Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE GENÇLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel davranışçı terapiler ve çocuk ve gençlerde gelişimsel ihtiyaçlar ve gelişim özellikleri, gelişimsel psikopatoloji Çocuk ve gençlerde farklı konu alanlarında bilişsel davranışçı terapi uygulamaları, Bilişsel davranışçı terapide yeni akımlar bağlamında çocuk ve ergenler (grupla psikolojik danışma uygulamaları, bireyle psikolojik danışma uygulamaları, psikoeğitim grubu uygulamaları gibi) |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişsel davranışçı terapilerin sınıflandırılması: BDT' lere genel bir bakış ,Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler ,Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler ,Bilişsel davranışçı terapiler, çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ile güncel ihtiyaç/ sorunları ,Koruyucu ruh sağlığı kapsamındaki farklı konu alanlarında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi ,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişsel davranışçı terapiler ve çocuk ve gençlerde gelişimsel ihtiyaçlar ve gelişim özellikleri arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A, E |
2. Farklı konu alanlarında çocuk ve gençlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamalarının ilkeleri ve tekniklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
3. Bilişsel davranışçı terapide yeni akımlar bağlamında çocuk ve ergenlerde oturumların nasıl planlanacağını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişsel davranışçı terapilerin sınıflandırılması: BDT' lere genel bir bakış | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
2 | Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
3 | Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
4 | Bilişsel davranışçı terapiler, çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ile güncel ihtiyaç/ sorunları | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
5 | Koruyucu ruh sağlığı kapsamındaki farklı konu alanlarında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
6 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
7 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
8 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
9 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
10 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
11 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
12 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
13 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
14 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
Kaynak |
Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi-Temel İlkeler ve Teknikler. Editör: O.Sorias. Nobel Akademi Yayıncılık. 2019. Think Good- Feel Good. A Cognitive Behaviour Therapy Workbook for Children and Young People. P. Stallard. John Wiley and Sons Ltd. 2002 Ergenlerde öfke ve saldırganlığı azaltmaya yönelik bilişsel davranışçı bir müdahale programının etkililiğinin değerlendirilmesi. G.S. Tekinsav Sütcü, Doktora Tezi Ege Üniversitesi). 2006. Çocuk ve ergenlerde bilişsel terapiler. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A.Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 2(2), 93-100. 1995. Rational counseling with school-aged populations: a practical guide. Wilde, J.Bristol: Accelerated Development. 1992. Counseling children and adolescents. A. Vernon, (2nd Ed.). Denver: Love Publishing Company. 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 100 | 100 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE GENÇLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel davranışçı terapiler ve çocuk ve gençlerde gelişimsel ihtiyaçlar ve gelişim özellikleri, gelişimsel psikopatoloji Çocuk ve gençlerde farklı konu alanlarında bilişsel davranışçı terapi uygulamaları, Bilişsel davranışçı terapide yeni akımlar bağlamında çocuk ve ergenler (grupla psikolojik danışma uygulamaları, bireyle psikolojik danışma uygulamaları, psikoeğitim grubu uygulamaları gibi) |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişsel davranışçı terapilerin sınıflandırılması: BDT' lere genel bir bakış ,Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler ,Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler ,Bilişsel davranışçı terapiler, çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ile güncel ihtiyaç/ sorunları ,Koruyucu ruh sağlığı kapsamındaki farklı konu alanlarında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi ,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişsel davranışçı terapiler ve çocuk ve gençlerde gelişimsel ihtiyaçlar ve gelişim özellikleri arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A, E |
2. Farklı konu alanlarında çocuk ve gençlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamalarının ilkeleri ve tekniklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
3. Bilişsel davranışçı terapide yeni akımlar bağlamında çocuk ve ergenlerde oturumların nasıl planlanacağını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişsel davranışçı terapilerin sınıflandırılması: BDT' lere genel bir bakış | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
2 | Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
3 | Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
4 | Bilişsel davranışçı terapiler, çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ile güncel ihtiyaç/ sorunları | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
5 | Koruyucu ruh sağlığı kapsamındaki farklı konu alanlarında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
6 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
7 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
8 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
9 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
10 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
11 | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
12 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
13 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
14 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi | O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999. |
Kaynak |
Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi-Temel İlkeler ve Teknikler. Editör: O.Sorias. Nobel Akademi Yayıncılık. 2019. Think Good- Feel Good. A Cognitive Behaviour Therapy Workbook for Children and Young People. P. Stallard. John Wiley and Sons Ltd. 2002 Ergenlerde öfke ve saldırganlığı azaltmaya yönelik bilişsel davranışçı bir müdahale programının etkililiğinin değerlendirilmesi. G.S. Tekinsav Sütcü, Doktora Tezi Ege Üniversitesi). 2006. Çocuk ve ergenlerde bilişsel terapiler. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A.Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 2(2), 93-100. 1995. Rational counseling with school-aged populations: a practical guide. Wilde, J.Bristol: Accelerated Development. 1992. Counseling children and adolescents. A. Vernon, (2nd Ed.). Denver: Love Publishing Company. 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |