Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi3+0-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin yüksek lisans tezlerini yazmaya hazırlanmalarına yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi,Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Psikolojik danışmanlık, psikoloji alanındaki araştırmaları inceler. 2. Alandaki temel ve güncel araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olur. 3. Araştırmaları okuyabilme becerileri kazanır. 4. Tez çalışmasına hazırlanır.10, 14, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
2Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
3Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
4Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
5Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
6Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
7Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
8Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
9Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
10Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
11Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
12Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
13Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
14Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
Kaynak
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2010). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri . Ankara: Pegem.
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10330
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20360
Genel Sınav ve Hazırlığı30390
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)292
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(292/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi3+0-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin yüksek lisans tezlerini yazmaya hazırlanmalarına yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinme,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesi,Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi,Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Psikolojik danışmanlık, psikoloji alanındaki araştırmaları inceler. 2. Alandaki temel ve güncel araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olur. 3. Araştırmaları okuyabilme becerileri kazanır. 4. Tez çalışmasına hazırlanır.10, 14, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
2Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
3Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
4Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
5Psikolojik danışma ve psikoloji alanındaki araştırmaların incelenmesi, okunması, ilgili kaynaklara nasıl ulaşılacağının öğrenilmesi, veri analizi ve ölçeklerle ilgili bilgi edinmeÖnerilen kaynakların incelenmesi.
6Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
7Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
8Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
9Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
10Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
11Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
12Öğrencinin belirlediği bir konu üzerinde araştırma yapması, ilgili kaynaklara ulaşması ve kaynakların incelenmesi, konunun rapor edilmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
13Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
14Öğrencinin belirlediği konudaki araştırma önerisinin incelenmesiÖnerilen kaynakların incelenmesi.
Kaynak
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2010). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri . Ankara: Pegem.
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46