Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGENLERDE DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve ergenlerde davranış ve uyum problemlerini ve davranış değiştirme stratejilerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Davranış Nedir? Davranış değiştirme nedir?,Davranış Değiştirme Ölçme ve Değerlendirme,Davranış değiştirmede Temel İlkeler ve Kavramlar,Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Sorunları, Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri,Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme, Pozitif ve Negatif Ödüllendirme ve Davranış Değiştirme,Ceza ve Sönme Yöntemleri ve Davranış Değiştirme, Pozitif Davranışsal Destek Uygulaması, İşlevsel Davranış Analizi, Sosyal Beceri Eğitimi,Davranış Değiştirme Stratejileri: kendini yönetme, öz-kontrol, öz-denetim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenciler; 1. Çocuk ve ergenlerde görülen problem davranışları sözel olarak açıklayabileceklerdir. 10, 16A, E
2. Öğrenciler, çocuk ve ergenlere yönelik davranış değiştirme stratejilerini sözel olarak ifade edebileceklerdir. 10, 16A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Davranış Nedir? Davranış değiştirme nedir?Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
2Davranış Değiştirme Ölçme ve DeğerlendirmeMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
3Davranış değiştirmede Temel İlkeler ve KavramlarMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
4Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve SorunlarıMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
5 Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum ProblemleriMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
6Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum ProblemleriMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
7Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
8Davranışçı Terapiler ve Davranış DeğiştirmeMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
9 Pozitif ve Negatif Ödüllendirme ve Davranış DeğiştirmeMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
10Ceza ve Sönme Yöntemleri ve Davranış DeğiştirmeMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
11 Pozitif Davranışsal Destek UygulamasıMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
12 İşlevsel Davranış AnaliziMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
13 Sosyal Beceri EğitimiMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
14Davranış Değiştirme Stratejileri: kendini yönetme, öz-kontrol, öz-denetimMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
Kaynak
Miltenberger, R. G. (2011). Behavior Modification: Principles and Procedures. Wadsworth Publishing. Martin, G., Pear, J. (2010). Behavior Modification: What It Is and How to Do It. Pearson Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı18080
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)202
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGENLERDE DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve ergenlerde davranış ve uyum problemlerini ve davranış değiştirme stratejilerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Davranış Nedir? Davranış değiştirme nedir?,Davranış Değiştirme Ölçme ve Değerlendirme,Davranış değiştirmede Temel İlkeler ve Kavramlar,Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Sorunları, Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri,Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme, Pozitif ve Negatif Ödüllendirme ve Davranış Değiştirme,Ceza ve Sönme Yöntemleri ve Davranış Değiştirme, Pozitif Davranışsal Destek Uygulaması, İşlevsel Davranış Analizi, Sosyal Beceri Eğitimi,Davranış Değiştirme Stratejileri: kendini yönetme, öz-kontrol, öz-denetim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenciler; 1. Çocuk ve ergenlerde görülen problem davranışları sözel olarak açıklayabileceklerdir. 10, 16A, E
2. Öğrenciler, çocuk ve ergenlere yönelik davranış değiştirme stratejilerini sözel olarak ifade edebileceklerdir. 10, 16A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Davranış Nedir? Davranış değiştirme nedir?Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
2Davranış Değiştirme Ölçme ve DeğerlendirmeMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
3Davranış değiştirmede Temel İlkeler ve KavramlarMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
4Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve SorunlarıMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
5 Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum ProblemleriMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
6Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum ProblemleriMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
7Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
8Davranışçı Terapiler ve Davranış DeğiştirmeMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
9 Pozitif ve Negatif Ödüllendirme ve Davranış DeğiştirmeMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
10Ceza ve Sönme Yöntemleri ve Davranış DeğiştirmeMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
11 Pozitif Davranışsal Destek UygulamasıMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
12 İşlevsel Davranış AnaliziMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
13 Sosyal Beceri EğitimiMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
14Davranış Değiştirme Stratejileri: kendini yönetme, öz-kontrol, öz-denetimMiltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010)
Kaynak
Miltenberger, R. G. (2011). Behavior Modification: Principles and Procedures. Wadsworth Publishing. Martin, G., Pear, J. (2010). Behavior Modification: What It Is and How to Do It. Pearson Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46