Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi3+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Servet Bayram
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin çalıştıkları konuyu açıklamasını, topluluk önünde sunmasını, kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlamasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer Tartışma ve eleştiri Düşünce ve Öneri Araştırma sorusu oluşturma yolları ,Kütüphane Oturumları PPP Sunumları Literatürün gözden geçirilmesi ve araştırma yöntemlerinin seçilmesi ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği ,Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi,Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi ,Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar),Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler yazma, sözlü sunum ve araştırma becerilerini uygularlar. 10, 9E
Öğrenciler akademik argümanları kendi araştırmaları bağlamında açıklar. 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9E
Kendi pozisyonunu geliştirmek ve savunmak için kanıta dayalı argümanlar kullanır. 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9E
Öğrenciler akran değerlendirmesi yoluyla eleştiri yapar. 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9E
Öğrenciler belirlenen bir konuyu araştırmaya yönelik kaynak taraması, problem oluşturma ve çözüme yönelik basamakları izleyerek süreci uygular.10, 16, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer Tartışma ve eleştiri Düşünce ve Öneri Araştırma sorusu oluşturma yolları Akran değerlendirme grupları değerlendirmesi Proje tartışma ve önerilen taslak hakkında geri bildirim alma
2Kütüphane Oturumları PPP Sunumları Literatürün gözden geçirilmesi ve araştırma yöntemlerinin seçilmesi Kaynakça derlemek ve/veya genişletmek Genişletilmiş Araştırma Bildirimi Üzerinde Çalışmak Genişletilmiş Bildirilerin Sınıfta Sunumu
3Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
4Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
5Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
6Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
7Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
8Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği Final için Metodoloji Vaka çalışması üzerinde çalışma Kaba taslak üzerinde çalışma
9Final Araştırma Tartışması ve Taslakların EleştirisiTaslak üzerinde çalışma Uygun şekilde revize etme Final çalışması üzerinde çalışma
10Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi Taslak üzerinde çalışma Uygun şekilde revize etme Final çalışması üzerinde çalışma
11Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi Taslak üzerinde çalışma, Uygun şekilde revize etme, Final çalışması üzerinde çalışma
12Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) Final ödevi üzerinde çalışma
13Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar)Final ödevi üzerinde çalışma
14Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar)Final ödevi üzerinde çalışma
Kaynak
Clinical Research: From Proposal to Implementation, Michael J. McPhaul & Robert D. Toto, 2011, LIPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS 2) Research Methods in Social Sciences, Bridget Somekh & Cathy Lewin, SAGE Publication, 2005

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati2401240
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi3+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Servet Bayram
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin çalıştıkları konuyu açıklamasını, topluluk önünde sunmasını, kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlamasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer Tartışma ve eleştiri Düşünce ve Öneri Araştırma sorusu oluşturma yolları ,Kütüphane Oturumları PPP Sunumları Literatürün gözden geçirilmesi ve araştırma yöntemlerinin seçilmesi ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği ,Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi,Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi ,Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar),Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler yazma, sözlü sunum ve araştırma becerilerini uygularlar. 10, 9E
Öğrenciler akademik argümanları kendi araştırmaları bağlamında açıklar. 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9E
Kendi pozisyonunu geliştirmek ve savunmak için kanıta dayalı argümanlar kullanır. 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9E
Öğrenciler akran değerlendirmesi yoluyla eleştiri yapar. 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9E
Öğrenciler belirlenen bir konuyu araştırmaya yönelik kaynak taraması, problem oluşturma ve çözüme yönelik basamakları izleyerek süreci uygular.10, 16, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer Tartışma ve eleştiri Düşünce ve Öneri Araştırma sorusu oluşturma yolları Akran değerlendirme grupları değerlendirmesi Proje tartışma ve önerilen taslak hakkında geri bildirim alma
2Kütüphane Oturumları PPP Sunumları Literatürün gözden geçirilmesi ve araştırma yöntemlerinin seçilmesi Kaynakça derlemek ve/veya genişletmek Genişletilmiş Araştırma Bildirimi Üzerinde Çalışmak Genişletilmiş Bildirilerin Sınıfta Sunumu
3Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
4Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
5Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
6Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
7Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) Final için Literatür Taraması Çalışması
8Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği Final için Metodoloji Vaka çalışması üzerinde çalışma Kaba taslak üzerinde çalışma
9Final Araştırma Tartışması ve Taslakların EleştirisiTaslak üzerinde çalışma Uygun şekilde revize etme Final çalışması üzerinde çalışma
10Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi Taslak üzerinde çalışma Uygun şekilde revize etme Final çalışması üzerinde çalışma
11Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi Taslak üzerinde çalışma, Uygun şekilde revize etme, Final çalışması üzerinde çalışma
12Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) Final ödevi üzerinde çalışma
13Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar)Final ödevi üzerinde çalışma
14Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar)Final ödevi üzerinde çalışma
Kaynak
Clinical Research: From Proposal to Implementation, Michael J. McPhaul & Robert D. Toto, 2011, LIPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS 2) Research Methods in Social Sciences, Bridget Somekh & Cathy Lewin, SAGE Publication, 2005

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46