Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGULA.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili programların geliştirilmesi ve uygulanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okul psikolojik danışmanlığı program yönetimi modelleri ile ilgili tanıtıcı bilgilerin verilmesi.,-Okul psikolojik danışmanlığı program yönetimi modelleri ile ilgili tanıtıcı bilgilerin verilmesi.
-Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması psikoeğitim programları ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili kariyer planlama kitapçıklarının nasıl geliştirileceği.
,Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması psikoeğitim programları ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili kariyer planlama kitapçıklarının nasıl geliştirileceği.,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması programları ve periyodik bireysel görüşme kitapçıkları geliştirilecek ve uygulanacaktır. 6H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okul psikolojik danışmanlığı program yönetimi modelleri ile ilgili tanıtıcı bilgilerin verilmesi.Uygulama yapılacak okul belirlenmesi ve gerekli izin işlemlerinin başlatılması.
2-Okul psikolojik danışmanlığı program yönetimi modelleri ile ilgili tanıtıcı bilgilerin verilmesi.
-Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması psikoeğitim programları ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili kariyer planlama kitapçıklarının nasıl geliştirileceği.
Uygulama yapılacak okul belirlenmesi ve gerekli izin işlemlerinin başlatılması.
3Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması psikoeğitim programları ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili kariyer planlama kitapçıklarının nasıl geliştirileceği.Önerilen, ilgili kaynakların incelenmesi.
4Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
5Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
6Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
7Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
8Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
9Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
10Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
11Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
12Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
13Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
14Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor hazırlıklarının sonlandırılması.
Kaynak
Akın, A., Demirci, İ., & Arslan, S. (2012). Revize Edilmiş Sınav Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Educational Sciences and Practice, 11(21), 103-118. American School Counselor Association. (2012). The ASCA national model: A framework for school counseling programs (3. b.). Alexandria, VA: Yazar. Association, A. S. (2003). The ASCA national model: A framework for school counseling programs. Alexandria, VA: Yazar. Ateş, B. (2017). Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma. Kuram ve uygulama (Genişletilmiş 2. b.). Ankara: Vize. Baggerly, J., & Osborn, D. (2006). School counselors’ career satisfaction and commitment: Correlates and predictors. Professional School Counseling, 9, 197–205. Bakioğlu, A., & Asyalı, S. (2005). Rehber öğretmenlerin bulundukları kariyerevrelerine göre okul yönetimini algılayışlarının niteliksel olarak incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, s. 89-110. Baymur, F. (1971). Okullarımızda önemli bir sorun: Rehberlik. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi. Bektaş, M. (2015). Okul öncesi çocukların cinsel istismardan korunması ve sınıf temelli bir rehberlik programı önerisi. Okul Psikolojik Danışmanı e-Bülteni(5), s. 20 - 27. Boon, O. P., Jaafar, W. W., & Baba, M. (2015). Factors contributing to job satisfaction among school counselors. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 211, s. 803-810. Borders, L. D., & Drury, S. (1992). Comprehensive school counseling programs: A review for policymakers and practitioners. Journal of Counseling and Development, 70, 487-498. Bostancı, H. (2015). 7. ve 8. sınıf öğrencileri için kariyer farkındalığı geliştirme amaçlı grup rehberliği programı. Ankara: Nobel. Çolakkadıoğlu, O. (2003). Ergenlerde Karar Verme Ölçeği’nin Uyarlama Çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çolakkadıoğlu, O. (2010). Çatışma kuramına dayalı olarak geliştirilen karar verme beceri eğitimi grup uygulamalarının ergenlerin karar verme stillerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çolakkadıoğlu, O. (2012). Ergenlerde karar verme ölçeği’nin ortaöğretim öğrencileri için geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), s. 387-403. Çolakkadıoğlu, O., & Güçray, S. S. (2007). The Adaptation of Adolescent Decision Making Questionnaire into Turkish Population. Eurasian Journal of Educational Research, 7(26), s. 61-71. Ece Özcivanoğlu, M. E. (2010). Yapılandırılmış grupla psikolojik danışma programı: Atılganlık becerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 11-19. Eraslan Çapan, B. (2006). Çocukların kendilik değeri geliştirmede kendilik değerlini geliştirme programı ve sosyal ve duygusal eğitim programının etkililiği. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erkan, S. (2001). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel. Erkan, S. (2006). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri (8. baskı b.). Ankara: Pegem A Akademi. Erkan, S. (2017). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi. Friedmann, I. A., & Mann, L. (1993). Coping patterns in adolescent decision-making: An Israeli-Australian comparison. Journal of Adolescence, 16, s. 187-199. Gültekin, F., & Arıcıoğlu, A. (2009). Okullarda konsültasyon hizmetleri: Türkiye'deki durum. F. Korkut Owen, R. Özyürek, & D. W. Owen içinde, Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik. Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. (Cilt 2, s. 251-269). Ankara: Nobel. Gündoğdu, R. (2012). Yaratıcı drama temelli çatışma çözme programının ergenlerin öfke, saldırganlık ve çatışma çözme becerisine etkisi. S. Erkan, & A. Kaya içinde, Deneysel olarak sınanmış grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları II (3. baskı b., s. 443 - 539). Ankara: PEGEM. Gysbers, N. C. (2012). Embrace the past, welcome the future: A brief history of school counseling. In The ASCA National Model: A Framework for School Counseling (3. b.). Alexandria, VA. Gysbers, N. C., & Henderson, P. (2001). Comprehensive guidance and counseling programs: A rich history and a bright future. Professional School Counseling(4), 246-256. Gysbers, N. C., & Henderson, P. (2012). Developing and Managing Your School Guidance Program (4th ed. b.). Alexandria, VA: ACA. Hatipoğlu, H. (2010). Okullarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Işık Tokmak, A., & Özyürek, R. (2018). The Relationships among School Counselors' Vocational Satisfactions, Their School Counseling Self-efficacy Expectations and Delivery System Components. Universal Journal of Psychology, 6(2), 35-42. DOI: 10.13189/ujp.2018.060201. Johnson, L. (2000). Promoting professional identity in an era of educational reform. Professional School Counseling, 4, 31–41. Korkut, F. (2015). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı. Mann, L., Harmoni, R., & Power, C. (1989). Adolescent decision-making: The development of competence. Journal of Adolescence, 12, s. 265-278. MEB. (2017a). MEB Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği. 01.02.2018 tarihinde Resmi Gazete: http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/10113305_yeni_rehbrlk_yon.pdf adresinden alındı Myrick, R. D. (1997). Developmental guidance and counseling: A practical approach (3. b.). Minneapolis, MN: Educational Media Corporation. Nazlı, S. (2014). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programları. (5. b.). Ankara: Anı. Nazlı, S. (2014a). Polis Akademisi kapsamlı gelişimsel rehberlik programının orta vadeli değerlendirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 41, 103-116. Nazlı, S. (2014b). Polis Akademisi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Büro Amirliğinin gelişimsel rehberlik modeline geçiş süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 47, 259-278. Öz, F. S. (2008). Öfke yönetimi eğitiminin ergenlerde öfke ile başa çıkma ve iletişim becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE. Özyürek, R. (2009). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları ve öğrencilere sağlanan süpervizyon olanakları: Ulusal bir tarama çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 32, 54-63. Özyürek, R. (2010a). School counseling practices in Turkish universities: Recommendations for counselor educators. Eurosian Journal of Educational Research, 39, 175-190. Özyürek, R. (2010b). Psikolojik danışma ve rehberlik lisans programı öğrencilerinin yaptıkları okul psikolojik danışmanlığıyla ilgili uygulamaların saptaması. Eğitim ve Bilim, 156, 160-174. Özyürek, R. (2015). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları. El kitabı (2 b.). Ankara: Pegem Akademi. Özyürek, R. (2016). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Çocuk ve ergenler için kariyer rehberliği uygulamaları. (2. b.). Ankara: Nobel. Özyürek, R., Tüfeközdemir Sarıoğlu, F., Özgeday, N., Akçay, O., Bostancı, H., & Üstüner, V. (2014). Sınıf rehberliği ünitelerini temel alan okul psikolojik danışmanlığı programı modeli uygulamaları: Verimli ders çalışma ve zamanı kullanma becerileri sınıf rehberliği ünitesi-ilkokul e-kitabı. İzmir: Yazar. Özyürek, R., Çalışkan, S., & Türkoğlu, E. (2015). Sınıf Rehberliği Ünitelerini Temel Alan Okul Psikolojik Danışmanlığı Programı Modeli Uygulamaları: Kariyer Farkındalığı Geliştirmeye Yönelik Bir Sınıf Rehberliği Ünitesi-Anadolu Lisesi e-kitabı. Manisa: Yazar. Özyürek, R., Sanal, S. D., Çelikkıran, İ., Dincel, A., & Gölcük, N. (2013). İzmir ili Bayraklı ilçesi okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programı uygulamaları e-kitabı. İzmir: Yazar. Özyürek, R., Tüfeközdemir Sarıoğlu, F., Özgeday, N., Kayalar, A., Bostancı, Ü., & Üstüner, V. (2013). İzmir ili Bornova ilçesi okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programı uygulamaları temel önleme e-kitabı. İzmir: Yazar. Poon, O. B., Jaafar, W. M., & Baba, M. (2015). Factors contributing to job satisfaction among school counselors. Procedia - Social and Behaviorarl Sciences(211), 803 - 810. Şentürk Aydın, R. (2013). Yaşam becerileri psikoeğitim programının boşanmış aile çocuklarının uyum düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Şimşek, G., Özyürek, R., & Türkoğlu, F. (2016). Sınıf rehberliği ünitelerini temel alan kapsamlı gelişimsel okul psikolojik danışmanlığı model uygulamaları: Duyguları tanıma ve ifade etme sınıf rehberliği ünitesi e-kitabı. İlkokul. Manisa: Yazar. Tan, H. (1962). Rehberliğin esasları. Mahiyeti çeşitleri teknikleri teşkilat ve personel değerlendirmesi. Ankara: Yenidesen Matbaası. Temüroğlu Sundur, L. Y. (2012). Çatışma çözme ve arabuluculuk becerileri Modül 7. Özellikle kız çocuklarının okullulaşma oranının artırılması projesi. Öğrenci destek programı. https://drive.google.com/drive/mobile/folders/0Bx-dy0B-9U7JYTdHODdNTDAxM2M?usp=drive_web. 16.12.2015 tarihinde erişildi. Ünüvar, A. (2012). Gerçeklik kuramına dayalı psiko-eğitim programının lise öğrencilerinin denetim odağı ve yılmazlık düzeyi üzerindeki etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Whiston, S. C., & Quinby, R. (2009). Review of school counseling outcome research. Psychology in the Schools, 46(3), 267-272. Whiston, S. C., & Sexton, T. (1998). A review of school counseling outcome research: Implications for practice. Journal of Counseling and Development, 76, 412-426. Whiston, S. C., & Sexton, T. (1998). A review of school counseling outcome research: Implications for practices. Journal of Counseling and Development, 76, 412-426. Yavuz, O. (2016). Exploring the impacts of school reforms on underrepresented urban students’ college persistence. Educational Research and Evaluation, 22(7-8), 354-373. Yayla, A., & Bacanlı, F. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kariyer gelişimleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. İlköğretim Online, 10, s. 1148-1159. Yerin Güneri, O., Büyükgöze Kavas, A., & Koydemir, S. (2007). Okul Psikolojik Danışmanlarının Profesyonel Gelişimi: Acemilikten Olgunlaşmaya Giden Zorlu Yol. R. Özyürek, F. Korkut Owen, & D. Owen içinde, Gelişen Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Meslekleşme Sürecinde İlerlemeler (Cilt 1, s. 139-161). Ankara: Nobel.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi18080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler6318
Proje Sunumu / Seminer6424
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)224
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(224/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGULA.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili programların geliştirilmesi ve uygulanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okul psikolojik danışmanlığı program yönetimi modelleri ile ilgili tanıtıcı bilgilerin verilmesi.,-Okul psikolojik danışmanlığı program yönetimi modelleri ile ilgili tanıtıcı bilgilerin verilmesi.
-Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması psikoeğitim programları ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili kariyer planlama kitapçıklarının nasıl geliştirileceği.
,Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması psikoeğitim programları ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili kariyer planlama kitapçıklarının nasıl geliştirileceği.,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
,Grup süpervizyon toplantısı.
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması programları ve periyodik bireysel görüşme kitapçıkları geliştirilecek ve uygulanacaktır. 6H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okul psikolojik danışmanlığı program yönetimi modelleri ile ilgili tanıtıcı bilgilerin verilmesi.Uygulama yapılacak okul belirlenmesi ve gerekli izin işlemlerinin başlatılması.
2-Okul psikolojik danışmanlığı program yönetimi modelleri ile ilgili tanıtıcı bilgilerin verilmesi.
-Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması psikoeğitim programları ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili kariyer planlama kitapçıklarının nasıl geliştirileceği.
Uygulama yapılacak okul belirlenmesi ve gerekli izin işlemlerinin başlatılması.
3Sınıf rehberliği üniteleri, küçük grup psikolojik danışması psikoeğitim programları ve periyodik bireysel görüşmelerle ilgili kariyer planlama kitapçıklarının nasıl geliştirileceği.Önerilen, ilgili kaynakların incelenmesi.
4Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
5Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
6Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
7Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
8Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
9Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
10Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
11Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
12Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
13Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor yazmak için hazırlıkların yapılması.
14Grup süpervizyon toplantısı.
Rapor hazırlıklarının sonlandırılması.
Kaynak
Akın, A., Demirci, İ., & Arslan, S. (2012). Revize Edilmiş Sınav Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Educational Sciences and Practice, 11(21), 103-118. American School Counselor Association. (2012). The ASCA national model: A framework for school counseling programs (3. b.). Alexandria, VA: Yazar. Association, A. S. (2003). The ASCA national model: A framework for school counseling programs. Alexandria, VA: Yazar. Ateş, B. (2017). Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma. Kuram ve uygulama (Genişletilmiş 2. b.). Ankara: Vize. Baggerly, J., & Osborn, D. (2006). School counselors’ career satisfaction and commitment: Correlates and predictors. Professional School Counseling, 9, 197–205. Bakioğlu, A., & Asyalı, S. (2005). Rehber öğretmenlerin bulundukları kariyerevrelerine göre okul yönetimini algılayışlarının niteliksel olarak incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, s. 89-110. Baymur, F. (1971). Okullarımızda önemli bir sorun: Rehberlik. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi. Bektaş, M. (2015). Okul öncesi çocukların cinsel istismardan korunması ve sınıf temelli bir rehberlik programı önerisi. Okul Psikolojik Danışmanı e-Bülteni(5), s. 20 - 27. Boon, O. P., Jaafar, W. W., & Baba, M. (2015). Factors contributing to job satisfaction among school counselors. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 211, s. 803-810. Borders, L. D., & Drury, S. (1992). Comprehensive school counseling programs: A review for policymakers and practitioners. Journal of Counseling and Development, 70, 487-498. Bostancı, H. (2015). 7. ve 8. sınıf öğrencileri için kariyer farkındalığı geliştirme amaçlı grup rehberliği programı. Ankara: Nobel. Çolakkadıoğlu, O. (2003). Ergenlerde Karar Verme Ölçeği’nin Uyarlama Çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çolakkadıoğlu, O. (2010). Çatışma kuramına dayalı olarak geliştirilen karar verme beceri eğitimi grup uygulamalarının ergenlerin karar verme stillerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çolakkadıoğlu, O. (2012). Ergenlerde karar verme ölçeği’nin ortaöğretim öğrencileri için geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), s. 387-403. Çolakkadıoğlu, O., & Güçray, S. S. (2007). The Adaptation of Adolescent Decision Making Questionnaire into Turkish Population. Eurasian Journal of Educational Research, 7(26), s. 61-71. Ece Özcivanoğlu, M. E. (2010). Yapılandırılmış grupla psikolojik danışma programı: Atılganlık becerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 11-19. Eraslan Çapan, B. (2006). Çocukların kendilik değeri geliştirmede kendilik değerlini geliştirme programı ve sosyal ve duygusal eğitim programının etkililiği. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erkan, S. (2001). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel. Erkan, S. (2006). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri (8. baskı b.). Ankara: Pegem A Akademi. Erkan, S. (2017). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi. Friedmann, I. A., & Mann, L. (1993). Coping patterns in adolescent decision-making: An Israeli-Australian comparison. Journal of Adolescence, 16, s. 187-199. Gültekin, F., & Arıcıoğlu, A. (2009). Okullarda konsültasyon hizmetleri: Türkiye'deki durum. F. Korkut Owen, R. Özyürek, & D. W. Owen içinde, Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik. Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. (Cilt 2, s. 251-269). Ankara: Nobel. Gündoğdu, R. (2012). Yaratıcı drama temelli çatışma çözme programının ergenlerin öfke, saldırganlık ve çatışma çözme becerisine etkisi. S. Erkan, & A. Kaya içinde, Deneysel olarak sınanmış grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları II (3. baskı b., s. 443 - 539). Ankara: PEGEM. Gysbers, N. C. (2012). Embrace the past, welcome the future: A brief history of school counseling. In The ASCA National Model: A Framework for School Counseling (3. b.). Alexandria, VA. Gysbers, N. C., & Henderson, P. (2001). Comprehensive guidance and counseling programs: A rich history and a bright future. Professional School Counseling(4), 246-256. Gysbers, N. C., & Henderson, P. (2012). Developing and Managing Your School Guidance Program (4th ed. b.). Alexandria, VA: ACA. Hatipoğlu, H. (2010). Okullarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Işık Tokmak, A., & Özyürek, R. (2018). The Relationships among School Counselors' Vocational Satisfactions, Their School Counseling Self-efficacy Expectations and Delivery System Components. Universal Journal of Psychology, 6(2), 35-42. DOI: 10.13189/ujp.2018.060201. Johnson, L. (2000). Promoting professional identity in an era of educational reform. Professional School Counseling, 4, 31–41. Korkut, F. (2015). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı. Mann, L., Harmoni, R., & Power, C. (1989). Adolescent decision-making: The development of competence. Journal of Adolescence, 12, s. 265-278. MEB. (2017a). MEB Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği. 01.02.2018 tarihinde Resmi Gazete: http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/10113305_yeni_rehbrlk_yon.pdf adresinden alındı Myrick, R. D. (1997). Developmental guidance and counseling: A practical approach (3. b.). Minneapolis, MN: Educational Media Corporation. Nazlı, S. (2014). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programları. (5. b.). Ankara: Anı. Nazlı, S. (2014a). Polis Akademisi kapsamlı gelişimsel rehberlik programının orta vadeli değerlendirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 41, 103-116. Nazlı, S. (2014b). Polis Akademisi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Büro Amirliğinin gelişimsel rehberlik modeline geçiş süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 47, 259-278. Öz, F. S. (2008). Öfke yönetimi eğitiminin ergenlerde öfke ile başa çıkma ve iletişim becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE. Özyürek, R. (2009). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları ve öğrencilere sağlanan süpervizyon olanakları: Ulusal bir tarama çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 32, 54-63. Özyürek, R. (2010a). School counseling practices in Turkish universities: Recommendations for counselor educators. Eurosian Journal of Educational Research, 39, 175-190. Özyürek, R. (2010b). Psikolojik danışma ve rehberlik lisans programı öğrencilerinin yaptıkları okul psikolojik danışmanlığıyla ilgili uygulamaların saptaması. Eğitim ve Bilim, 156, 160-174. Özyürek, R. (2015). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları. El kitabı (2 b.). Ankara: Pegem Akademi. Özyürek, R. (2016). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Çocuk ve ergenler için kariyer rehberliği uygulamaları. (2. b.). Ankara: Nobel. Özyürek, R., Tüfeközdemir Sarıoğlu, F., Özgeday, N., Akçay, O., Bostancı, H., & Üstüner, V. (2014). Sınıf rehberliği ünitelerini temel alan okul psikolojik danışmanlığı programı modeli uygulamaları: Verimli ders çalışma ve zamanı kullanma becerileri sınıf rehberliği ünitesi-ilkokul e-kitabı. İzmir: Yazar. Özyürek, R., Çalışkan, S., & Türkoğlu, E. (2015). Sınıf Rehberliği Ünitelerini Temel Alan Okul Psikolojik Danışmanlığı Programı Modeli Uygulamaları: Kariyer Farkındalığı Geliştirmeye Yönelik Bir Sınıf Rehberliği Ünitesi-Anadolu Lisesi e-kitabı. Manisa: Yazar. Özyürek, R., Sanal, S. D., Çelikkıran, İ., Dincel, A., & Gölcük, N. (2013). İzmir ili Bayraklı ilçesi okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programı uygulamaları e-kitabı. İzmir: Yazar. Özyürek, R., Tüfeközdemir Sarıoğlu, F., Özgeday, N., Kayalar, A., Bostancı, Ü., & Üstüner, V. (2013). İzmir ili Bornova ilçesi okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programı uygulamaları temel önleme e-kitabı. İzmir: Yazar. Poon, O. B., Jaafar, W. M., & Baba, M. (2015). Factors contributing to job satisfaction among school counselors. Procedia - Social and Behaviorarl Sciences(211), 803 - 810. Şentürk Aydın, R. (2013). Yaşam becerileri psikoeğitim programının boşanmış aile çocuklarının uyum düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Şimşek, G., Özyürek, R., & Türkoğlu, F. (2016). Sınıf rehberliği ünitelerini temel alan kapsamlı gelişimsel okul psikolojik danışmanlığı model uygulamaları: Duyguları tanıma ve ifade etme sınıf rehberliği ünitesi e-kitabı. İlkokul. Manisa: Yazar. Tan, H. (1962). Rehberliğin esasları. Mahiyeti çeşitleri teknikleri teşkilat ve personel değerlendirmesi. Ankara: Yenidesen Matbaası. Temüroğlu Sundur, L. Y. (2012). Çatışma çözme ve arabuluculuk becerileri Modül 7. Özellikle kız çocuklarının okullulaşma oranının artırılması projesi. Öğrenci destek programı. https://drive.google.com/drive/mobile/folders/0Bx-dy0B-9U7JYTdHODdNTDAxM2M?usp=drive_web. 16.12.2015 tarihinde erişildi. Ünüvar, A. (2012). Gerçeklik kuramına dayalı psiko-eğitim programının lise öğrencilerinin denetim odağı ve yılmazlık düzeyi üzerindeki etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Whiston, S. C., & Quinby, R. (2009). Review of school counseling outcome research. Psychology in the Schools, 46(3), 267-272. Whiston, S. C., & Sexton, T. (1998). A review of school counseling outcome research: Implications for practice. Journal of Counseling and Development, 76, 412-426. Whiston, S. C., & Sexton, T. (1998). A review of school counseling outcome research: Implications for practices. Journal of Counseling and Development, 76, 412-426. Yavuz, O. (2016). Exploring the impacts of school reforms on underrepresented urban students’ college persistence. Educational Research and Evaluation, 22(7-8), 354-373. Yayla, A., & Bacanlı, F. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kariyer gelişimleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. İlköğretim Online, 10, s. 1148-1159. Yerin Güneri, O., Büyükgöze Kavas, A., & Koydemir, S. (2007). Okul Psikolojik Danışmanlarının Profesyonel Gelişimi: Acemilikten Olgunlaşmaya Giden Zorlu Yol. R. Özyürek, F. Korkut Owen, & D. Owen içinde, Gelişen Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Meslekleşme Sürecinde İlerlemeler (Cilt 1, s. 139-161). Ankara: Nobel.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46