Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE GENÇLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk ve gençlerde psikolojik danışma uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olma. Çocuk ve gençlerde farklı konu alanlarında psikolojik danışma uygulamalarının nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin oturumların planlanması ve müdahalelerin oluşturulması. Çocuk ve gençlerle psikolojik danışmada farklı kuramsal yaklaşımların temel ilkeleri, kavramları ve müdahalelerini açıklama
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri ve güncel ihtiyaçları ile sorunları ,Çocuk ve gençlerde ruh sağlığı: koruyucu faktörler ve risk faktörleri ,Çocuk ve ergenlerle danışmanlık: tarihsel, gelişimsel, bütünleştirici ve etkililik perspektifleri,Çocuk ve ergenlerle psikolojik müdahalelerde etik sorunlar,Oyun Terapisi: Çocuk Merkezli Yaklaşım ,Bilişsel-davranışçı ve Davranışçı Yaklaşımlar ,Akılcı-Duygusal Davranışçı Terapisi ,Çözüm Odaklı Yaklaşım ,Sistemik Yaklaşım: Aile Terapisi ,Farklı gelişimsel özellik gösteren çocuk ve ergenler için psikolojik danışma müdahaleleri ,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları: Araştırmaların İncelenmesi ,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri, güncel sorun ve ihtiyaçları paralelinde gereken psikolojik danışma uygulamalarının neler olduğunu açıklar. 10, 16, 9A, E
Çocuk ve gençlerde koruyucu ve önleyici ruh sağlığı hizmeti kapsamında gerçekleştirilecek çeşitli psikolojik danışma uygulamalarını ifade eder. 10, 16, 9A, E
Çocuk ve gençlerle psikolojik danışma uygulamalarında kullanılan farklı kuramsal yaklaşımların temel felsefesi, ilkeleri ve tekniklerini açıklar. 10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri ve güncel ihtiyaçları ile sorunları S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
2Çocuk ve gençlerde ruh sağlığı: koruyucu faktörler ve risk faktörleri S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
3Çocuk ve ergenlerle danışmanlık: tarihsel, gelişimsel, bütünleştirici ve etkililik perspektifleriS.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
4Çocuk ve ergenlerle psikolojik müdahalelerde etik sorunlarS.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
5Oyun Terapisi: Çocuk Merkezli Yaklaşım S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
6Bilişsel-davranışçı ve Davranışçı Yaklaşımlar S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
7Akılcı-Duygusal Davranışçı Terapisi S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
8Çözüm Odaklı Yaklaşım S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
9Sistemik Yaklaşım: Aile Terapisi S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
10Farklı gelişimsel özellik gösteren çocuk ve ergenler için psikolojik danışma müdahaleleri S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
11Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları: Araştırmaların İncelenmesi S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
12Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
13Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
14Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
Kaynak
Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma: Kuram, Gelişim ve Farklılıklar Arasında Bağlantı Kurma. Yazarlar: S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez. Nobel Akademik Yayıncılık. 2021 Ergenler ve Gençlerde Psikolojik Danışma. Yazarlar: K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin. Nobel Akademik Yayıncılık. 2013
Counseling and Psychotherapy with Children and Adolescents: Theory and Practice for School and Clinical Settings, Authors: H. Thompson Prout & A.L. Fedewa, 5th Edition. Wiley Publishing. 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı16060
Genel Sınav ve Hazırlığı1100100
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)202
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE GENÇLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk ve gençlerde psikolojik danışma uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olma. Çocuk ve gençlerde farklı konu alanlarında psikolojik danışma uygulamalarının nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin oturumların planlanması ve müdahalelerin oluşturulması. Çocuk ve gençlerle psikolojik danışmada farklı kuramsal yaklaşımların temel ilkeleri, kavramları ve müdahalelerini açıklama
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri ve güncel ihtiyaçları ile sorunları ,Çocuk ve gençlerde ruh sağlığı: koruyucu faktörler ve risk faktörleri ,Çocuk ve ergenlerle danışmanlık: tarihsel, gelişimsel, bütünleştirici ve etkililik perspektifleri,Çocuk ve ergenlerle psikolojik müdahalelerde etik sorunlar,Oyun Terapisi: Çocuk Merkezli Yaklaşım ,Bilişsel-davranışçı ve Davranışçı Yaklaşımlar ,Akılcı-Duygusal Davranışçı Terapisi ,Çözüm Odaklı Yaklaşım ,Sistemik Yaklaşım: Aile Terapisi ,Farklı gelişimsel özellik gösteren çocuk ve ergenler için psikolojik danışma müdahaleleri ,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları: Araştırmaların İncelenmesi ,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri, güncel sorun ve ihtiyaçları paralelinde gereken psikolojik danışma uygulamalarının neler olduğunu açıklar. 10, 16, 9A, E
Çocuk ve gençlerde koruyucu ve önleyici ruh sağlığı hizmeti kapsamında gerçekleştirilecek çeşitli psikolojik danışma uygulamalarını ifade eder. 10, 16, 9A, E
Çocuk ve gençlerle psikolojik danışma uygulamalarında kullanılan farklı kuramsal yaklaşımların temel felsefesi, ilkeleri ve tekniklerini açıklar. 10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri ve güncel ihtiyaçları ile sorunları S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
2Çocuk ve gençlerde ruh sağlığı: koruyucu faktörler ve risk faktörleri S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
3Çocuk ve ergenlerle danışmanlık: tarihsel, gelişimsel, bütünleştirici ve etkililik perspektifleriS.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
4Çocuk ve ergenlerle psikolojik müdahalelerde etik sorunlarS.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
5Oyun Terapisi: Çocuk Merkezli Yaklaşım S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
6Bilişsel-davranışçı ve Davranışçı Yaklaşımlar S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
7Akılcı-Duygusal Davranışçı Terapisi S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
8Çözüm Odaklı Yaklaşım S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
9Sistemik Yaklaşım: Aile Terapisi S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
10Farklı gelişimsel özellik gösteren çocuk ve ergenler için psikolojik danışma müdahaleleri S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
11Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları: Araştırmaların İncelenmesi S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
12Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
13Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
14Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları

S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015.
Kaynak
Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma: Kuram, Gelişim ve Farklılıklar Arasında Bağlantı Kurma. Yazarlar: S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez. Nobel Akademik Yayıncılık. 2021 Ergenler ve Gençlerde Psikolojik Danışma. Yazarlar: K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin. Nobel Akademik Yayıncılık. 2013
Counseling and Psychotherapy with Children and Adolescents: Theory and Practice for School and Clinical Settings, Authors: H. Thompson Prout & A.L. Fedewa, 5th Edition. Wiley Publishing. 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46