Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGU.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıK-12 okullarında, üniversitede ve yetişkinlik döneminde kariyer danışmanlığının anlam ve öneminin kavranması ve her alanda sınıf içinde ve alanda uygulamaların yapılarak en azından bir uygulamanın araştırmaya dönüştürülmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer Gelişim Sürecini Etkileyen Faktörler; Bireysel Farklılıklar ,Kariyer Danışmanlığı ile ilgili Kuramlar : Özellik-Faktör Uyumlu Kuramlar, Psikodinamik Yaklaşımlar,Kariyer Danışmanlığı ile ilgili Kuramlar : Gelişimsel Yaklaşımlar; Sosyal-Bilişsel Yaklaşımlar; Yeni Yaklaşımlar ve Modeller,Meslek Değerleri,Kariyer Danışmanlığında Değerlendirme (Ölçekler ve Uygulamaları,Kariyer Danışmanlığında Etkinlikler (Bireysel ve Grup),Okul Öncesi ve İlk Okullarda Mesleki Rehberlik Uygulamaları,Ortaokullarda Mesleki Rehberlik Uygulamaları,Özgeçmiş (CV) Hazırlama, İş Görüşmeleri,Liselerde Mesleki Rehberlik Uygulamaları,Üniversitelerde Kariyer Danışmanlığı Uygulamaları,Aile Genogramları,Kariyer Danışmanlığında Çok Kültürlülük,Yetersizliği olan Bireylerle Kariyer Danışmanlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derste öğrencilerin şu becerileri kazanması beklenir : - Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı alanındaki teorileri öğrenme ve varsa etkinliklerini uygulama - Özgeçmiş yazmayı öğrenme - İş görüşmesi yapmayı sınıfta rol-oynama ile uygulayarak anlama - Okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine kariyer danışmanlığı yapma, - Yetişkinlere ve yetersiz bireylere kariyer danışmanlığı yapma - Mesleki rehberlikle ilgili ölçekleri uygulama ve değerlendirmeyi öğrenme - Mesleki rehberlik alanındaki etkinlikleri öğrenme, uygulama, ve sonuçlarını değerlendirme - Kariyerle ilgili aile genogramı hazırlama 10, 11, 14, 6E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer Gelişim Sürecini Etkileyen Faktörler; Bireysel Farklılıklar • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
2Kariyer Danışmanlığı ile ilgili Kuramlar : Özellik-Faktör Uyumlu Kuramlar, Psikodinamik Yaklaşımlar• Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları. • Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları
3Kariyer Danışmanlığı ile ilgili Kuramlar : Gelişimsel Yaklaşımlar; Sosyal-Bilişsel Yaklaşımlar; Yeni Yaklaşımlar ve Modeller• Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları. • Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları
4Meslek Değerleri• Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları. • Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları
5Kariyer Danışmanlığında Değerlendirme (Ölçekler ve UygulamalarıMesleki Rehberlikle ilgili ölçekler
6Kariyer Danışmanlığında Etkinlikler (Bireysel ve Grup)• Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım. • Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi
7Okul Öncesi ve İlk Okullarda Mesleki Rehberlik Uygulamaları• Amundson, N.,Poehnell,G., Pattern,M. (2010). Mesleki Teleskop.Anı Yayınları * Xunker, Vernon G. (2006). Career Counseling. Canada: Thompson Brooks/Cole
8Ortaokullarda Mesleki Rehberlik Uygulamaları• Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi * • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları • Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul.
9Özgeçmiş (CV) Hazırlama, İş Görüşmeleri• Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları. • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
10Liselerde Mesleki Rehberlik Uygulamaları• Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul. • Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım.
11Üniversitelerde Kariyer Danışmanlığı Uygulamaları• Külahçıoğlu,Ş. (2011) Mesleki Geleceğim. Nobel Yayın Dağıtım • Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları. • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
12Aile Genogramları• Gysberg,N.C., Heppner,M.J. & Johnson,J.A. (2014). Career counseling: Holism, diversity and strengths. American Counseling Assosiacion.
13Kariyer Danışmanlığında Çok Kültürlülük• Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları.
14Yetersizliği olan Bireylerle Kariyer Danışmanlığı• Gysberg,N.C., Heppner,M.J. & Johnson,J.A. (2014). Career counseling: Holism, diversity and strengths. American Counseling Assosiacion.
Kaynak
• Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım. • Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul. • Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi • Külahçıoğlu,Ş. (2011) Mesleki Geleceğim. Nobel Yayın Dağıtım • Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları. • Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme224
Rehberli Problem Çözme224
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer339
Proje Sunumu / Seminer339
Proje Sunumu / Seminer339
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)65
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(65/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGU.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıK-12 okullarında, üniversitede ve yetişkinlik döneminde kariyer danışmanlığının anlam ve öneminin kavranması ve her alanda sınıf içinde ve alanda uygulamaların yapılarak en azından bir uygulamanın araştırmaya dönüştürülmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer Gelişim Sürecini Etkileyen Faktörler; Bireysel Farklılıklar ,Kariyer Danışmanlığı ile ilgili Kuramlar : Özellik-Faktör Uyumlu Kuramlar, Psikodinamik Yaklaşımlar,Kariyer Danışmanlığı ile ilgili Kuramlar : Gelişimsel Yaklaşımlar; Sosyal-Bilişsel Yaklaşımlar; Yeni Yaklaşımlar ve Modeller,Meslek Değerleri,Kariyer Danışmanlığında Değerlendirme (Ölçekler ve Uygulamaları,Kariyer Danışmanlığında Etkinlikler (Bireysel ve Grup),Okul Öncesi ve İlk Okullarda Mesleki Rehberlik Uygulamaları,Ortaokullarda Mesleki Rehberlik Uygulamaları,Özgeçmiş (CV) Hazırlama, İş Görüşmeleri,Liselerde Mesleki Rehberlik Uygulamaları,Üniversitelerde Kariyer Danışmanlığı Uygulamaları,Aile Genogramları,Kariyer Danışmanlığında Çok Kültürlülük,Yetersizliği olan Bireylerle Kariyer Danışmanlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derste öğrencilerin şu becerileri kazanması beklenir : - Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı alanındaki teorileri öğrenme ve varsa etkinliklerini uygulama - Özgeçmiş yazmayı öğrenme - İş görüşmesi yapmayı sınıfta rol-oynama ile uygulayarak anlama - Okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine kariyer danışmanlığı yapma, - Yetişkinlere ve yetersiz bireylere kariyer danışmanlığı yapma - Mesleki rehberlikle ilgili ölçekleri uygulama ve değerlendirmeyi öğrenme - Mesleki rehberlik alanındaki etkinlikleri öğrenme, uygulama, ve sonuçlarını değerlendirme - Kariyerle ilgili aile genogramı hazırlama 10, 11, 14, 6E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer Gelişim Sürecini Etkileyen Faktörler; Bireysel Farklılıklar • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
2Kariyer Danışmanlığı ile ilgili Kuramlar : Özellik-Faktör Uyumlu Kuramlar, Psikodinamik Yaklaşımlar• Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları. • Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları
3Kariyer Danışmanlığı ile ilgili Kuramlar : Gelişimsel Yaklaşımlar; Sosyal-Bilişsel Yaklaşımlar; Yeni Yaklaşımlar ve Modeller• Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları. • Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları
4Meslek Değerleri• Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları. • Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları
5Kariyer Danışmanlığında Değerlendirme (Ölçekler ve UygulamalarıMesleki Rehberlikle ilgili ölçekler
6Kariyer Danışmanlığında Etkinlikler (Bireysel ve Grup)• Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım. • Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi
7Okul Öncesi ve İlk Okullarda Mesleki Rehberlik Uygulamaları• Amundson, N.,Poehnell,G., Pattern,M. (2010). Mesleki Teleskop.Anı Yayınları * Xunker, Vernon G. (2006). Career Counseling. Canada: Thompson Brooks/Cole
8Ortaokullarda Mesleki Rehberlik Uygulamaları• Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi * • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları • Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul.
9Özgeçmiş (CV) Hazırlama, İş Görüşmeleri• Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları. • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
10Liselerde Mesleki Rehberlik Uygulamaları• Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul. • Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım.
11Üniversitelerde Kariyer Danışmanlığı Uygulamaları• Külahçıoğlu,Ş. (2011) Mesleki Geleceğim. Nobel Yayın Dağıtım • Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları. • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
12Aile Genogramları• Gysberg,N.C., Heppner,M.J. & Johnson,J.A. (2014). Career counseling: Holism, diversity and strengths. American Counseling Assosiacion.
13Kariyer Danışmanlığında Çok Kültürlülük• Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları.
14Yetersizliği olan Bireylerle Kariyer Danışmanlığı• Gysberg,N.C., Heppner,M.J. & Johnson,J.A. (2014). Career counseling: Holism, diversity and strengths. American Counseling Assosiacion.
Kaynak
• Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım. • Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul. • Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi • Külahçıoğlu,Ş. (2011) Mesleki Geleceğim. Nobel Yayın Dağıtım • Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları. • Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları • Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46