Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRES VE DUYGULANIM-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, stres ve duyguların ne olduğu, hangi işlevlere hizmet ettikleri ve ruh sağlığı, sosyal ilişkiler gibi hayatımızın birçok bölümünde oynadıkları roller hakkında bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Stres ve Duygulara Genel Bakış ,Stres ve Fiziksel Sağlık,Stres Kuramları,Stresle Başa Çıkma Becerileri,Stresin Psikolojik Sağlığa Etkisi,Duygu Teorileri,Savunma Mekanizmaları Olarak Kaygı, Korku ve Panik,Pozitif Duyguların İşlevi,Duygu Düzenleme,Bilinçli Farkındalık ve Duyguların Farkında Olma,Depresyon,Duygu Düzenleme Güçlüğü,Sosyal Ağlarda Duyguların Rolü,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, 1. Stres ve fiziksel sağlık arasındaki karmaşık ilişkiyi anlar. 2. Çok çeşitli stres yönetimi tekniklerini uygulayın ve kendi kişisel zorluklarıyla başa çıkmadaki etkinliklerini değerlendirir. 3. Başa çıkma stratejilerini kategorize etmeyi ve kendi baş etme tarzlarını değerlendirmeyi öğrenir. 4. Stres ve sağlık yönetiminde ilişkilerin rolünü anlar. 5. Duyguları tanımlayan temel psikolojik teorileri ve duyguların hayatımızda hizmet ettiği işlevleri anlar. 6. Duygusal deneyimleri ve duygu düzenlemesini açıklamanın etkili yöntemlerini öğrenir.10, 15, 16, 19, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stres ve Duygulara Genel Bakış Ders okuması
2Stres ve Fiziksel SağlıkDers okuması
3Stres KuramlarıDers okuması
4Stresle Başa Çıkma BecerileriDers okuması
5Stresin Psikolojik Sağlığa EtkisiDers okuması
6Duygu TeorileriDers okuması
7Savunma Mekanizmaları Olarak Kaygı, Korku ve PanikDers okuması
8Pozitif Duyguların İşleviDers okuması
9Duygu DüzenlemeDers okuması
10Bilinçli Farkındalık ve Duyguların Farkında OlmaDers okuması
11DepresyonDers okuması
12Duygu Düzenleme GüçlüğüDers okuması
13Sosyal Ağlarda Duyguların RolüDers okuması
14Genel DeğerlendirmeDers okuması
Kaynak
Lazarus, R. S. (1999). Stress and emotion: A new synthesis. Springer Publishing Co.
Zautra, A. J. (2003). Emotions, stress, and health. Oxford University Press. Susan Folkman (2008) The case for positive emotions in the stress process, Anxiety, Stress & Coping, 21:1, 3-14, DOI: 10.1080/10615800701740457 Zautra, A. J., Affleck, G. G., Tennen, H., Reich, J. W., & Davis, M. C. (2005). Dynamic Approaches to Emotions and Stress in Everyday Life: Bolger and Zuckerman Reloaded With Positive as Well as Negative Affects. Journal of Personality, 73(6), 1511–1538. doi:10.1111/j.0022-3506.2005.00357.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)196
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRES VE DUYGULANIM-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, stres ve duyguların ne olduğu, hangi işlevlere hizmet ettikleri ve ruh sağlığı, sosyal ilişkiler gibi hayatımızın birçok bölümünde oynadıkları roller hakkında bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Stres ve Duygulara Genel Bakış ,Stres ve Fiziksel Sağlık,Stres Kuramları,Stresle Başa Çıkma Becerileri,Stresin Psikolojik Sağlığa Etkisi,Duygu Teorileri,Savunma Mekanizmaları Olarak Kaygı, Korku ve Panik,Pozitif Duyguların İşlevi,Duygu Düzenleme,Bilinçli Farkındalık ve Duyguların Farkında Olma,Depresyon,Duygu Düzenleme Güçlüğü,Sosyal Ağlarda Duyguların Rolü,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, 1. Stres ve fiziksel sağlık arasındaki karmaşık ilişkiyi anlar. 2. Çok çeşitli stres yönetimi tekniklerini uygulayın ve kendi kişisel zorluklarıyla başa çıkmadaki etkinliklerini değerlendirir. 3. Başa çıkma stratejilerini kategorize etmeyi ve kendi baş etme tarzlarını değerlendirmeyi öğrenir. 4. Stres ve sağlık yönetiminde ilişkilerin rolünü anlar. 5. Duyguları tanımlayan temel psikolojik teorileri ve duyguların hayatımızda hizmet ettiği işlevleri anlar. 6. Duygusal deneyimleri ve duygu düzenlemesini açıklamanın etkili yöntemlerini öğrenir.10, 15, 16, 19, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stres ve Duygulara Genel Bakış Ders okuması
2Stres ve Fiziksel SağlıkDers okuması
3Stres KuramlarıDers okuması
4Stresle Başa Çıkma BecerileriDers okuması
5Stresin Psikolojik Sağlığa EtkisiDers okuması
6Duygu TeorileriDers okuması
7Savunma Mekanizmaları Olarak Kaygı, Korku ve PanikDers okuması
8Pozitif Duyguların İşleviDers okuması
9Duygu DüzenlemeDers okuması
10Bilinçli Farkındalık ve Duyguların Farkında OlmaDers okuması
11DepresyonDers okuması
12Duygu Düzenleme GüçlüğüDers okuması
13Sosyal Ağlarda Duyguların RolüDers okuması
14Genel DeğerlendirmeDers okuması
Kaynak
Lazarus, R. S. (1999). Stress and emotion: A new synthesis. Springer Publishing Co.
Zautra, A. J. (2003). Emotions, stress, and health. Oxford University Press. Susan Folkman (2008) The case for positive emotions in the stress process, Anxiety, Stress & Coping, 21:1, 3-14, DOI: 10.1080/10615800701740457 Zautra, A. J., Affleck, G. G., Tennen, H., Reich, J. W., & Davis, M. C. (2005). Dynamic Approaches to Emotions and Stress in Everyday Life: Bolger and Zuckerman Reloaded With Positive as Well as Negative Affects. Journal of Personality, 73(6), 1511–1538. doi:10.1111/j.0022-3506.2005.00357.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46