Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL BİLİMLERDE UYGULAMALI İSTATİSTİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; istatistik yazılım programlarını aracılığı verileri analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri,Normallik, homojenlik ve uç değer analizi,Parametrik teknikler ,Parametrik teknikler , Parametrik teknikler,Regresyon analizi ,Regresyon analizi ,Arasınav-Proje sunumları ,Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler ,Açımlayıcı faktör analizi,Non-parametrik teknikler ,Non-parametrik teknikler ,Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği) ,Doğrulayıcı faktör analizi ,İstatistiksel veri raporlama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Verileri tablo ve grafik formuna çevirir. | 11, 12, 13, 14, 16, 3, 37 | H |
Verileri planlı bir şekilde düzenler. | 11, 12, 13, 14, 16, 3, 37 | H |
Problem cümlesine uygun analiz tekniğini seçer | 11, 12, 13, 16, 3, 37 | H |
İstatistiksel testlerin varsayımlarını test eder. | 11, 12, 13, 14, 16, 3, 37 | H |
İstatistiksel testleri SPSS'de uygular. | 11, 12, 13, 16, 3, 37 | H |
İstatistiksel analiz sonucunda ortaya çıkan bulguları yorumlar. | 11, 12, 13, 14, 16, 3, 37 | H |
Bulguları tablolaştırır. | 11, 12, 13, 16, 3, 37 | H |
Bulguları raporlarştırır. | 11, 12, 13, 16, 19, 3, 37 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri | Verilen data üzerinden analiz yapar |
2 | Normallik, homojenlik ve uç değer analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
3 | Parametrik teknikler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
4 | Parametrik teknikler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
4 | Parametrik teknikler | |
5 | Regresyon analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
6 | Regresyon analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
7 | Arasınav-Proje sunumları | |
8 | Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
9 | Açımlayıcı faktör analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
10 | Non-parametrik teknikler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
11 | Non-parametrik teknikler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
12 | Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği) | Verilen data üzerinden analiz yapar |
13 | Doğrulayıcı faktör analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
14 | İstatistiksel veri raporlama | Bulguları düzenler |
Kaynak |
Büyükkozturk, S. ve diğ. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. P TAŞPINAR, Mehmet (2017).Sosyal bilimlerde SSPS uygulamalı nicel veri analizi.Pegem Yayınları, Pegem Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | ||||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | ||||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | ||||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | ||||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | ||||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 15 | 5 | 75 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 3 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 30 | 3 | 90 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 225 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL BİLİMLERDE UYGULAMALI İSTATİSTİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; istatistik yazılım programlarını aracılığı verileri analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri,Normallik, homojenlik ve uç değer analizi,Parametrik teknikler ,Parametrik teknikler , Parametrik teknikler,Regresyon analizi ,Regresyon analizi ,Arasınav-Proje sunumları ,Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler ,Açımlayıcı faktör analizi,Non-parametrik teknikler ,Non-parametrik teknikler ,Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği) ,Doğrulayıcı faktör analizi ,İstatistiksel veri raporlama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Verileri tablo ve grafik formuna çevirir. | 11, 12, 13, 14, 16, 3, 37 | H |
Verileri planlı bir şekilde düzenler. | 11, 12, 13, 14, 16, 3, 37 | H |
Problem cümlesine uygun analiz tekniğini seçer | 11, 12, 13, 16, 3, 37 | H |
İstatistiksel testlerin varsayımlarını test eder. | 11, 12, 13, 14, 16, 3, 37 | H |
İstatistiksel testleri SPSS'de uygular. | 11, 12, 13, 16, 3, 37 | H |
İstatistiksel analiz sonucunda ortaya çıkan bulguları yorumlar. | 11, 12, 13, 14, 16, 3, 37 | H |
Bulguları tablolaştırır. | 11, 12, 13, 16, 3, 37 | H |
Bulguları raporlarştırır. | 11, 12, 13, 16, 19, 3, 37 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri | Verilen data üzerinden analiz yapar |
2 | Normallik, homojenlik ve uç değer analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
3 | Parametrik teknikler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
4 | Parametrik teknikler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
4 | Parametrik teknikler | |
5 | Regresyon analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
6 | Regresyon analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
7 | Arasınav-Proje sunumları | |
8 | Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
9 | Açımlayıcı faktör analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
10 | Non-parametrik teknikler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
11 | Non-parametrik teknikler | Verilen data üzerinden analiz yapar |
12 | Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği) | Verilen data üzerinden analiz yapar |
13 | Doğrulayıcı faktör analizi | Verilen data üzerinden analiz yapar |
14 | İstatistiksel veri raporlama | Bulguları düzenler |
Kaynak |
Büyükkozturk, S. ve diğ. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. P TAŞPINAR, Mehmet (2017).Sosyal bilimlerde SSPS uygulamalı nicel veri analizi.Pegem Yayınları, Pegem Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | ||||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | ||||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | ||||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | ||||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | ||||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |