,Sağlıkta Kişisel Verilerin Korunması,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Ötenazi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sağlık çalışanlarının işlediği suçlar konusunu analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
2.Ceza hukuku bağlamında sağlık çalışanı kavramı hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
3.Ötanazi ve ölüme yardım konularını analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
4.Defansif tıp ve buna ilişkin olayları analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
5.Sadece sağlık çalışanlarının işleyebildiği suçlar ile faili herkes olan suçların sağlık çalışanları tarafından işlenmesi durumları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukukta Sağlık Mesleği Mensubu Kavramı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Taksirle Yaralama ve Öldürme Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Sağlık Personelinin Görevini Kötüye Kullanması | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Organ ve Doku Ticareti Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | İnsan Üzerinde Deney ve Deneme Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından İhmal Suretiyle Kasten Öldürme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Kısırlaştırma Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Çocuk Düşürme ve Çocuk Düşürtme Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Resmi Belgede Sahtecilik | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Sağlık Mesleği Mensuplarının Suçu Bildirmemesi Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Bıçak Parası Meselesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Sağlıkta Kişisel Verilerin Korunması | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Ötenazi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Verilmeyecektir. |
Mehmet Emin Artuk/Ahmet Gökcen, Ceza Hukuku Özel Hükümler, 19. Baskı, Adalet Yayınevi, Ankara 2021. Mahmut Koca/İlhan Üzülmez, Ceza Hukuku Özel Hükümler, 7. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2020. Bahri Öztürk/Durmuş Tezcan ve Diğerleri, Ceza Muhakemesi Hukuku, 15. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2021. Ayşe Nuhoğlu/Feridun Yenisey, Ceza Muhakemesi Hukuku, 9. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2021. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 208 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(208/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK PERSONELİNİN İŞLEDİĞİ SUÇLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık çalışanlarının işlediği suçların kapsamını belirleme ve bu konuya yönelik düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukta Sağlık Mesleği Mensubu Kavramı ,Taksirle Yaralama ve Öldürme Suçları ,Sağlık Personelinin Görevini Kötüye Kullanması ,Organ ve Doku Ticareti Suçları,İnsan Üzerinde Deney ve Deneme Suçları,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından İhmal Suretiyle Kasten Öldürme,Kısırlaştırma Suçu,Çocuk Düşürme ve Çocuk Düşürtme Suçu,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Resmi Belgede Sahtecilik,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene ,Sağlık Mesleği Mensuplarının Suçu Bildirmemesi Suçu,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Bıçak Parası Meselesi,Sağlıkta Kişisel Verilerin Korunması,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Ötenazi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sağlık çalışanlarının işlediği suçlar konusunu analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
2.Ceza hukuku bağlamında sağlık çalışanı kavramı hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
3.Ötanazi ve ölüme yardım konularını analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
4.Defansif tıp ve buna ilişkin olayları analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
5.Sadece sağlık çalışanlarının işleyebildiği suçlar ile faili herkes olan suçların sağlık çalışanları tarafından işlenmesi durumları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukukta Sağlık Mesleği Mensubu Kavramı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Taksirle Yaralama ve Öldürme Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Sağlık Personelinin Görevini Kötüye Kullanması | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Organ ve Doku Ticareti Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | İnsan Üzerinde Deney ve Deneme Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından İhmal Suretiyle Kasten Öldürme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Kısırlaştırma Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Çocuk Düşürme ve Çocuk Düşürtme Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Resmi Belgede Sahtecilik | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Sağlık Mesleği Mensuplarının Suçu Bildirmemesi Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Bıçak Parası Meselesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Sağlıkta Kişisel Verilerin Korunması | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Ötenazi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Verilmeyecektir. |
Mehmet Emin Artuk/Ahmet Gökcen, Ceza Hukuku Özel Hükümler, 19. Baskı, Adalet Yayınevi, Ankara 2021. Mahmut Koca/İlhan Üzülmez, Ceza Hukuku Özel Hükümler, 7. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2020. Bahri Öztürk/Durmuş Tezcan ve Diğerleri, Ceza Muhakemesi Hukuku, 15. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2021. Ayşe Nuhoğlu/Feridun Yenisey, Ceza Muhakemesi Hukuku, 9. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2021. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |