Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGEN PSİKO. GÜNCEL YAKL. VE MÜDA.-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesinin ders notları ve belirtilen kaynaklar
Dersin AmacıBu derste, çocuk ve ergen ruh sağlığının doğası, psikopatoloji ve gelişimsel psikopatoloji, davranış bozuklukları ve tedavi yaklaşımları konuları ele alınarak, erken dönemde tanılama ve etkili müdahale süreci oluşturabilme açısından öğrencilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı,Çocuk ve Ergenlerde Psikoterapötik Görüşme,Çocuk ve ergenlerde okul reddine ilişkin çalışmalar,DEHB ve güncel tedaviler,Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozukluklarına yönelik güncel tedaviler,Çocuk ve ergenlerde depresyon bozukluklarına ilişkin güncel tedaviler,Çocuk ve Ergenlerde OKB ve güncel tedaviler,Çocuk ve ergenlerde TSSB ve güncel müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarına yönelik güncel tedaviler,Çocuk ve Ergenlerde Madde kullanım bozukluklarına yönelik güncel tedaviler,Sınav Kaygısı,Vaka çalışması,Vaka Çalışması-2,Vaka Çalışması- Grup Beyin Fırtınası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk psikopatolojisinde 2. ve 3. dalga yaklaşımların farkını bilir10, 16, 20, 9E
Sık karşılaşılan davranış bozukluklarına yönelik müdahale yöntemlerini tartışabilir10, 16, 20, 9E
Vaka çalışması kapsamında müdahale planı oluşturabilir10, 16, 19, 4, 9E
Sık karşılaşılan davranış bozukluklarına yönelik müdahale yöntemlerini karşılaştırabilir10, 16, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve Ergen Ruh SağlığıKonu ile ilgili ön okuma Savi Çakar, F. (2020) sf 1-30
2Çocuk ve Ergenlerde Psikoterapötik GörüşmeKonu ile ilgili ön okuma Savi Çakar, F. (2020) sf 37-53
3Çocuk ve ergenlerde okul reddine ilişkin çalışmalarKonu ile ilgili BDT tedavi protokollerinin araştırılması
4DEHB ve güncel tedavilerDEHB tanısının incelenmesi ve okul temelli tedavilerin araştırılması
5Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozukluklarına yönelik güncel tedavilerKorku avcısı ve coping cat modellerinin incelenmesi
6Çocuk ve ergenlerde depresyon bozukluklarına ilişkin güncel tedavilerKonu ile ilgili ön okuma Savi Çakar, F. (2020) sf 141-163
7Çocuk ve Ergenlerde OKB ve güncel tedavilerOKB'de BDT ve ACT bakış açılarının karşılaştırılması
8Çocuk ve ergenlerde TSSB ve güncel müdahalelerEMDR'ın çocuk ve ergenlerde kullanımının ve TO-BDT'nin araştırılması
9Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarına yönelik güncel tedavilerKonu ile ilgili ön okuma Savi Çakar, F. (2020) sf 237-257
10Çocuk ve Ergenlerde Madde kullanım bozukluklarına yönelik güncel tedavilerNarratif terapi ve SAMBA programının araştırılması
11Sınav KaygısıACT ve BDT tekniklerinin kaygıya bakış açısının araştırılması
12Vaka çalışmasıÇocuk ve ergenlerde davranış bozukluklarının tedavisi ile ilgili bilimsel makalelerin incelenmesi ve paylaşılmak üzere hazırlanılması
13Vaka Çalışması-2Çocuk ve ergenlerde davranış bozukluklarının tedavisi ile ilgili bilimsel makalelerin incelenmesi ve paylaşılmak üzere hazırlanılması
14Vaka Çalışması- Grup Beyin FırtınasıÇocuk ve ergen davranış bozukluklarının tedavisi ile ilgili bilimsel makalelerin taranması
Kaynak
-Savi Çakar, F. (2020). Çocuk ve Ergen Ruh sağlığı: Davranış Bozukluklarında Tanılama ve Tedavi Yaklaşımları. Ankara, Pegem Yayınevi -Rosenfeld, G.W. (2008). Beyond Evidence-Based Psychotherapy. New York, Routledge. -Dowling, D. (2019). An Independent Practitioner's Introduction to Child and Adolescent Psychotherapy: Playing with ideas. New York, Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer236
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı5315
Toplam İş Yükü (Saat)205
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(205/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGEN PSİKO. GÜNCEL YAKL. VE MÜDA.-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesinin ders notları ve belirtilen kaynaklar
Dersin AmacıBu derste, çocuk ve ergen ruh sağlığının doğası, psikopatoloji ve gelişimsel psikopatoloji, davranış bozuklukları ve tedavi yaklaşımları konuları ele alınarak, erken dönemde tanılama ve etkili müdahale süreci oluşturabilme açısından öğrencilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı,Çocuk ve Ergenlerde Psikoterapötik Görüşme,Çocuk ve ergenlerde okul reddine ilişkin çalışmalar,DEHB ve güncel tedaviler,Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozukluklarına yönelik güncel tedaviler,Çocuk ve ergenlerde depresyon bozukluklarına ilişkin güncel tedaviler,Çocuk ve Ergenlerde OKB ve güncel tedaviler,Çocuk ve ergenlerde TSSB ve güncel müdahaleler,Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarına yönelik güncel tedaviler,Çocuk ve Ergenlerde Madde kullanım bozukluklarına yönelik güncel tedaviler,Sınav Kaygısı,Vaka çalışması,Vaka Çalışması-2,Vaka Çalışması- Grup Beyin Fırtınası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk psikopatolojisinde 2. ve 3. dalga yaklaşımların farkını bilir10, 16, 20, 9E
Sık karşılaşılan davranış bozukluklarına yönelik müdahale yöntemlerini tartışabilir10, 16, 20, 9E
Vaka çalışması kapsamında müdahale planı oluşturabilir10, 16, 19, 4, 9E
Sık karşılaşılan davranış bozukluklarına yönelik müdahale yöntemlerini karşılaştırabilir10, 16, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve Ergen Ruh SağlığıKonu ile ilgili ön okuma Savi Çakar, F. (2020) sf 1-30
2Çocuk ve Ergenlerde Psikoterapötik GörüşmeKonu ile ilgili ön okuma Savi Çakar, F. (2020) sf 37-53
3Çocuk ve ergenlerde okul reddine ilişkin çalışmalarKonu ile ilgili BDT tedavi protokollerinin araştırılması
4DEHB ve güncel tedavilerDEHB tanısının incelenmesi ve okul temelli tedavilerin araştırılması
5Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozukluklarına yönelik güncel tedavilerKorku avcısı ve coping cat modellerinin incelenmesi
6Çocuk ve ergenlerde depresyon bozukluklarına ilişkin güncel tedavilerKonu ile ilgili ön okuma Savi Çakar, F. (2020) sf 141-163
7Çocuk ve Ergenlerde OKB ve güncel tedavilerOKB'de BDT ve ACT bakış açılarının karşılaştırılması
8Çocuk ve ergenlerde TSSB ve güncel müdahalelerEMDR'ın çocuk ve ergenlerde kullanımının ve TO-BDT'nin araştırılması
9Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarına yönelik güncel tedavilerKonu ile ilgili ön okuma Savi Çakar, F. (2020) sf 237-257
10Çocuk ve Ergenlerde Madde kullanım bozukluklarına yönelik güncel tedavilerNarratif terapi ve SAMBA programının araştırılması
11Sınav KaygısıACT ve BDT tekniklerinin kaygıya bakış açısının araştırılması
12Vaka çalışmasıÇocuk ve ergenlerde davranış bozukluklarının tedavisi ile ilgili bilimsel makalelerin incelenmesi ve paylaşılmak üzere hazırlanılması
13Vaka Çalışması-2Çocuk ve ergenlerde davranış bozukluklarının tedavisi ile ilgili bilimsel makalelerin incelenmesi ve paylaşılmak üzere hazırlanılması
14Vaka Çalışması- Grup Beyin FırtınasıÇocuk ve ergen davranış bozukluklarının tedavisi ile ilgili bilimsel makalelerin taranması
Kaynak
-Savi Çakar, F. (2020). Çocuk ve Ergen Ruh sağlığı: Davranış Bozukluklarında Tanılama ve Tedavi Yaklaşımları. Ankara, Pegem Yayınevi -Rosenfeld, G.W. (2008). Beyond Evidence-Based Psychotherapy. New York, Routledge. -Dowling, D. (2019). An Independent Practitioner's Introduction to Child and Adolescent Psychotherapy: Playing with ideas. New York, Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46