Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE GENÇLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİLER-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel davranışçı terapiler ve çocuk ve gençlerde gelişimsel ihtiyaçlar ve gelişim özellikleri, gelişimsel psikopatoloji Çocuk ve gençlerde farklı konu alanlarında bilişsel davranışçı terapi uygulamaları, Bilişsel davranışçı terapide yeni akımlar bağlamında çocuk ve ergenler (grupla psikolojik danışma uygulamaları, bireyle psikolojik danışma uygulamaları, psikoeğitim grubu uygulamaları gibi)
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel davranışçı terapilerin sınıflandırılması: BDT' lere genel bir bakış ,Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler ,Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler ,Bilişsel davranışçı terapiler, çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ile güncel ihtiyaç/ sorunları ,Koruyucu ruh sağlığı kapsamındaki farklı konu alanlarında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi ,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilişsel davranışçı terapiler ve çocuk ve gençlerde gelişimsel ihtiyaçlar ve gelişim özellikleri arasında ilişki kurar. 10, 16, 9A, E
2. Farklı konu alanlarında çocuk ve gençlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamalarının ilkeleri ve tekniklerini açıklar. 10, 16, 9A, E
3. Bilişsel davranışçı terapide yeni akımlar bağlamında çocuk ve ergenlerde oturumların nasıl planlanacağını açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel davranışçı terapilerin sınıflandırılması: BDT' lere genel bir bakış O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
2Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
3Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
4Bilişsel davranışçı terapiler, çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ile güncel ihtiyaç/ sorunları O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
5Koruyucu ruh sağlığı kapsamındaki farklı konu alanlarında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
6Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
7Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
8Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahalelerO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
9Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahalelerO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
10Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahalelerO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
11Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahalelerO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
12Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesiO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
13Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
14Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
Kaynak
Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi-Temel İlkeler ve Teknikler. Editör: O.Sorias. Nobel Akademi Yayıncılık. 2019. Think Good- Feel Good. A Cognitive Behaviour Therapy Workbook for Children and Young People. P. Stallard. John Wiley and Sons Ltd. 2002 Ergenlerde öfke ve saldırganlığı azaltmaya yönelik bilişsel davranışçı bir müdahale programının etkililiğinin değerlendirilmesi. G.S. Tekinsav Sütcü, Doktora Tezi Ege Üniversitesi). 2006. Çocuk ve ergenlerde bilişsel terapiler. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A.Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 2(2), 93-100. 1995. Rational counseling with school-aged populations: a practical guide. Wilde, J.Bristol: Accelerated Development. 1992. Counseling children and adolescents. A. Vernon, (2nd Ed.). Denver: Love Publishing Company. 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı16060
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı1100100
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)202
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE GENÇLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİLER-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel davranışçı terapiler ve çocuk ve gençlerde gelişimsel ihtiyaçlar ve gelişim özellikleri, gelişimsel psikopatoloji Çocuk ve gençlerde farklı konu alanlarında bilişsel davranışçı terapi uygulamaları, Bilişsel davranışçı terapide yeni akımlar bağlamında çocuk ve ergenler (grupla psikolojik danışma uygulamaları, bireyle psikolojik danışma uygulamaları, psikoeğitim grubu uygulamaları gibi)
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel davranışçı terapilerin sınıflandırılması: BDT' lere genel bir bakış ,Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler ,Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler ,Bilişsel davranışçı terapiler, çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ile güncel ihtiyaç/ sorunları ,Koruyucu ruh sağlığı kapsamındaki farklı konu alanlarında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler ,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi ,Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilişsel davranışçı terapiler ve çocuk ve gençlerde gelişimsel ihtiyaçlar ve gelişim özellikleri arasında ilişki kurar. 10, 16, 9A, E
2. Farklı konu alanlarında çocuk ve gençlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamalarının ilkeleri ve tekniklerini açıklar. 10, 16, 9A, E
3. Bilişsel davranışçı terapide yeni akımlar bağlamında çocuk ve ergenlerde oturumların nasıl planlanacağını açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel davranışçı terapilerin sınıflandırılması: BDT' lere genel bir bakış O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
2Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
3Bilişsel davranışçı terapilerde temel felsefe, kavramlar ve ilkeler O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
4Bilişsel davranışçı terapiler, çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ile güncel ihtiyaç/ sorunları O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
5Koruyucu ruh sağlığı kapsamındaki farklı konu alanlarında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
6Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
7Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahaleler O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
8Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahalelerO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
9Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahalelerO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
10Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahalelerO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
11Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapiler : temel kavramlar, ilkeler ve müdahalelerO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
12Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesiO.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
13Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
14Rehberlik ve psikolojik danışma alanı kapsamında çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları: araştırmaların incelenmesi O.Sorias. 2019. P. Stallard,2002 G.S. Tekinsav Sütcü, 2006. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A. 1995. A. Vernon, 1999.
Kaynak
Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi-Temel İlkeler ve Teknikler. Editör: O.Sorias. Nobel Akademi Yayıncılık. 2019. Think Good- Feel Good. A Cognitive Behaviour Therapy Workbook for Children and Young People. P. Stallard. John Wiley and Sons Ltd. 2002 Ergenlerde öfke ve saldırganlığı azaltmaya yönelik bilişsel davranışçı bir müdahale programının etkililiğinin değerlendirilmesi. G.S. Tekinsav Sütcü, Doktora Tezi Ege Üniversitesi). 2006. Çocuk ve ergenlerde bilişsel terapiler. Türkçapar, H., Sungur, M. Z., Akdemir, A.Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 2(2), 93-100. 1995. Rational counseling with school-aged populations: a practical guide. Wilde, J.Bristol: Accelerated Development. 1992. Counseling children and adolescents. A. Vernon, (2nd Ed.). Denver: Love Publishing Company. 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46