Bu ders kapsamında, öğrencinin sağlık işletmeciliği konusunda dünyadaki gelişmeler hakkında bilgilendirilmesinin sağlanması, sağlık işletmeciliği konusunda yeni tekniklerin öğretilmesi, yeni teknikler arasında ilişki kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi, yeni teknikler hakkında çözümleme yapabilme becerisi kazandırma, öğretilen bilgiler çerçevesinde uygulama becerisi kazandırması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler,Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği,Sağlık kurumlarında örnek edinme,Sağlık kurumlarında tedavi planları ,Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü,Sağlık kurumlarında ekip çalışması,Personel güçlendirilmesi,Yönetsel Etik,Yalın Organizasyonlar,Öğrenen Organizasyonlar,Değişim Mühendisliği,Adaptasyon Yaklaşımları,Dış Kaynaktan Yararlanma,Sağlık kurumlarında stok kavramı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1-Yönetimde güncel kavramları ifade eder.
10, 16, 9
A
2-Yönetim alanındaki güncel konuları yorumlar.
10, 16, 9
A
3-Yönetim alanındaki farklı güncel konuları bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir.
10, 16, 9
A
4-Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeleri belirtir.
10, 16, 9
A
5-Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği'ni (Reengineering) açıklar.
10, 16, 9
A
6- Örnek edinme (benchmarking), tedavi planları (clinical pathways), sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü kavramlarını, ekip çalışmasını, personel güçlendirilmesini, sağlık kurumlarında stok kontrolü kavramlarını ifade eder.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
2
Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
3
Sağlık kurumlarında örnek edinme
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
4
Sağlık kurumlarında tedavi planları
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
5
Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
6
Sağlık kurumlarında ekip çalışması
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
7
Personel güçlendirilmesi
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
8
Yönetsel Etik
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
9
Yalın Organizasyonlar
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
10
Öğrenen Organizasyonlar
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
11
Değişim Mühendisliği
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
12
Adaptasyon Yaklaşımları
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
13
Dış Kaynaktan Yararlanma
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
14
Sağlık kurumlarında stok kavramı
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
Kaynak
Sağlık Kurumlarında Çağdaş Yönetim Yaklaşımları , Editör : Seda Uyar, Fatma Çiftçi Kıraç, Nobel Bilimsel Eserler , 2022.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir.
X
2
Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar.
X
3
Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir.
X
4
Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir.
X
5
Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
6
Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur.
X
7
Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir.
X
9
Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur.
X
10
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir.
11
Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir.
X
12
Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
1
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
1
14
Proje Sunumu / Seminer
14
1
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
14
3
42
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
4
56
Performans Görevi, Bakım Planı
14
2
28
Toplam İş Yükü (Saat)
238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE YENİ YÖNELİMLER
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Yeter USLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Yeter USLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında, öğrencinin sağlık işletmeciliği konusunda dünyadaki gelişmeler hakkında bilgilendirilmesinin sağlanması, sağlık işletmeciliği konusunda yeni tekniklerin öğretilmesi, yeni teknikler arasında ilişki kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi, yeni teknikler hakkında çözümleme yapabilme becerisi kazandırma, öğretilen bilgiler çerçevesinde uygulama becerisi kazandırması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler,Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği,Sağlık kurumlarında örnek edinme,Sağlık kurumlarında tedavi planları ,Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü,Sağlık kurumlarında ekip çalışması,Personel güçlendirilmesi,Yönetsel Etik,Yalın Organizasyonlar,Öğrenen Organizasyonlar,Değişim Mühendisliği,Adaptasyon Yaklaşımları,Dış Kaynaktan Yararlanma,Sağlık kurumlarında stok kavramı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1-Yönetimde güncel kavramları ifade eder.
10, 16, 9
A
2-Yönetim alanındaki güncel konuları yorumlar.
10, 16, 9
A
3-Yönetim alanındaki farklı güncel konuları bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir.
10, 16, 9
A
4-Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeleri belirtir.
10, 16, 9
A
5-Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği'ni (Reengineering) açıklar.
10, 16, 9
A
6- Örnek edinme (benchmarking), tedavi planları (clinical pathways), sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü kavramlarını, ekip çalışmasını, personel güçlendirilmesini, sağlık kurumlarında stok kontrolü kavramlarını ifade eder.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
2
Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
3
Sağlık kurumlarında örnek edinme
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
4
Sağlık kurumlarında tedavi planları
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
5
Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
6
Sağlık kurumlarında ekip çalışması
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
7
Personel güçlendirilmesi
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
8
Yönetsel Etik
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
9
Yalın Organizasyonlar
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
10
Öğrenen Organizasyonlar
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
11
Değişim Mühendisliği
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
12
Adaptasyon Yaklaşımları
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
13
Dış Kaynaktan Yararlanma
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
14
Sağlık kurumlarında stok kavramı
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
Kaynak
Sağlık Kurumlarında Çağdaş Yönetim Yaklaşımları , Editör : Seda Uyar, Fatma Çiftçi Kıraç, Nobel Bilimsel Eserler , 2022.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir.
X
2
Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar.
X
3
Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir.
X
4
Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir.
X
5
Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
6
Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur.
X
7
Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir.
X
9
Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur.
X
10
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir.
11
Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir.
X
12
Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir.