Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİK. DANIŞ. VE DAV. DEĞİŞ.-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve ergenlerde davranış ve uyum problemlerini ve davranış değiştirme stratejilerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Davranış değiştirmede temel ilkeler ve kavramlar, ölçme-değerlendirme yöntemleri
,Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Gelişimsel Krizler Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesi,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesi,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesi,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması ,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması ,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ve ergenlerde görülen problem davranışları sözel olarak açıklarlar10, 16A
Çocuk ve ergenlere yönelik davranış değiştirme stratejilerini sözel olarak ifade ederler. 16, 9A
Çocuk ve ergenlerde psikolojik danışmaya konu olan çeşitli konu ve sorunları listeler. 10, 16, 9A
Çocuk ve ergenlerde bilimsel kanıt temelli psikolojik danışma uygulamalarından örnekler sunar. 10, 16, 9A
Çocuk ve ergenlerde davranış değiştirme prosedürünün temel ilke ve tekniklerini listeler. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Davranış değiştirmede temel ilkeler ve kavramlar, ölçme-değerlendirme yöntemleri
Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
2Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Gelişimsel Krizler Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
3Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme StratejileriMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
4Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
5Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
6Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
7Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
8Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
9Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesiMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
10Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesiMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
11Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesiMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
12Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
13Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
14Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
Kaynak
Miltenberger, R. G. (2011). Behavior Modification: Principles and Procedures. Wadsworth Publishing. Martin, G., Pear, J. (2010). Behavior Modification: What It Is and How to Do It. Pearson Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı19090
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı1120120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİK. DANIŞ. VE DAV. DEĞİŞ.-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve ergenlerde davranış ve uyum problemlerini ve davranış değiştirme stratejilerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Davranış değiştirmede temel ilkeler ve kavramlar, ölçme-değerlendirme yöntemleri
,Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Gelişimsel Krizler Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri ,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesi,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesi,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesi,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması ,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması ,Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ve ergenlerde görülen problem davranışları sözel olarak açıklarlar10, 16A
Çocuk ve ergenlere yönelik davranış değiştirme stratejilerini sözel olarak ifade ederler. 16, 9A
Çocuk ve ergenlerde psikolojik danışmaya konu olan çeşitli konu ve sorunları listeler. 10, 16, 9A
Çocuk ve ergenlerde bilimsel kanıt temelli psikolojik danışma uygulamalarından örnekler sunar. 10, 16, 9A
Çocuk ve ergenlerde davranış değiştirme prosedürünün temel ilke ve tekniklerini listeler. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Davranış değiştirmede temel ilkeler ve kavramlar, ölçme-değerlendirme yöntemleri
Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
2Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Gelişimsel Krizler Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
3Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme StratejileriMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
4Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
5Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
6Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
7Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
8Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Stratejileri Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
9Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesiMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
10Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesiMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
11Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejileri İle İlgili Araştırmaların İncelenmesiMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
12Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
13Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
14Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme Stratejilerine Dayalı Bireysel ya da Grup Uygulamalarının Planlanması Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
Kaynak
Miltenberger, R. G. (2011). Behavior Modification: Principles and Procedures. Wadsworth Publishing. Martin, G., Pear, J. (2010). Behavior Modification: What It Is and How to Do It. Pearson Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46