Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGrupla psikolojik danışma ilkeleri, temel kavramları, grupla psikolojik danışma becerileri, liderlik becerileri, zor danışanlarla başaçıkma, grupla psikolojik danışmada farklı kuramlar ve grupla psikolojik danışma uygulamaları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgilenmelerini sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Grupla Psikolojik Danışmanın Temelleri: Tarihsel Gelişimi, Grubun Doğası ve Yapısı,,Grupla Psikolojik Danışma ve Etik, Grupla Psikolojik Danışmada Liderlik,Grup Türleri, Grubun Planlanması ve Oluşturulması,Grupla Psikolojik Danışma Aşamaları, Çocuk ve Ergenler ile Yetişkinlerde Gelişimsel İhtiyaçlar ve Yaşam Dönemleri Krizleri ve Grupla Psikolojik Danışma ,Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar ve Başa çıkma Yöntemleri, Grupla Psikolojik Danışmada Kullanılan Egzersiz/Aktiviteler,Grupla Psikolojik Danışma Sürecinde Değerlendirme: Süreç ve Sonuç Değerlendirmeleri ,Grupla Psikolojik Danışmada Adlerian Yaklaşım,Grupla Psikolojik Danışmada Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım,Grupla Psikolojik Danışmada Hümanistik Yaklaşımlar,Grupla Psikolojik Danışmada Çözüm-Odaklı Yaklaşım ,Grupla Psikolojik Danışmada Kabul ve Kararlılık Terapisi ,Grupla Psikolojik Danışmada Diyalektik Davranışçı Terapisi ,Grupla Psikolojik Danışmada Eklektik Yaklaşım Oluşturma ,Farklı Özellikteki Popülasyonlarda Grupla Psikolojik Danışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grupla psikolojik danışmanın tanımı ve temel ilkelerini açıklar. 10, 16, 9A
Grupla psikolojik danışmada kullanılan temel danışmanlık becerilerini listeler. 10, 16, 9A
Farklı kuramlara dayalı grupla psikolojik danışma uygulamalarının uygulama prensiplerini açıklar. 10, 16, 9A
Spesifik bir konuda belli bir kuramsal yönelime sahip grupla psikolojik danışma uygulama programı geliştirir. A, E
Bilimsel kanıt temelli grupla psikolojik danışma uygulamalarının özelliklerini açıklar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grupla Psikolojik Danışmanın Temelleri: Tarihsel Gelişimi, Grubun Doğası ve Yapısı,Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
2Grupla Psikolojik Danışma ve Etik, Grupla Psikolojik Danışmada LiderlikSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
3Grup Türleri, Grubun Planlanması ve OluşturulmasıSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
4Grupla Psikolojik Danışma Aşamaları, Çocuk ve Ergenler ile Yetişkinlerde Gelişimsel İhtiyaçlar ve Yaşam Dönemleri Krizleri ve Grupla Psikolojik Danışma Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
5Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar ve Başa çıkma Yöntemleri, Grupla Psikolojik Danışmada Kullanılan Egzersiz/AktivitelerSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
6Grupla Psikolojik Danışma Sürecinde Değerlendirme: Süreç ve Sonuç Değerlendirmeleri Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
7Grupla Psikolojik Danışmada Adlerian YaklaşımSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
8Grupla Psikolojik Danışmada Bilişsel-Davranışçı YaklaşımSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
9Grupla Psikolojik Danışmada Hümanistik YaklaşımlarSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
10Grupla Psikolojik Danışmada Çözüm-Odaklı Yaklaşım Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
11Grupla Psikolojik Danışmada Kabul ve Kararlılık Terapisi Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
12Grupla Psikolojik Danışmada Diyalektik Davranışçı Terapisi Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
13Grupla Psikolojik Danışmada Eklektik Yaklaşım Oluşturma Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
14Farklı Özellikteki Popülasyonlarda Grupla Psikolojik DanışmaSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
Kaynak
Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004). Adlerian Group Counseling and Therapy: Step-by-Step. New York: Brunner-Routledge Taylor and Francis Group. Waterman, J., & Walker, E. (2009). Helping At-Risk Students: A Group Counseling Approach for Grades 6-9. Second Edition. The Guilford Press. Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018). Group Counseling: Concepts and Procedures. Sixth Edition. Sixth Edition. Taylor & Francis Group Publishing. Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). Favorite Counseling and Therapy Techniques Second Edition. Routledge Taylor and Francis Group.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı19090
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı1120120
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGrupla psikolojik danışma ilkeleri, temel kavramları, grupla psikolojik danışma becerileri, liderlik becerileri, zor danışanlarla başaçıkma, grupla psikolojik danışmada farklı kuramlar ve grupla psikolojik danışma uygulamaları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgilenmelerini sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Grupla Psikolojik Danışmanın Temelleri: Tarihsel Gelişimi, Grubun Doğası ve Yapısı,,Grupla Psikolojik Danışma ve Etik, Grupla Psikolojik Danışmada Liderlik,Grup Türleri, Grubun Planlanması ve Oluşturulması,Grupla Psikolojik Danışma Aşamaları, Çocuk ve Ergenler ile Yetişkinlerde Gelişimsel İhtiyaçlar ve Yaşam Dönemleri Krizleri ve Grupla Psikolojik Danışma ,Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar ve Başa çıkma Yöntemleri, Grupla Psikolojik Danışmada Kullanılan Egzersiz/Aktiviteler,Grupla Psikolojik Danışma Sürecinde Değerlendirme: Süreç ve Sonuç Değerlendirmeleri ,Grupla Psikolojik Danışmada Adlerian Yaklaşım,Grupla Psikolojik Danışmada Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım,Grupla Psikolojik Danışmada Hümanistik Yaklaşımlar,Grupla Psikolojik Danışmada Çözüm-Odaklı Yaklaşım ,Grupla Psikolojik Danışmada Kabul ve Kararlılık Terapisi ,Grupla Psikolojik Danışmada Diyalektik Davranışçı Terapisi ,Grupla Psikolojik Danışmada Eklektik Yaklaşım Oluşturma ,Farklı Özellikteki Popülasyonlarda Grupla Psikolojik Danışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grupla psikolojik danışmanın tanımı ve temel ilkelerini açıklar. 10, 16, 9A
Grupla psikolojik danışmada kullanılan temel danışmanlık becerilerini listeler. 10, 16, 9A
Farklı kuramlara dayalı grupla psikolojik danışma uygulamalarının uygulama prensiplerini açıklar. 10, 16, 9A
Spesifik bir konuda belli bir kuramsal yönelime sahip grupla psikolojik danışma uygulama programı geliştirir. A, E
Bilimsel kanıt temelli grupla psikolojik danışma uygulamalarının özelliklerini açıklar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grupla Psikolojik Danışmanın Temelleri: Tarihsel Gelişimi, Grubun Doğası ve Yapısı,Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
2Grupla Psikolojik Danışma ve Etik, Grupla Psikolojik Danışmada LiderlikSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
3Grup Türleri, Grubun Planlanması ve OluşturulmasıSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
4Grupla Psikolojik Danışma Aşamaları, Çocuk ve Ergenler ile Yetişkinlerde Gelişimsel İhtiyaçlar ve Yaşam Dönemleri Krizleri ve Grupla Psikolojik Danışma Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
5Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar ve Başa çıkma Yöntemleri, Grupla Psikolojik Danışmada Kullanılan Egzersiz/AktivitelerSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
6Grupla Psikolojik Danışma Sürecinde Değerlendirme: Süreç ve Sonuç Değerlendirmeleri Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
7Grupla Psikolojik Danışmada Adlerian YaklaşımSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
8Grupla Psikolojik Danışmada Bilişsel-Davranışçı YaklaşımSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
9Grupla Psikolojik Danışmada Hümanistik YaklaşımlarSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
10Grupla Psikolojik Danışmada Çözüm-Odaklı Yaklaşım Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
11Grupla Psikolojik Danışmada Kabul ve Kararlılık Terapisi Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
12Grupla Psikolojik Danışmada Diyalektik Davranışçı Terapisi Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
13Grupla Psikolojik Danışmada Eklektik Yaklaşım Oluşturma Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
14Farklı Özellikteki Popülasyonlarda Grupla Psikolojik DanışmaSonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011).
Kaynak
Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004). Adlerian Group Counseling and Therapy: Step-by-Step. New York: Brunner-Routledge Taylor and Francis Group. Waterman, J., & Walker, E. (2009). Helping At-Risk Students: A Group Counseling Approach for Grades 6-9. Second Edition. The Guilford Press. Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018). Group Counseling: Concepts and Procedures. Sixth Edition. Sixth Edition. Taylor & Francis Group Publishing. Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). Favorite Counseling and Therapy Techniques Second Edition. Routledge Taylor and Francis Group.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46