Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP ETİĞİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıp etiğinin içeriği konusunda bilgi sunulması yoluyla tıp etiğinin temel kavramlarını anlama becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp etiği kavramının ulusal ve uluslaraarası literatür çerçevesinde tanımlanması ve aralarındaki ilişkinin kurulması.,Tıp etiğinin uluslararası ve ulusal kaynakları konusunda bilgiler verilecektir.,Tıp etiği, tıp deontolojisi kavramları arasındaki ilişki açıklanır,Biyoetik, etik ikilem, etik sorun kavramları ile ilgili bilgiler sunulacak,Tıp etiğinin güncel olmasının nedenleri, tarihsel nedenler, teknolojideki gelişimler, bireylerin haklarındaki gelişimler bağlamında sunulacaktır.,Tıp etiği ile ilgili kuramsal tartışmaların yanında ilkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri hakkında bilgi verilecektir.,Uluslararası alanda önem taşıyan mesleki etik belgeleri ve bu belgelerin tıp uygulamaları açısından taşıdığı önem ve bağlayıcılığı tartışılacaktır.,Sağlık mesleklerinin uygulanması ile ilgili olan hem meslek örgütlerinin hem de ilgili resmi kurumların yayınladığı belgeler sistematik olarak değerlendirilecektir.,Tıp etiğinin temel konuları yaşamın başlangıcında, yaşamın sonunda ve tıbbın uygulanması sırasında etik ikilem ve sorunlar sistematiği ile aktarılacaktır.,İstemli düşük, üremeye yardımcı teknikler, ötanazi, yaşam desteğinin kesilmesi, yaşam sonunda tedavinin reddi, organ ve doku aktarımı, kök hücre aktarımı insan üzerinde araştırma hayvan üzerinde araştırma, gibi konulardaki etik sorunlar özetlenecektir.,Tedavi amaçlı tıbbi müdahale, tedavi amaçlı olmayan tıbbi müdahaleler ve insan üzerinde araştırmalar sistematiğinde bilgiler sunulacaktır.,Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı, istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda özet bilgilere yer verilecektir.,Tıp etiği ve hukuku ile ilgili içerik taşıyan örnek yargı kararlarında yer alan tıp hukuku ve etiği ile ilgili kavramlara yargının yaklaşımı incelenecek ve değerlendirilecektir.,OLGU TARTIŞMASI-GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tıp etiği kavramı hususunda bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
2.Etik, tıp etiği, deontoloji, biyoetik, tıp hukuku, sağlık hukuku kavramları arasındaki ilişkileri ve farklılıkları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
3.Etik ikilem ve etik sorun kavramlarını analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
4.Mesleki etik ve deontoloji açısından önemli düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
5.Tıp etiğinin ilkeleri ve bu ilkelerin uygulanması hakkında tartışmalara katılır. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp etiği kavramının ulusal ve uluslaraarası literatür çerçevesinde tanımlanması ve aralarındaki ilişkinin kurulması. | powerpoint sunumlar, ders notları |
2 | Tıp etiğinin uluslararası ve ulusal kaynakları konusunda bilgiler verilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
3 | Tıp etiği, tıp deontolojisi kavramları arasındaki ilişki açıklanır | powerpoint sunumlar, ders notları |
4 | Biyoetik, etik ikilem, etik sorun kavramları ile ilgili bilgiler sunulacak | powerpoint sunumlar, ders notları |
5 | Tıp etiğinin güncel olmasının nedenleri, tarihsel nedenler, teknolojideki gelişimler, bireylerin haklarındaki gelişimler bağlamında sunulacaktır. | powerpoint sunumlar, ders notları |
6 | Tıp etiği ile ilgili kuramsal tartışmaların yanında ilkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri hakkında bilgi verilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
7 | Uluslararası alanda önem taşıyan mesleki etik belgeleri ve bu belgelerin tıp uygulamaları açısından taşıdığı önem ve bağlayıcılığı tartışılacaktır. | powerpoint sunumlar, ders notları |
8 | Sağlık mesleklerinin uygulanması ile ilgili olan hem meslek örgütlerinin hem de ilgili resmi kurumların yayınladığı belgeler sistematik olarak değerlendirilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
9 | Tıp etiğinin temel konuları yaşamın başlangıcında, yaşamın sonunda ve tıbbın uygulanması sırasında etik ikilem ve sorunlar sistematiği ile aktarılacaktır. | powerpoint sunumlar, ders notları |
10 | İstemli düşük, üremeye yardımcı teknikler, ötanazi, yaşam desteğinin kesilmesi, yaşam sonunda tedavinin reddi, organ ve doku aktarımı, kök hücre aktarımı insan üzerinde araştırma hayvan üzerinde araştırma, gibi konulardaki etik sorunlar özetlenecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
11 | Tedavi amaçlı tıbbi müdahale, tedavi amaçlı olmayan tıbbi müdahaleler ve insan üzerinde araştırmalar sistematiğinde bilgiler sunulacaktır. | powerpoint sunumlar, ders notları |
12 | Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı, istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda özet bilgilere yer verilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
13 | Tıp etiği ve hukuku ile ilgili içerik taşıyan örnek yargı kararlarında yer alan tıp hukuku ve etiği ile ilgili kavramlara yargının yaklaşımı incelenecek ve değerlendirilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
14 | OLGU TARTIŞMASI-GENEL DEĞERLENDİRME | powerpoint sunumlar, ders notları |
Kaynak |
1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F.; “Biyomedikal Etik Prensipleri”, (Yedinci Edisyon, Çev: M.Kemal Temel), BETİM, İstanbul, 2017. 2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul. 3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. 1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F. (2009); “Principles of biomedical ethics”, (Seventh Edition, Oxford University Press. 2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul. 3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. |
Ders notları, ele alınan konuya ilişkin önerilecek olan makale, kitap veya elektronik ortamdaki kaynaklar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 3 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 3 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 217 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(217/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP ETİĞİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıp etiğinin içeriği konusunda bilgi sunulması yoluyla tıp etiğinin temel kavramlarını anlama becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp etiği kavramının ulusal ve uluslaraarası literatür çerçevesinde tanımlanması ve aralarındaki ilişkinin kurulması.,Tıp etiğinin uluslararası ve ulusal kaynakları konusunda bilgiler verilecektir.,Tıp etiği, tıp deontolojisi kavramları arasındaki ilişki açıklanır,Biyoetik, etik ikilem, etik sorun kavramları ile ilgili bilgiler sunulacak,Tıp etiğinin güncel olmasının nedenleri, tarihsel nedenler, teknolojideki gelişimler, bireylerin haklarındaki gelişimler bağlamında sunulacaktır.,Tıp etiği ile ilgili kuramsal tartışmaların yanında ilkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri hakkında bilgi verilecektir.,Uluslararası alanda önem taşıyan mesleki etik belgeleri ve bu belgelerin tıp uygulamaları açısından taşıdığı önem ve bağlayıcılığı tartışılacaktır.,Sağlık mesleklerinin uygulanması ile ilgili olan hem meslek örgütlerinin hem de ilgili resmi kurumların yayınladığı belgeler sistematik olarak değerlendirilecektir.,Tıp etiğinin temel konuları yaşamın başlangıcında, yaşamın sonunda ve tıbbın uygulanması sırasında etik ikilem ve sorunlar sistematiği ile aktarılacaktır.,İstemli düşük, üremeye yardımcı teknikler, ötanazi, yaşam desteğinin kesilmesi, yaşam sonunda tedavinin reddi, organ ve doku aktarımı, kök hücre aktarımı insan üzerinde araştırma hayvan üzerinde araştırma, gibi konulardaki etik sorunlar özetlenecektir.,Tedavi amaçlı tıbbi müdahale, tedavi amaçlı olmayan tıbbi müdahaleler ve insan üzerinde araştırmalar sistematiğinde bilgiler sunulacaktır.,Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı, istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda özet bilgilere yer verilecektir.,Tıp etiği ve hukuku ile ilgili içerik taşıyan örnek yargı kararlarında yer alan tıp hukuku ve etiği ile ilgili kavramlara yargının yaklaşımı incelenecek ve değerlendirilecektir.,OLGU TARTIŞMASI-GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tıp etiği kavramı hususunda bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
2.Etik, tıp etiği, deontoloji, biyoetik, tıp hukuku, sağlık hukuku kavramları arasındaki ilişkileri ve farklılıkları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
3.Etik ikilem ve etik sorun kavramlarını analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
4.Mesleki etik ve deontoloji açısından önemli düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
5.Tıp etiğinin ilkeleri ve bu ilkelerin uygulanması hakkında tartışmalara katılır. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp etiği kavramının ulusal ve uluslaraarası literatür çerçevesinde tanımlanması ve aralarındaki ilişkinin kurulması. | powerpoint sunumlar, ders notları |
2 | Tıp etiğinin uluslararası ve ulusal kaynakları konusunda bilgiler verilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
3 | Tıp etiği, tıp deontolojisi kavramları arasındaki ilişki açıklanır | powerpoint sunumlar, ders notları |
4 | Biyoetik, etik ikilem, etik sorun kavramları ile ilgili bilgiler sunulacak | powerpoint sunumlar, ders notları |
5 | Tıp etiğinin güncel olmasının nedenleri, tarihsel nedenler, teknolojideki gelişimler, bireylerin haklarındaki gelişimler bağlamında sunulacaktır. | powerpoint sunumlar, ders notları |
6 | Tıp etiği ile ilgili kuramsal tartışmaların yanında ilkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri hakkında bilgi verilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
7 | Uluslararası alanda önem taşıyan mesleki etik belgeleri ve bu belgelerin tıp uygulamaları açısından taşıdığı önem ve bağlayıcılığı tartışılacaktır. | powerpoint sunumlar, ders notları |
8 | Sağlık mesleklerinin uygulanması ile ilgili olan hem meslek örgütlerinin hem de ilgili resmi kurumların yayınladığı belgeler sistematik olarak değerlendirilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
9 | Tıp etiğinin temel konuları yaşamın başlangıcında, yaşamın sonunda ve tıbbın uygulanması sırasında etik ikilem ve sorunlar sistematiği ile aktarılacaktır. | powerpoint sunumlar, ders notları |
10 | İstemli düşük, üremeye yardımcı teknikler, ötanazi, yaşam desteğinin kesilmesi, yaşam sonunda tedavinin reddi, organ ve doku aktarımı, kök hücre aktarımı insan üzerinde araştırma hayvan üzerinde araştırma, gibi konulardaki etik sorunlar özetlenecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
11 | Tedavi amaçlı tıbbi müdahale, tedavi amaçlı olmayan tıbbi müdahaleler ve insan üzerinde araştırmalar sistematiğinde bilgiler sunulacaktır. | powerpoint sunumlar, ders notları |
12 | Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı, istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda özet bilgilere yer verilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
13 | Tıp etiği ve hukuku ile ilgili içerik taşıyan örnek yargı kararlarında yer alan tıp hukuku ve etiği ile ilgili kavramlara yargının yaklaşımı incelenecek ve değerlendirilecektir. | powerpoint sunumlar, ders notları |
14 | OLGU TARTIŞMASI-GENEL DEĞERLENDİRME | powerpoint sunumlar, ders notları |
Kaynak |
1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F.; “Biyomedikal Etik Prensipleri”, (Yedinci Edisyon, Çev: M.Kemal Temel), BETİM, İstanbul, 2017. 2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul. 3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. 1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F. (2009); “Principles of biomedical ethics”, (Seventh Edition, Oxford University Press. 2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul. 3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. |
Ders notları, ele alınan konuya ilişkin önerilecek olan makale, kitap veya elektronik ortamdaki kaynaklar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |