Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKODRAMA TEMELLİ GRUP UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDers notları, uygulamalar ve belirtilen kaynaklar
Dersin AmacıPsikodrama,tarihi, unsurları ve temel teknikleri hakkında bilgi edinmek, psikodramada sık kullanılan ısınma oyunlarına ilişkin uygulamalar, sosyodrama ve sosyometri kavramlarının incelenmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma oyunu- Psikodrama nedir? tanışmaya ilişkin ısınma oyunları hakkında bilgiler,kohezyon oyunları uygulaması- psikodramanın unsurları ve kohezyon oyunları hakkında bilgilendirme, psikodramanın temel tekniklerinden rol değiştirme hakkında bilgilendirme,Rol değiştirme oyunu uygulaması- ,Bireysel ısınma oyunu, Psikodramanın temel tekniklerinden eşleme hakkında bilgilendirme,Bireysel ısınma oyunu- psikodramanın temel tekniklerinden ayna hakkında bilgilendirme,Psikodramanın yardımcı teknikleri,Moreno ve psikodramanın tarihi,Sosyometri ve sosyodrama,sosyal atom çalışması,Sosyal Atom Çalışması-2,Grup atomu çalışması,Grup Atomu Çalışması-2,Kapanış ve geribildirim çalışması /Dedikodu Oyunu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikodramanın temel kavramlarını bilir10, 15, 16, 6, 8, 9E
Psikodrama ve sosyodramanın tarihsel gelişimini bilir10, 16, 9E
sosyal atom çalışması uygulamasını bilir11, 16, 5, 6, 8, 9E
Grup atomu çalışması uygulamalarını bilir16, 6, 8, 9E, H
Isınma oyunu türlerini bilir15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma oyunu- Psikodrama nedir? tanışmaya ilişkin ısınma oyunları hakkında bilgilerÖn Okuma: Altınay, D. (2016) sf 68-267
2kohezyon oyunları uygulaması- psikodramanın unsurları ve kohezyon oyunları hakkında bilgilendirmeKohezyon oyunları hakkında araştırma Altınay, D. (2016) sf 68-267
3 psikodramanın temel tekniklerinden rol değiştirme hakkında bilgilendirmeKonu hakkında ön okumaGiacomucci S. (2021) sf 253-254
4Rol değiştirme oyunu uygulaması- Üyeler hayatındaki önemli ilişkileri düşünecek ve sahnede karşılaşmayı seçeceği ilişkiyi tanımlayacaktır.
5Bireysel ısınma oyunu, Psikodramanın temel tekniklerinden eşleme hakkında bilgilendirmeKonu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 254-256
6Bireysel ısınma oyunu- psikodramanın temel tekniklerinden ayna hakkında bilgilendirmeKonu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 256-258
7Psikodramanın yardımcı teknikleriÖn okuma: American society of group therapy and psychodrama. (2014). Retrieved from http://www.asgpp.org/asgpp-education.php
8Moreno ve psikodramanın tarihiKonu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 31-49
9Sosyometri ve sosyodramaÖn okuma:Scott Giacomucci (2021) Sparc of spontaneity: creating integration between social work, sociometry, and psychodrama, Social Work with Groups, DOI: 10.1080/01609513.2021.1896166
10sosyal atom çalışmasıHer üye kendine ait sosyal atomunu uygun nesneler kullanarak oluşturacak ve fotografını çekerek online derste paylaşacaktır/ Yüzyüze uygulamalarda sosyal atom üyelerin temsil etmesi ile oluşturulur.
11Sosyal Atom Çalışması-2Her üye kendine ait sosyal atomunu uygun nesneler kullanarak oluşturacak ve fotografını çekerek online derste paylaşacaktır/ Yüzyüze uygulamalarda sosyal atom üyelerin temsil etmesi ile oluşturulur.
12Grup atomu çalışmasıHer üye gruba ilişkin algıladığı etkileşimi sahnede temsilciler aracılığı ile sergilemek üzere düşünmelidir./ Online çalışmalarda algıladığı grup etkileşimini objeler kullanarak canlandıracak ve fotografını çekerek ders sırasında paylaşmaya hazır olacaktır
13Grup Atomu Çalışması-2Her üye gruba ilişkin algıladığı etkileşimi sahnede temsilciler aracılığı ile sergilemek üzere düşünmelidir./ Online çalışmalarda algıladığı grup etkileşimini objeler kullanarak canlandıracak ve fotografını çekerek ders sırasında paylaşmaya hazır olacaktır
14Kapanış ve geribildirim çalışması /Dedikodu OyunuKonu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 269-272
Kaynak
Altınay, D. (2016). Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler. Epsilon Yayınları Giacomucci S. (2021) Essentials of Psychodrama Practice. In: Social Work, Sociometry, and Psychodrama. Psychodrama in Counselling, Coaching and Education, vol 1. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-33-6342-7_13

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı14342
Toplam İş Yükü (Saat)220
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(220/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKODRAMA TEMELLİ GRUP UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDers notları, uygulamalar ve belirtilen kaynaklar
Dersin AmacıPsikodrama,tarihi, unsurları ve temel teknikleri hakkında bilgi edinmek, psikodramada sık kullanılan ısınma oyunlarına ilişkin uygulamalar, sosyodrama ve sosyometri kavramlarının incelenmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma oyunu- Psikodrama nedir? tanışmaya ilişkin ısınma oyunları hakkında bilgiler,kohezyon oyunları uygulaması- psikodramanın unsurları ve kohezyon oyunları hakkında bilgilendirme, psikodramanın temel tekniklerinden rol değiştirme hakkında bilgilendirme,Rol değiştirme oyunu uygulaması- ,Bireysel ısınma oyunu, Psikodramanın temel tekniklerinden eşleme hakkında bilgilendirme,Bireysel ısınma oyunu- psikodramanın temel tekniklerinden ayna hakkında bilgilendirme,Psikodramanın yardımcı teknikleri,Moreno ve psikodramanın tarihi,Sosyometri ve sosyodrama,sosyal atom çalışması,Sosyal Atom Çalışması-2,Grup atomu çalışması,Grup Atomu Çalışması-2,Kapanış ve geribildirim çalışması /Dedikodu Oyunu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikodramanın temel kavramlarını bilir10, 15, 16, 6, 8, 9E
Psikodrama ve sosyodramanın tarihsel gelişimini bilir10, 16, 9E
sosyal atom çalışması uygulamasını bilir11, 16, 5, 6, 8, 9E
Grup atomu çalışması uygulamalarını bilir16, 6, 8, 9E, H
Isınma oyunu türlerini bilir15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma oyunu- Psikodrama nedir? tanışmaya ilişkin ısınma oyunları hakkında bilgilerÖn Okuma: Altınay, D. (2016) sf 68-267
2kohezyon oyunları uygulaması- psikodramanın unsurları ve kohezyon oyunları hakkında bilgilendirmeKohezyon oyunları hakkında araştırma Altınay, D. (2016) sf 68-267
3 psikodramanın temel tekniklerinden rol değiştirme hakkında bilgilendirmeKonu hakkında ön okumaGiacomucci S. (2021) sf 253-254
4Rol değiştirme oyunu uygulaması- Üyeler hayatındaki önemli ilişkileri düşünecek ve sahnede karşılaşmayı seçeceği ilişkiyi tanımlayacaktır.
5Bireysel ısınma oyunu, Psikodramanın temel tekniklerinden eşleme hakkında bilgilendirmeKonu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 254-256
6Bireysel ısınma oyunu- psikodramanın temel tekniklerinden ayna hakkında bilgilendirmeKonu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 256-258
7Psikodramanın yardımcı teknikleriÖn okuma: American society of group therapy and psychodrama. (2014). Retrieved from http://www.asgpp.org/asgpp-education.php
8Moreno ve psikodramanın tarihiKonu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 31-49
9Sosyometri ve sosyodramaÖn okuma:Scott Giacomucci (2021) Sparc of spontaneity: creating integration between social work, sociometry, and psychodrama, Social Work with Groups, DOI: 10.1080/01609513.2021.1896166
10sosyal atom çalışmasıHer üye kendine ait sosyal atomunu uygun nesneler kullanarak oluşturacak ve fotografını çekerek online derste paylaşacaktır/ Yüzyüze uygulamalarda sosyal atom üyelerin temsil etmesi ile oluşturulur.
11Sosyal Atom Çalışması-2Her üye kendine ait sosyal atomunu uygun nesneler kullanarak oluşturacak ve fotografını çekerek online derste paylaşacaktır/ Yüzyüze uygulamalarda sosyal atom üyelerin temsil etmesi ile oluşturulur.
12Grup atomu çalışmasıHer üye gruba ilişkin algıladığı etkileşimi sahnede temsilciler aracılığı ile sergilemek üzere düşünmelidir./ Online çalışmalarda algıladığı grup etkileşimini objeler kullanarak canlandıracak ve fotografını çekerek ders sırasında paylaşmaya hazır olacaktır
13Grup Atomu Çalışması-2Her üye gruba ilişkin algıladığı etkileşimi sahnede temsilciler aracılığı ile sergilemek üzere düşünmelidir./ Online çalışmalarda algıladığı grup etkileşimini objeler kullanarak canlandıracak ve fotografını çekerek ders sırasında paylaşmaya hazır olacaktır
14Kapanış ve geribildirim çalışması /Dedikodu OyunuKonu hakkında ön okuma Giacomucci S. (2021) sf 269-272
Kaynak
Altınay, D. (2016). Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler. Epsilon Yayınları Giacomucci S. (2021) Essentials of Psychodrama Practice. In: Social Work, Sociometry, and Psychodrama. Psychodrama in Counselling, Coaching and Education, vol 1. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-33-6342-7_13

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46