Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİMLERDE UYGULAMALI İSTATİSTİK-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; istatistik yazılım programlarını aracılığı verileri analiz etmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri,Normallik, homojenlik ve uç değer analizi,Parametrik teknikler
,Parametrik teknikler
, Parametrik teknikler,Regresyon analizi
,Regresyon analizi
,Arasınav-Proje sunumları
,Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler
,Açımlayıcı faktör analizi,Non-parametrik teknikler ,Non-parametrik teknikler ,Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
,Doğrulayıcı faktör analizi
,İstatistiksel veri raporlama
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verileri tablo ve grafik formuna çevirir.11, 12, 13, 14, 16, 3, 37H
Verileri planlı bir şekilde düzenler.11, 12, 13, 14, 16, 3, 37H
Problem cümlesine uygun analiz tekniğini seçer11, 12, 13, 16, 3, 37H
İstatistiksel testlerin varsayımlarını test eder.11, 12, 13, 14, 16, 3, 37H
İstatistiksel testleri SPSS'de uygular.11, 12, 13, 16, 3, 37H
İstatistiksel analiz sonucunda ortaya çıkan bulguları yorumlar.11, 12, 13, 14, 16, 3, 37H
Bulguları tablolaştırır.11, 12, 13, 16, 3, 37H
Bulguları raporlarştırır.11, 12, 13, 16, 19, 3, 37H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleriVerilen data üzerinden analiz yapar
2Normallik, homojenlik ve uç değer analiziVerilen data üzerinden analiz yapar
3Parametrik teknikler
Verilen data üzerinden analiz yapar
4Parametrik teknikler
Verilen data üzerinden analiz yapar
4 Parametrik teknikler
5Regresyon analizi
Verilen data üzerinden analiz yapar
6Regresyon analizi
Verilen data üzerinden analiz yapar
7Arasınav-Proje sunumları
8Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler
Verilen data üzerinden analiz yapar
9Açımlayıcı faktör analiziVerilen data üzerinden analiz yapar
10Non-parametrik teknikler Verilen data üzerinden analiz yapar
11Non-parametrik teknikler Verilen data üzerinden analiz yapar
12Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
Verilen data üzerinden analiz yapar
13Doğrulayıcı faktör analizi
Verilen data üzerinden analiz yapar
14İstatistiksel veri raporlama
Bulguları düzenler
Kaynak
Büyükkozturk, S. ve diğ. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. P TAŞPINAR, Mehmet (2017).Sosyal bilimlerde SSPS uygulamalı nicel veri analizi.Pegem Yayınları, Pegem Yayıncılık, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15575
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20360
Genel Sınav ve Hazırlığı30390
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)225
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİMLERDE UYGULAMALI İSTATİSTİK-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; istatistik yazılım programlarını aracılığı verileri analiz etmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri,Normallik, homojenlik ve uç değer analizi,Parametrik teknikler
,Parametrik teknikler
, Parametrik teknikler,Regresyon analizi
,Regresyon analizi
,Arasınav-Proje sunumları
,Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler
,Açımlayıcı faktör analizi,Non-parametrik teknikler ,Non-parametrik teknikler ,Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
,Doğrulayıcı faktör analizi
,İstatistiksel veri raporlama
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verileri tablo ve grafik formuna çevirir.11, 12, 13, 14, 16, 3, 37H
Verileri planlı bir şekilde düzenler.11, 12, 13, 14, 16, 3, 37H
Problem cümlesine uygun analiz tekniğini seçer11, 12, 13, 16, 3, 37H
İstatistiksel testlerin varsayımlarını test eder.11, 12, 13, 14, 16, 3, 37H
İstatistiksel testleri SPSS'de uygular.11, 12, 13, 16, 3, 37H
İstatistiksel analiz sonucunda ortaya çıkan bulguları yorumlar.11, 12, 13, 14, 16, 3, 37H
Bulguları tablolaştırır.11, 12, 13, 16, 3, 37H
Bulguları raporlarştırır.11, 12, 13, 16, 19, 3, 37H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleriVerilen data üzerinden analiz yapar
2Normallik, homojenlik ve uç değer analiziVerilen data üzerinden analiz yapar
3Parametrik teknikler
Verilen data üzerinden analiz yapar
4Parametrik teknikler
Verilen data üzerinden analiz yapar
4 Parametrik teknikler
5Regresyon analizi
Verilen data üzerinden analiz yapar
6Regresyon analizi
Verilen data üzerinden analiz yapar
7Arasınav-Proje sunumları
8Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler
Verilen data üzerinden analiz yapar
9Açımlayıcı faktör analiziVerilen data üzerinden analiz yapar
10Non-parametrik teknikler Verilen data üzerinden analiz yapar
11Non-parametrik teknikler Verilen data üzerinden analiz yapar
12Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
Verilen data üzerinden analiz yapar
13Doğrulayıcı faktör analizi
Verilen data üzerinden analiz yapar
14İstatistiksel veri raporlama
Bulguları düzenler
Kaynak
Büyükkozturk, S. ve diğ. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. P TAŞPINAR, Mehmet (2017).Sosyal bilimlerde SSPS uygulamalı nicel veri analizi.Pegem Yayınları, Pegem Yayıncılık, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46