Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ, Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT, Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof.Dr. Cevdet YAVUZ, Prof.Dr. Harun DEMİRBAŞ, Prof.Dr. Salih Önder YEŞİLTEPE, Doç.Dr. Emrah KULAKLI, Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN, Dr.Öğr.Üye. Doruk UTKU, Prof.Dr. Gürkan SERT, Prof.Dr. Nevzat ALKAN, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Doç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Prof.Dr. Haydar SUR, Prof.Dr. Mehmet Akif İNANICI, Dr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Doç.Dr. Harun ERYİĞİT
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Doruk UTKU,Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN.
Dersin AmacıSağlık hukuku ile ilgili ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tezin hangi aşamada ve hangi konuda olduğuna bağlı olarak haftalık yapılan çalışma konuları her teze göre değişiklik gösterecektir.,Tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar,Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar,Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar ,Tez konusunun belirlenmesi,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Tez savunması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. 10, 14, 16D
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler10, 14, 16D
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. 10, 14, 16D
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir.10, 14, 16D
5. Bilimsel olarak özgün bir tez ortaya çıkarır. 10, 14, 16, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0 Tezin hangi aşamada ve hangi konuda olduğuna bağlı olarak haftalık yapılan çalışma konuları her teze göre değişiklik gösterecektir.Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma
1Tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalarBireysel çalışma, danışmanla görüşme
2Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalarBireysel çalışma, danışmanla görüşme
3Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar çalışma, danışmanla görüşme
4Tez konusunun belirlenmesiBireysel çalışma, danışmanla görüşme
5Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
6Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
7Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
8Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
9Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
10Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
11Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
12Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
13Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
14Tez savunmasıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
Kaynak
Detaylı bir literatür taraması yapılması sonucu ulaşılan, tezle ilgili gereken tüm kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati2830840
Rehberli Problem Çözme2831868
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer81080
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1788
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1788/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ, Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT, Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof.Dr. Cevdet YAVUZ, Prof.Dr. Harun DEMİRBAŞ, Prof.Dr. Salih Önder YEŞİLTEPE, Doç.Dr. Emrah KULAKLI, Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN, Dr.Öğr.Üye. Doruk UTKU, Prof.Dr. Gürkan SERT, Prof.Dr. Nevzat ALKAN, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Doç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Prof.Dr. Haydar SUR, Prof.Dr. Mehmet Akif İNANICI, Dr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Doç.Dr. Harun ERYİĞİT
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Doruk UTKU,Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN.
Dersin AmacıSağlık hukuku ile ilgili ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tezin hangi aşamada ve hangi konuda olduğuna bağlı olarak haftalık yapılan çalışma konuları her teze göre değişiklik gösterecektir.,Tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar,Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar,Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar ,Tez konusunun belirlenmesi,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Tez savunması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. 10, 14, 16D
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler10, 14, 16D
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. 10, 14, 16D
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir.10, 14, 16D
5. Bilimsel olarak özgün bir tez ortaya çıkarır. 10, 14, 16, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0 Tezin hangi aşamada ve hangi konuda olduğuna bağlı olarak haftalık yapılan çalışma konuları her teze göre değişiklik gösterecektir.Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma
1Tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalarBireysel çalışma, danışmanla görüşme
2Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalarBireysel çalışma, danışmanla görüşme
3Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar çalışma, danışmanla görüşme
4Tez konusunun belirlenmesiBireysel çalışma, danışmanla görüşme
5Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
6Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
7Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
8Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
9Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
10Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
11Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
12Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
13Araştırmanın uygulanması ve tez yazımıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
14Tez savunmasıBireysel çalışma, danışmanla görüşme
Kaynak
Detaylı bir literatür taraması yapılması sonucu ulaşılan, tezle ilgili gereken tüm kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:34