Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKRAN DANIŞMANLIĞI VE RİSKLİ GRUPLAR-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumların zarar verici etkileri hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olmak *Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumları tespit edebilmek *Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumlara ilişkin yaşam berecisi ve psiko-eğitsel müdahalelerde bulunma becerisine sahip olmak *Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumlara yönelik literatür bilgisine ve araştırma becerisine sahip olmak
Dersin İçeriğiBu ders; Derse oryantasyon ve izlence tanıtımı,Olumsuz çocukluk yaşantılarına giriş,Temel 8 Olumsuz Çocukluk Yaşantısı nedir?,Neden Kanıta Dayalı Akran Danışmanlığı Programları Riskleri Önler,Risk altındaki gençler için mentorluk programlarının etkinliği,Kaliteli ebeveyn-ergen ilişkilerinin devam eden önemi
,Mentorluk Programları ve Gençlerin Gelişimi
,Okul psikolojik danışmanlığı araştırmalarının mevcut durumu
,Okullarda başarısızlık nedenleri: Okul, aile ve çocuk,Sistematik bir akran ilişki modeli olarak mentörlük; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
(1) Olumsuz çocukluk yaşantıları kavramını ve kapsamını açıklar. (2) Olumsuz çocukluk yaşantılarını önlemede gereken hususları açıklar. (3) Olumsuz çocukluk yaşantılarını önlemeye yönelik teknikler hakkında bilgi sahibidir. (4) Olumsuz çocukluk yaşantılarının neden olduğu riskli gruplarda yer alan bireyler hakkında bilgi sahibidir. (5) Olumsuz çocukluk yaşantılarına karşı bir müdahale yöntemi olarak akran danışmanlığı modeli hakkında bilgi sahibidir. 10, 16, 18, 2, 37, 5, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse oryantasyon ve izlence tanıtımı
2Olumsuz çocukluk yaşantılarına giriş
3Temel 8 Olumsuz Çocukluk Yaşantısı nedir?
4Neden Kanıta Dayalı Akran Danışmanlığı Programları Riskleri Önler
5Risk altındaki gençler için mentorluk programlarının etkinliği
6Kaliteli ebeveyn-ergen ilişkilerinin devam eden önemi
7Mentorluk Programları ve Gençlerin Gelişimi
8Okul psikolojik danışmanlığı araştırmalarının mevcut durumu
9Okullarda başarısızlık nedenleri: Okul, aile ve çocuk
10Sistematik bir akran ilişki modeli olarak mentörlük
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKRAN DANIŞMANLIĞI VE RİSKLİ GRUPLAR-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumların zarar verici etkileri hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olmak *Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumları tespit edebilmek *Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumlara ilişkin yaşam berecisi ve psiko-eğitsel müdahalelerde bulunma becerisine sahip olmak *Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumlara yönelik literatür bilgisine ve araştırma becerisine sahip olmak
Dersin İçeriğiBu ders; Derse oryantasyon ve izlence tanıtımı,Olumsuz çocukluk yaşantılarına giriş,Temel 8 Olumsuz Çocukluk Yaşantısı nedir?,Neden Kanıta Dayalı Akran Danışmanlığı Programları Riskleri Önler,Risk altındaki gençler için mentorluk programlarının etkinliği,Kaliteli ebeveyn-ergen ilişkilerinin devam eden önemi
,Mentorluk Programları ve Gençlerin Gelişimi
,Okul psikolojik danışmanlığı araştırmalarının mevcut durumu
,Okullarda başarısızlık nedenleri: Okul, aile ve çocuk,Sistematik bir akran ilişki modeli olarak mentörlük; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
(1) Olumsuz çocukluk yaşantıları kavramını ve kapsamını açıklar. (2) Olumsuz çocukluk yaşantılarını önlemede gereken hususları açıklar. (3) Olumsuz çocukluk yaşantılarını önlemeye yönelik teknikler hakkında bilgi sahibidir. (4) Olumsuz çocukluk yaşantılarının neden olduğu riskli gruplarda yer alan bireyler hakkında bilgi sahibidir. (5) Olumsuz çocukluk yaşantılarına karşı bir müdahale yöntemi olarak akran danışmanlığı modeli hakkında bilgi sahibidir. 10, 16, 18, 2, 37, 5, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse oryantasyon ve izlence tanıtımı
2Olumsuz çocukluk yaşantılarına giriş
3Temel 8 Olumsuz Çocukluk Yaşantısı nedir?
4Neden Kanıta Dayalı Akran Danışmanlığı Programları Riskleri Önler
5Risk altındaki gençler için mentorluk programlarının etkinliği
6Kaliteli ebeveyn-ergen ilişkilerinin devam eden önemi
7Mentorluk Programları ve Gençlerin Gelişimi
8Okul psikolojik danışmanlığı araştırmalarının mevcut durumu
9Okullarda başarısızlık nedenleri: Okul, aile ve çocuk
10Sistematik bir akran ilişki modeli olarak mentörlük
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46