Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE GENÇLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk ve gençlerde psikolojik danışma uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olma. Çocuk ve gençlerde farklı konu alanlarında psikolojik danışma uygulamalarının nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin oturumların planlanması ve müdahalelerin oluşturulması. Çocuk ve gençlerle psikolojik danışmada farklı kuramsal yaklaşımların temel ilkeleri, kavramları ve müdahalelerini açıklama |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri ve güncel ihtiyaçları ile sorunları ,Çocuk ve gençlerde ruh sağlığı: koruyucu faktörler ve risk faktörleri ,Çocuk ve ergenlerle danışmanlık: tarihsel, gelişimsel, bütünleştirici ve etkililik perspektifleri,Çocuk ve ergenlerle psikolojik müdahalelerde etik sorunlar,Oyun Terapisi: Çocuk Merkezli Yaklaşım ,Bilişsel-davranışçı ve Davranışçı Yaklaşımlar ,Akılcı-Duygusal Davranışçı Terapisi ,Çözüm Odaklı Yaklaşım ,Sistemik Yaklaşım: Aile Terapisi ,Farklı gelişimsel özellik gösteren çocuk ve ergenler için psikolojik danışma müdahaleleri ,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları: Araştırmaların İncelenmesi ,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları ,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları ,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri, güncel sorun ve ihtiyaçları paralelinde gereken psikolojik danışma uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Çocuk ve gençlerde koruyucu ve önleyici ruh sağlığı hizmeti kapsamında gerçekleştirilecek çeşitli psikolojik danışma uygulamalarını ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E |
Çocuk ve gençlerle psikolojik danışma uygulamalarında kullanılan farklı kuramsal yaklaşımların temel felsefesi, ilkeleri ve tekniklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri ve güncel ihtiyaçları ile sorunları | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
2 | Çocuk ve gençlerde ruh sağlığı: koruyucu faktörler ve risk faktörleri | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
3 | Çocuk ve ergenlerle danışmanlık: tarihsel, gelişimsel, bütünleştirici ve etkililik perspektifleri | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
4 | Çocuk ve ergenlerle psikolojik müdahalelerde etik sorunlar | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
5 | Oyun Terapisi: Çocuk Merkezli Yaklaşım | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
6 | Bilişsel-davranışçı ve Davranışçı Yaklaşımlar | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
7 | Akılcı-Duygusal Davranışçı Terapisi | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
8 | Çözüm Odaklı Yaklaşım | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
9 | Sistemik Yaklaşım: Aile Terapisi | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
10 | Farklı gelişimsel özellik gösteren çocuk ve ergenler için psikolojik danışma müdahaleleri | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
11 | Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları: Araştırmaların İncelenmesi | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
12 | Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
13 | Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
14 | Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
Kaynak |
Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma: Kuram, Gelişim ve Farklılıklar Arasında Bağlantı Kurma. Yazarlar: S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez. Nobel Akademik Yayıncılık. 2021 Ergenler ve Gençlerde Psikolojik Danışma. Yazarlar: K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin. Nobel Akademik Yayıncılık. 2013 |
Counseling and Psychotherapy with Children and Adolescents: Theory and Practice for School and Clinical Settings, Authors: H. Thompson Prout & A.L. Fedewa, 5th Edition. Wiley Publishing. 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 100 | 100 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE GENÇLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk ve gençlerde psikolojik danışma uygulamaları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olma. Çocuk ve gençlerde farklı konu alanlarında psikolojik danışma uygulamalarının nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin oturumların planlanması ve müdahalelerin oluşturulması. Çocuk ve gençlerle psikolojik danışmada farklı kuramsal yaklaşımların temel ilkeleri, kavramları ve müdahalelerini açıklama |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri ve güncel ihtiyaçları ile sorunları ,Çocuk ve gençlerde ruh sağlığı: koruyucu faktörler ve risk faktörleri ,Çocuk ve ergenlerle danışmanlık: tarihsel, gelişimsel, bütünleştirici ve etkililik perspektifleri,Çocuk ve ergenlerle psikolojik müdahalelerde etik sorunlar,Oyun Terapisi: Çocuk Merkezli Yaklaşım ,Bilişsel-davranışçı ve Davranışçı Yaklaşımlar ,Akılcı-Duygusal Davranışçı Terapisi ,Çözüm Odaklı Yaklaşım ,Sistemik Yaklaşım: Aile Terapisi ,Farklı gelişimsel özellik gösteren çocuk ve ergenler için psikolojik danışma müdahaleleri ,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları: Araştırmaların İncelenmesi ,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları ,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları ,Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri, güncel sorun ve ihtiyaçları paralelinde gereken psikolojik danışma uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Çocuk ve gençlerde koruyucu ve önleyici ruh sağlığı hizmeti kapsamında gerçekleştirilecek çeşitli psikolojik danışma uygulamalarını ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E |
Çocuk ve gençlerle psikolojik danışma uygulamalarında kullanılan farklı kuramsal yaklaşımların temel felsefesi, ilkeleri ve tekniklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve gençlerin gelişimsel özellikleri ve güncel ihtiyaçları ile sorunları | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
2 | Çocuk ve gençlerde ruh sağlığı: koruyucu faktörler ve risk faktörleri | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
3 | Çocuk ve ergenlerle danışmanlık: tarihsel, gelişimsel, bütünleştirici ve etkililik perspektifleri | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
4 | Çocuk ve ergenlerle psikolojik müdahalelerde etik sorunlar | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
5 | Oyun Terapisi: Çocuk Merkezli Yaklaşım | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
6 | Bilişsel-davranışçı ve Davranışçı Yaklaşımlar | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
7 | Akılcı-Duygusal Davranışçı Terapisi | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
8 | Çözüm Odaklı Yaklaşım | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
9 | Sistemik Yaklaşım: Aile Terapisi | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
10 | Farklı gelişimsel özellik gösteren çocuk ve ergenler için psikolojik danışma müdahaleleri | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
11 | Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları: Araştırmaların İncelenmesi | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
12 | Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
13 | Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
14 | Program Tasarımı: Farklı Problem/İhtiyaçlara Yönelik Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Uygulamaları | S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez., 2021 K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin, 2013 H. Thompson Prout & A.L. Fedewa,., 2015. |
Kaynak |
Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma: Kuram, Gelişim ve Farklılıklar Arasında Bağlantı Kurma. Yazarlar: S.Smith-Adcock, C. Tucker; Çevirenler: T. Mutlu Çaykuş, D.M. Siyez. Nobel Akademik Yayıncılık. 2021 Ergenler ve Gençlerde Psikolojik Danışma. Yazarlar: K. Geldard & D. Geldard, Çeviri Editörü: M. Pişkin. Nobel Akademik Yayıncılık. 2013 |
Counseling and Psychotherapy with Children and Adolescents: Theory and Practice for School and Clinical Settings, Authors: H. Thompson Prout & A.L. Fedewa, 5th Edition. Wiley Publishing. 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |