Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETİŞKİNLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere yetişkin bireylere yönelik bilişsel davranışçı psikoterapi yaklaşımının teorik altyapısını ve uygulama yöntemlerini tanıtmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Davranışçı Terapiler,Davranışçı Terapiler,Bilişsel Terapiler,Bilişsel Terapiler,Bilişsel Davranışçı Terapiler,Bilişsel Davranışçı Terapiler,BDT teknikleri,BDT seanslarının yapılandırılması,Vaka formulasyonu,Psikopatolojiler ve BDT,Psikopatolojiler ve BDT devamı,Supervizyon,Supervizyon,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilişsel terapilerin önemini kavrar. 2. Davranışçı terapilerin önemini kavrar. 3. Bilişsel davranışçı terapinin önemini kavrar. 4. Bilişsel davranışçı terapinin teorik alt yapısını bilir. 5. Bilişsel davranışçı terapi tekniklerini uygular. 6. Psikolojik bozuklukları bilişsel davranışçı kuram açısından değerlendirir. 7. Bilisşel davranışçı terapi uygulamalarını öğrenmiş olduğu diğer terapi yöntemleri ile karşılaştırır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Davranışçı TerapilerDavranışçı yaklaşım nedir?
2Davranışçı Terapiler
3Bilişsel TerapilerBilişsel yaklaşım nedir?
4Bilişsel Terapiler
5Bilişsel Davranışçı Terapiler
6Bilişsel Davranışçı Terapiler
7BDT teknikleri
8BDT seanslarının yapılandırılması
9Vaka formulasyonuBDT ile ilgili önceki konular tekrar edilmelidir.
10Psikopatolojiler ve BDT
11Psikopatolojiler ve BDT devamı
12Supervizyon
13Supervizyon
14Genel Tekrar
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7321
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı61060
Genel Sınav ve Hazırlığı71284
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)207
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(207/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETİŞKİNLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere yetişkin bireylere yönelik bilişsel davranışçı psikoterapi yaklaşımının teorik altyapısını ve uygulama yöntemlerini tanıtmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Davranışçı Terapiler,Davranışçı Terapiler,Bilişsel Terapiler,Bilişsel Terapiler,Bilişsel Davranışçı Terapiler,Bilişsel Davranışçı Terapiler,BDT teknikleri,BDT seanslarının yapılandırılması,Vaka formulasyonu,Psikopatolojiler ve BDT,Psikopatolojiler ve BDT devamı,Supervizyon,Supervizyon,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilişsel terapilerin önemini kavrar. 2. Davranışçı terapilerin önemini kavrar. 3. Bilişsel davranışçı terapinin önemini kavrar. 4. Bilişsel davranışçı terapinin teorik alt yapısını bilir. 5. Bilişsel davranışçı terapi tekniklerini uygular. 6. Psikolojik bozuklukları bilişsel davranışçı kuram açısından değerlendirir. 7. Bilisşel davranışçı terapi uygulamalarını öğrenmiş olduğu diğer terapi yöntemleri ile karşılaştırır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Davranışçı TerapilerDavranışçı yaklaşım nedir?
2Davranışçı Terapiler
3Bilişsel TerapilerBilişsel yaklaşım nedir?
4Bilişsel Terapiler
5Bilişsel Davranışçı Terapiler
6Bilişsel Davranışçı Terapiler
7BDT teknikleri
8BDT seanslarının yapılandırılması
9Vaka formulasyonuBDT ile ilgili önceki konular tekrar edilmelidir.
10Psikopatolojiler ve BDT
11Psikopatolojiler ve BDT devamı
12Supervizyon
13Supervizyon
14Genel Tekrar
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46