Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGU.-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, çocuk ve ergenlerin gelişimsel özellikleri, koruyucu ruh sağlığı temelli grupla psikolojik danışma ve beceri geliştirme gruplarının planlanması, oluşturulması, değerlendirilmesi, çocuk ve ergenlerde farklı psikolojik danışma kuramları ve teknikleri hakkında bilgilenmelerini sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve Ergenlerde Gelişim Özellikleri, Gelişimsel Krizler, Aile Yaşam Döngüsü, Anormal Psikoloji , Yaş Dönemlerine Göre Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma, Psikolojik Danışma Sürecinin Aşamaları, Etik İlkeler,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Sürecinde Dostça İlişki Kurma Sürecinin İnşa Edilmesinde Etkili Stratejiler, Isınma Oyunları ve Oyunların Kullanılması ,Adlerian Terapi ve Uygulamaları,Bilişsel-Davranışçı Terapi Uygulamaları ,Çözüm-Odaklı Terapi Uygulamaları ,Gerçeklik Terapisi Uygulamaları ,Oyun ve Sanat Terapileri Uygulamaları ,Kriz Danışmanlığı Uygulamaları ,Bilinçli Farkındalık Temelli Uygulamalar ,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları ,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları,Bireysel, Okul ya da Aile Temelli Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-eğitimsel Müdahaleleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ve ergenlerde farklı psikolojik danışma yaklaşımları arasındaki benzerlik ve farkları ifade eder.10, 16E
Çocuk ve ergenlerde çeşitli konu ya da sorun alanlarına yönelik hangi kuram/lardan yararlanabileceğini açıklar.10, 13, 19, 9E
Çocuk ve ergenlerde grupla psikolojik danışma çalışmalarında kullanılan teknikleri ifade eder.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve Ergenlerde Gelişim Özellikleri, Gelişimsel Krizler, Aile Yaşam Döngüsü, Anormal Psikoloji Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
2 Yaş Dönemlerine Göre Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma, Psikolojik Danışma Sürecinin Aşamaları, Etik İlkelerVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
3Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Sürecinde Dostça İlişki Kurma Sürecinin İnşa Edilmesinde Etkili Stratejiler, Isınma Oyunları ve Oyunların Kullanılması Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
4Adlerian Terapi ve UygulamalarıVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
5Bilişsel-Davranışçı Terapi Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
6Çözüm-Odaklı Terapi Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
7Gerçeklik Terapisi Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
8Oyun ve Sanat Terapileri Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
9Kriz Danışmanlığı Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
10Bilinçli Farkındalık Temelli Uygulamalar Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
11Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
12Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi UygulamalarıVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
13Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi UygulamalarıVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
14Bireysel, Okul ya da Aile Temelli Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-eğitimsel MüdahaleleriVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
Kaynak
Vernon, A. (2002) What Works When with Children and Adolescents: A Handbook of Individual Counseling Techniques. USA: Research Press. Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development, and Diversity. Sage Publications. Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009). Group counseling: Strategies and Skills. Sixth Edition. USA: Thomson & Brooks Cole Publishing. Senn, D.S. (2004).. Small Group Counseling for Children.USA: Youth & Light Inc. Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012). Counseling Children and Adolescents in Schools. Sage Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı32060
Ara Sınav ve Hazırlığı32060
Genel Sınav ve Hazırlığı33090
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGU.-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, çocuk ve ergenlerin gelişimsel özellikleri, koruyucu ruh sağlığı temelli grupla psikolojik danışma ve beceri geliştirme gruplarının planlanması, oluşturulması, değerlendirilmesi, çocuk ve ergenlerde farklı psikolojik danışma kuramları ve teknikleri hakkında bilgilenmelerini sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve Ergenlerde Gelişim Özellikleri, Gelişimsel Krizler, Aile Yaşam Döngüsü, Anormal Psikoloji , Yaş Dönemlerine Göre Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma, Psikolojik Danışma Sürecinin Aşamaları, Etik İlkeler,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Sürecinde Dostça İlişki Kurma Sürecinin İnşa Edilmesinde Etkili Stratejiler, Isınma Oyunları ve Oyunların Kullanılması ,Adlerian Terapi ve Uygulamaları,Bilişsel-Davranışçı Terapi Uygulamaları ,Çözüm-Odaklı Terapi Uygulamaları ,Gerçeklik Terapisi Uygulamaları ,Oyun ve Sanat Terapileri Uygulamaları ,Kriz Danışmanlığı Uygulamaları ,Bilinçli Farkındalık Temelli Uygulamalar ,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları ,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları,Bireysel, Okul ya da Aile Temelli Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-eğitimsel Müdahaleleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ve ergenlerde farklı psikolojik danışma yaklaşımları arasındaki benzerlik ve farkları ifade eder.10, 16E
Çocuk ve ergenlerde çeşitli konu ya da sorun alanlarına yönelik hangi kuram/lardan yararlanabileceğini açıklar.10, 13, 19, 9E
Çocuk ve ergenlerde grupla psikolojik danışma çalışmalarında kullanılan teknikleri ifade eder.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve Ergenlerde Gelişim Özellikleri, Gelişimsel Krizler, Aile Yaşam Döngüsü, Anormal Psikoloji Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
2 Yaş Dönemlerine Göre Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma, Psikolojik Danışma Sürecinin Aşamaları, Etik İlkelerVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
3Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Sürecinde Dostça İlişki Kurma Sürecinin İnşa Edilmesinde Etkili Stratejiler, Isınma Oyunları ve Oyunların Kullanılması Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
4Adlerian Terapi ve UygulamalarıVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
5Bilişsel-Davranışçı Terapi Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
6Çözüm-Odaklı Terapi Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
7Gerçeklik Terapisi Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
8Oyun ve Sanat Terapileri Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
9Kriz Danışmanlığı Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
10Bilinçli Farkındalık Temelli Uygulamalar Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
11Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
12Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi UygulamalarıVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
13Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi UygulamalarıVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
14Bireysel, Okul ya da Aile Temelli Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-eğitimsel MüdahaleleriVernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012)
Kaynak
Vernon, A. (2002) What Works When with Children and Adolescents: A Handbook of Individual Counseling Techniques. USA: Research Press. Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development, and Diversity. Sage Publications. Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009). Group counseling: Strategies and Skills. Sixth Edition. USA: Thomson & Brooks Cole Publishing. Senn, D.S. (2004).. Small Group Counseling for Children.USA: Youth & Light Inc. Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012). Counseling Children and Adolescents in Schools. Sage Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46