Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKODRAMA TEMELLİ GRUP UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ders notları, uygulamalar ve belirtilen kaynaklar |
Dersin Amacı | Psikodrama,tarihi, unsurları ve temel teknikleri hakkında bilgi edinmek, psikodramada sık kullanılan ısınma oyunlarına ilişkin uygulamalar, sosyodrama ve sosyometri kavramlarının incelenmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma oyunu- Psikodrama nedir? tanışmaya ilişkin ısınma oyunları hakkında bilgiler,kohezyon oyunları uygulaması- psikodramanın unsurları ve kohezyon oyunları hakkında bilgilendirme, psikodramanın temel tekniklerinden rol değiştirme hakkında bilgilendirme,Rol değiştirme oyunu uygulaması- ,Bireysel ısınma oyunu, Psikodramanın temel tekniklerinden eşleme hakkında bilgilendirme,Bireysel ısınma oyunu- psikodramanın temel tekniklerinden ayna hakkında bilgilendirme,Psikodramanın yardımcı teknikleri,Moreno ve psikodramanın tarihi,Sosyometri ve sosyodrama,sosyal atom çalışması,Sosyal Atom Çalışması-2,Grup atomu çalışması,Grup Atomu Çalışması-2,Kapanış ve geribildirim çalışması /Dedikodu Oyunu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikodramanın temel kavramlarını bilir | 10, 15, 16, 6, 8, 9 | E |
Psikodrama ve sosyodramanın tarihsel gelişimini bilir | 10, 16, 9 | E |
sosyal atom çalışması uygulamasını bilir | 11, 16, 5, 6, 8, 9 | E |
Grup atomu çalışması uygulamalarını bilir | 16, 6, 8, 9 | E, H |
Isınma oyunu türlerini bilir | 15, 16, 5, 6, 8, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma oyunu- Psikodrama nedir? tanışmaya ilişkin ısınma oyunları hakkında bilgiler | Ön Okuma: Altınay, D. (2016) sf 68-267 |
2 | kohezyon oyunları uygulaması- psikodramanın unsurları ve kohezyon oyunları hakkında bilgilendirme | Kohezyon oyunları hakkında araştırma Altınay, D. (2016) sf 68-267 |
3 | psikodramanın temel tekniklerinden rol değiştirme hakkında bilgilendirme | Konu hakkında ön okumaGiacomucci S. (2021) sf 253-254 |
4 | Rol değiştirme oyunu uygulaması- | Üyeler hayatındaki önemli ilişkileri düşünecek ve sahnede karşılaşmayı seçeceği ilişkiyi tanımlayacaktır. |
5 | Bireysel ısınma oyunu, Psikodramanın temel tekniklerinden eşleme hakkında bilgilendirme | Konu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 254-256 |
6 | Bireysel ısınma oyunu- psikodramanın temel tekniklerinden ayna hakkında bilgilendirme | Konu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 256-258 |
7 | Psikodramanın yardımcı teknikleri | Ön okuma: American society of group therapy and psychodrama. (2014). Retrieved from http://www.asgpp.org/asgpp-education.php |
8 | Moreno ve psikodramanın tarihi | Konu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 31-49 |
9 | Sosyometri ve sosyodrama | Ön okuma:Scott Giacomucci (2021) Sparc of spontaneity: creating integration between social work, sociometry, and psychodrama, Social Work with Groups, DOI: 10.1080/01609513.2021.1896166 |
10 | sosyal atom çalışması | Her üye kendine ait sosyal atomunu uygun nesneler kullanarak oluşturacak ve fotografını çekerek online derste paylaşacaktır/ Yüzyüze uygulamalarda sosyal atom üyelerin temsil etmesi ile oluşturulur. |
11 | Sosyal Atom Çalışması-2 | Her üye kendine ait sosyal atomunu uygun nesneler kullanarak oluşturacak ve fotografını çekerek online derste paylaşacaktır/ Yüzyüze uygulamalarda sosyal atom üyelerin temsil etmesi ile oluşturulur. |
12 | Grup atomu çalışması | Her üye gruba ilişkin algıladığı etkileşimi sahnede temsilciler aracılığı ile sergilemek üzere düşünmelidir./ Online çalışmalarda algıladığı grup etkileşimini objeler kullanarak canlandıracak ve fotografını çekerek ders sırasında paylaşmaya hazır olacaktır |
13 | Grup Atomu Çalışması-2 | Her üye gruba ilişkin algıladığı etkileşimi sahnede temsilciler aracılığı ile sergilemek üzere düşünmelidir./ Online çalışmalarda algıladığı grup etkileşimini objeler kullanarak canlandıracak ve fotografını çekerek ders sırasında paylaşmaya hazır olacaktır |
14 | Kapanış ve geribildirim çalışması /Dedikodu Oyunu | Konu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 269-272 |
Kaynak |
Altınay, D. (2016). Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler. Epsilon Yayınları Giacomucci S. (2021) Essentials of Psychodrama Practice. In: Social Work, Sociometry, and Psychodrama. Psychodrama in Counselling, Coaching and Education, vol 1. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-33-6342-7_13 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | ||||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 2 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 3 | 42 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 220 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(220/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKODRAMA TEMELLİ GRUP UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ders notları, uygulamalar ve belirtilen kaynaklar |
Dersin Amacı | Psikodrama,tarihi, unsurları ve temel teknikleri hakkında bilgi edinmek, psikodramada sık kullanılan ısınma oyunlarına ilişkin uygulamalar, sosyodrama ve sosyometri kavramlarının incelenmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma oyunu- Psikodrama nedir? tanışmaya ilişkin ısınma oyunları hakkında bilgiler,kohezyon oyunları uygulaması- psikodramanın unsurları ve kohezyon oyunları hakkında bilgilendirme, psikodramanın temel tekniklerinden rol değiştirme hakkında bilgilendirme,Rol değiştirme oyunu uygulaması- ,Bireysel ısınma oyunu, Psikodramanın temel tekniklerinden eşleme hakkında bilgilendirme,Bireysel ısınma oyunu- psikodramanın temel tekniklerinden ayna hakkında bilgilendirme,Psikodramanın yardımcı teknikleri,Moreno ve psikodramanın tarihi,Sosyometri ve sosyodrama,sosyal atom çalışması,Sosyal Atom Çalışması-2,Grup atomu çalışması,Grup Atomu Çalışması-2,Kapanış ve geribildirim çalışması /Dedikodu Oyunu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikodramanın temel kavramlarını bilir | 10, 15, 16, 6, 8, 9 | E |
Psikodrama ve sosyodramanın tarihsel gelişimini bilir | 10, 16, 9 | E |
sosyal atom çalışması uygulamasını bilir | 11, 16, 5, 6, 8, 9 | E |
Grup atomu çalışması uygulamalarını bilir | 16, 6, 8, 9 | E, H |
Isınma oyunu türlerini bilir | 15, 16, 5, 6, 8, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma oyunu- Psikodrama nedir? tanışmaya ilişkin ısınma oyunları hakkında bilgiler | Ön Okuma: Altınay, D. (2016) sf 68-267 |
2 | kohezyon oyunları uygulaması- psikodramanın unsurları ve kohezyon oyunları hakkında bilgilendirme | Kohezyon oyunları hakkında araştırma Altınay, D. (2016) sf 68-267 |
3 | psikodramanın temel tekniklerinden rol değiştirme hakkında bilgilendirme | Konu hakkında ön okumaGiacomucci S. (2021) sf 253-254 |
4 | Rol değiştirme oyunu uygulaması- | Üyeler hayatındaki önemli ilişkileri düşünecek ve sahnede karşılaşmayı seçeceği ilişkiyi tanımlayacaktır. |
5 | Bireysel ısınma oyunu, Psikodramanın temel tekniklerinden eşleme hakkında bilgilendirme | Konu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 254-256 |
6 | Bireysel ısınma oyunu- psikodramanın temel tekniklerinden ayna hakkında bilgilendirme | Konu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 256-258 |
7 | Psikodramanın yardımcı teknikleri | Ön okuma: American society of group therapy and psychodrama. (2014). Retrieved from http://www.asgpp.org/asgpp-education.php |
8 | Moreno ve psikodramanın tarihi | Konu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 31-49 |
9 | Sosyometri ve sosyodrama | Ön okuma:Scott Giacomucci (2021) Sparc of spontaneity: creating integration between social work, sociometry, and psychodrama, Social Work with Groups, DOI: 10.1080/01609513.2021.1896166 |
10 | sosyal atom çalışması | Her üye kendine ait sosyal atomunu uygun nesneler kullanarak oluşturacak ve fotografını çekerek online derste paylaşacaktır/ Yüzyüze uygulamalarda sosyal atom üyelerin temsil etmesi ile oluşturulur. |
11 | Sosyal Atom Çalışması-2 | Her üye kendine ait sosyal atomunu uygun nesneler kullanarak oluşturacak ve fotografını çekerek online derste paylaşacaktır/ Yüzyüze uygulamalarda sosyal atom üyelerin temsil etmesi ile oluşturulur. |
12 | Grup atomu çalışması | Her üye gruba ilişkin algıladığı etkileşimi sahnede temsilciler aracılığı ile sergilemek üzere düşünmelidir./ Online çalışmalarda algıladığı grup etkileşimini objeler kullanarak canlandıracak ve fotografını çekerek ders sırasında paylaşmaya hazır olacaktır |
13 | Grup Atomu Çalışması-2 | Her üye gruba ilişkin algıladığı etkileşimi sahnede temsilciler aracılığı ile sergilemek üzere düşünmelidir./ Online çalışmalarda algıladığı grup etkileşimini objeler kullanarak canlandıracak ve fotografını çekerek ders sırasında paylaşmaya hazır olacaktır |
14 | Kapanış ve geribildirim çalışması /Dedikodu Oyunu | Konu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 269-272 |
Kaynak |
Altınay, D. (2016). Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler. Epsilon Yayınları Giacomucci S. (2021) Essentials of Psychodrama Practice. In: Social Work, Sociometry, and Psychodrama. Psychodrama in Counselling, Coaching and Education, vol 1. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-33-6342-7_13 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | ||||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |