Öğrencilere yetişkin bireylere yönelik bilişsel davranışçı psikoterapi yaklaşımının teorik altyapısını ve uygulama yöntemlerini tanıtmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Davranışçı Terapiler,Davranışçı Terapiler,Bilişsel Terapiler,Bilişsel Terapiler,Bilişsel Davranışçı Terapiler,Bilişsel Davranışçı Terapiler,BDT teknikleri,BDT seanslarının yapılandırılması,Vaka formulasyonu,Psikopatolojiler ve BDT,Psikopatolojiler ve BDT devamı,Supervizyon,Supervizyon,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bilişsel terapilerin önemini kavrar.
2. Davranışçı terapilerin önemini kavrar.
3. Bilişsel davranışçı terapinin önemini kavrar.
4. Bilişsel davranışçı terapinin teorik alt yapısını bilir.
5. Bilişsel davranışçı terapi tekniklerini uygular.
6. Psikolojik bozuklukları bilişsel davranışçı kuram açısından değerlendirir.
7. Bilisşel davranışçı terapi uygulamalarını öğrenmiş olduğu diğer terapi yöntemleri ile karşılaştırır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Davranışçı Terapiler
Davranışçı yaklaşım nedir?
2
Davranışçı Terapiler
3
Bilişsel Terapiler
Bilişsel yaklaşım nedir?
4
Bilişsel Terapiler
5
Bilişsel Davranışçı Terapiler
6
Bilişsel Davranışçı Terapiler
7
BDT teknikleri
8
BDT seanslarının yapılandırılması
9
Vaka formulasyonu
BDT ile ilgili önceki konular tekrar edilmelidir.
10
Psikopatolojiler ve BDT
11
Psikopatolojiler ve BDT devamı
12
Supervizyon
13
Supervizyon
14
Genel Tekrar
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
3
21
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
6
10
60
Genel Sınav ve Hazırlığı
7
12
84
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
207
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(207/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Öğrencilere yetişkin bireylere yönelik bilişsel davranışçı psikoterapi yaklaşımının teorik altyapısını ve uygulama yöntemlerini tanıtmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Davranışçı Terapiler,Davranışçı Terapiler,Bilişsel Terapiler,Bilişsel Terapiler,Bilişsel Davranışçı Terapiler,Bilişsel Davranışçı Terapiler,BDT teknikleri,BDT seanslarının yapılandırılması,Vaka formulasyonu,Psikopatolojiler ve BDT,Psikopatolojiler ve BDT devamı,Supervizyon,Supervizyon,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bilişsel terapilerin önemini kavrar.
2. Davranışçı terapilerin önemini kavrar.
3. Bilişsel davranışçı terapinin önemini kavrar.
4. Bilişsel davranışçı terapinin teorik alt yapısını bilir.
5. Bilişsel davranışçı terapi tekniklerini uygular.
6. Psikolojik bozuklukları bilişsel davranışçı kuram açısından değerlendirir.
7. Bilisşel davranışçı terapi uygulamalarını öğrenmiş olduğu diğer terapi yöntemleri ile karşılaştırır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Davranışçı Terapiler
Davranışçı yaklaşım nedir?
2
Davranışçı Terapiler
3
Bilişsel Terapiler
Bilişsel yaklaşım nedir?
4
Bilişsel Terapiler
5
Bilişsel Davranışçı Terapiler
6
Bilişsel Davranışçı Terapiler
7
BDT teknikleri
8
BDT seanslarının yapılandırılması
9
Vaka formulasyonu
BDT ile ilgili önceki konular tekrar edilmelidir.
10
Psikopatolojiler ve BDT
11
Psikopatolojiler ve BDT devamı
12
Supervizyon
13
Supervizyon
14
Genel Tekrar
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.