Bu dersin amacı, sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, bilimsel bir araştırmanın planlanması, aşamaları, raporlanmasını, analizleri konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel Araştırma-Bilim Felsefesi ,Bilimsel Araştırmanın Önemi ve Aşamaları,Araştırma Türleri-Kantitatif Araştırmalar ,Araştırma Yöntemleri-Kalitatif Araştırmalar,Uygulama: Araştırma türleri makale analizi,Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Tarama,Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması,Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi,Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması,Veri analizi ,Veri Analizi-2,Veri Analizi-3,Araştırmada Etik ,Araştırmanın Raporlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırma tasarlar.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel bir araştırmanın planlanması, uygulanması ve sonuçlanması aşamaları için gerekli temel bilgileri kullanır.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel araştırma için grekli temel etik kuralları uygular.
10, 16, 9
E, F
Bilimsel araştırmanın raporunu yazar.
10, 6, 9
E
Alanıyla ilgili bilimsel kaynakları takip eder.
10, 16, 9
E, F
Bilimsel bir araştırma makalesini değerlendirir.
10, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel Araştırma-Bilim Felsefesi
Ders Kaynakları
2
Bilimsel Araştırmanın Önemi ve Aşamaları
Ders Notları
3
Araştırma Türleri-Kantitatif Araştırmalar
Ders Notları
4
Araştırma Yöntemleri-Kalitatif Araştırmalar
Ders Notları
5
Uygulama: Araştırma türleri makale analizi
Ders notları
6
Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Tarama
Ders Notları
7
Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması
Ders Notları
8
Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi
Ders notları
9
Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması
Ders notları
10
Veri analizi
Ders notları
11
Veri Analizi-2
Ders notları
12
Veri Analizi-3
Ders Notları
13
Araştırmada Etik
Ders notları
14
Araştırmanın Raporlanması
Ders notları
Kaynak
1. Dawson, C. (2013). Advanced research methods: A practical guide for social research projects. Hachette UK.
2. Özdemir, A. (2008). Yönetim biliminde ileri araştırma yöntemleri ve uygulamalar. Beta Yayınları, İstanbul.
3. Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar 1. İstanbul: Yayın Odası Yayınları.
4. Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar 2. İstanbul: Yayın Odası Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir.
X
2
Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar.
X
3
Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir.
X
4
Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir.
X
5
Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
6
Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur.
X
7
Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir.
X
9
Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur.
X
10
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir.
11
Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir.
X
12
Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
6
3
18
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
15
45
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
5
6
30
Proje Sunumu / Seminer
3
10
30
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
225
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, bilimsel bir araştırmanın planlanması, aşamaları, raporlanmasını, analizleri konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel Araştırma-Bilim Felsefesi ,Bilimsel Araştırmanın Önemi ve Aşamaları,Araştırma Türleri-Kantitatif Araştırmalar ,Araştırma Yöntemleri-Kalitatif Araştırmalar,Uygulama: Araştırma türleri makale analizi,Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Tarama,Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması,Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi,Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması,Veri analizi ,Veri Analizi-2,Veri Analizi-3,Araştırmada Etik ,Araştırmanın Raporlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırma tasarlar.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel bir araştırmanın planlanması, uygulanması ve sonuçlanması aşamaları için gerekli temel bilgileri kullanır.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel araştırma için grekli temel etik kuralları uygular.
10, 16, 9
E, F
Bilimsel araştırmanın raporunu yazar.
10, 6, 9
E
Alanıyla ilgili bilimsel kaynakları takip eder.
10, 16, 9
E, F
Bilimsel bir araştırma makalesini değerlendirir.
10, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel Araştırma-Bilim Felsefesi
Ders Kaynakları
2
Bilimsel Araştırmanın Önemi ve Aşamaları
Ders Notları
3
Araştırma Türleri-Kantitatif Araştırmalar
Ders Notları
4
Araştırma Yöntemleri-Kalitatif Araştırmalar
Ders Notları
5
Uygulama: Araştırma türleri makale analizi
Ders notları
6
Araştırma Konusunun Seçimi – Literatür Tarama
Ders Notları
7
Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması
Ders Notları
8
Anakütle ve Örneklem, Örneklem sayısının belirlenmesi
Ders notları
9
Veri Toplama Yöntemleri - Anket formunun hazırlanması
Ders notları
10
Veri analizi
Ders notları
11
Veri Analizi-2
Ders notları
12
Veri Analizi-3
Ders Notları
13
Araştırmada Etik
Ders notları
14
Araştırmanın Raporlanması
Ders notları
Kaynak
1. Dawson, C. (2013). Advanced research methods: A practical guide for social research projects. Hachette UK.
2. Özdemir, A. (2008). Yönetim biliminde ileri araştırma yöntemleri ve uygulamalar. Beta Yayınları, İstanbul.
3. Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar 1. İstanbul: Yayın Odası Yayınları.
4. Neuman, W. L. (2016). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar 2. İstanbul: Yayın Odası Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir.
X
2
Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar.
X
3
Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir.
X
4
Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir.
X
5
Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
6
Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur.
X
7
Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir.
X
9
Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur.
X
10
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir.
11
Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir.
X
12
Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir.