Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PDR'DE UYGULAMALI İSTATİSTİK - I-Güz Dönemi2+237
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; bilgisayardaki istatistik paket programlarını kullanarak ileri istatistikler için gerekli olan veri düzenlemelerini, çoklu regresyon analizini, çok değişkenli varyans analizi ile faktör analizini yapabilmek ve ölçek geliştirme ile ilgili kavramları bilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri,Normallik, homojenlik ve uç değer analizi,Parametrik teknikler
,Non-parametrik teknikler
,Regresyon analizi
,Regresyon analizi
,Arasınav-Proje sunumları
,Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler
,Açımlayıcı faktör analizi,Yakınsak-ıraksak geçerlik
,Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
,Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
,Yapısal eşitlik modellemesine giriş
,Doğrulayıcı faktör analizi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.2.Elde edilen bulguları tablo haline getirebilir ve yorumlamasını yapabilir.37H
2.1.İleri istatistiklerle ilgili analizleri bilgisayarda uygulayabilir.37H
2.İleri istatistikleri yapabilir ve bulgularla bilimsel bir araştırma raporu hazırlayabilir. 37H
1.2.İleri istatistiklerin sayıltılarının karşılanıp karşılanmadığını değerlendirebileceği işlem ve analizleri yapabilir.37H
1.1.Verilerin dönüştürülmesi ve kontrol edilmesi işlemlerini yapabilir. 37H
1.İleri istatistikler için gerekli olan veri düzenlemelerini yapabileceklerdir. 37H
Bu dersten başarılı olan öğrenciler;
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri
2Normallik, homojenlik ve uç değer analizi
3Parametrik teknikler
4Non-parametrik teknikler
5Regresyon analizi
6Regresyon analizi
7Arasınav-Proje sunumları
8Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler
9Açımlayıcı faktör analizi
10Yakınsak-ıraksak geçerlik
11Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
12Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
13Yapısal eşitlik modellemesine giriş
14Doğrulayıcı faktör analizi
Kaynak
Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Computer-Assisted Research Design and Analysis. MA: Allyn & Bacon.
Akgül, A. (2003). Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri: SPSS Uygulamaları. İkinci baskı. Ankara: Yeni Mustafa Kitapevi. Alpar, R. (2003). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş 1. Ankara: Nobel. Alpar, R. (2006). Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik. Ankara: Nobel. Altıntaş, E. ve Kaya, N. (2001). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Araştırmalarında Bilgisayar Kullanımı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Amerikan Eğitim Araştırmaları Birliği, Amerikan Psikoloji Birliği ve Eğitim Ölçümleri Uluslararası Konseyi. (1997). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Standartları. Ankara. Türk Psikologlar Derneği ve ÖSYM. Baykul, Y. (1994). Ölçekleme Teknikleri. Ankara. ÖSYM Yayınları. Bruning, J. L. Ve Kintz, B. L. (1993). İstatistik. Ankara. Gündoğan yayınları. Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler için Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ergün, M. (1995). Bilimsel Araştırmalarda Bilgisayarla Uygulamalar. Ankara: Ocak Yayınları. Erkuş, A. (2003). Psikometri Üzerine Yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, No:24. Green, S. M., Salkind, N. J. & Akey, T. M. (2000). Using SPSS for Windows. Analyzing and Understanding Data. NJ: Prentice Hall Hair, J. F. Jr., Anderson, R. E., Tatham, R. L. And Black, W. C. (1995). Multivariate Data Analysis with Readings. Dördüncü baskı. New Jersey: Prentice-Hall. Kirk, R. E. (1982). Experimental Design: Procedures for the Behavioral Sciences. California: Brooks/Cole Publishing Kirk, R. E. (1982). Experimental Design: Procedures for the Behavioral Sciences. California: Brooks/Cole Publishing Company. Köklü, N. ve Büyüköztürk, Ş. (2000). Sosyal Bilimler için İstatistiğe Giriş. Ankara: Pegem A Yayınevi Tic. Ltd. Şti. Özçelik, D. A. (Tarihsiz). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara. ÖSYM Yayınları. Özdamar, K. (1999). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1. Eskişehir: Kaan Kitabevi. Özdamar, K. (1999). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1. Eskişehir: Kaan Kitabevi. Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara. Yeni Doğuş Matbaası. Tezbaşaran, A. A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara. Türk Psikologlar Derneği. Stevens, J. (2002). Applied Multivariate Statistics for the Social Sciences. NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PDR'DE UYGULAMALI İSTATİSTİK - I-Güz Dönemi2+237
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; bilgisayardaki istatistik paket programlarını kullanarak ileri istatistikler için gerekli olan veri düzenlemelerini, çoklu regresyon analizini, çok değişkenli varyans analizi ile faktör analizini yapabilmek ve ölçek geliştirme ile ilgili kavramları bilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri,Normallik, homojenlik ve uç değer analizi,Parametrik teknikler
,Non-parametrik teknikler
,Regresyon analizi
,Regresyon analizi
,Arasınav-Proje sunumları
,Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler
,Açımlayıcı faktör analizi,Yakınsak-ıraksak geçerlik
,Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
,Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
,Yapısal eşitlik modellemesine giriş
,Doğrulayıcı faktör analizi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.2.Elde edilen bulguları tablo haline getirebilir ve yorumlamasını yapabilir.37H
2.1.İleri istatistiklerle ilgili analizleri bilgisayarda uygulayabilir.37H
2.İleri istatistikleri yapabilir ve bulgularla bilimsel bir araştırma raporu hazırlayabilir. 37H
1.2.İleri istatistiklerin sayıltılarının karşılanıp karşılanmadığını değerlendirebileceği işlem ve analizleri yapabilir.37H
1.1.Verilerin dönüştürülmesi ve kontrol edilmesi işlemlerini yapabilir. 37H
1.İleri istatistikler için gerekli olan veri düzenlemelerini yapabileceklerdir. 37H
Bu dersten başarılı olan öğrenciler;
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Veri Düzenlemesi ve Kontrol İşlemleri
2Normallik, homojenlik ve uç değer analizi
3Parametrik teknikler
4Non-parametrik teknikler
5Regresyon analizi
6Regresyon analizi
7Arasınav-Proje sunumları
8Ölçek Geliştirme Kuramsal Bilgiler
9Açımlayıcı faktör analizi
10Yakınsak-ıraksak geçerlik
11Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
12Güvenirlik analizleri (İç tutarlılık katsayısı, iiki-yarı güvenirlik, test-tekrar test güvenirliği)
13Yapısal eşitlik modellemesine giriş
14Doğrulayıcı faktör analizi
Kaynak
Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Computer-Assisted Research Design and Analysis. MA: Allyn & Bacon.
Akgül, A. (2003). Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri: SPSS Uygulamaları. İkinci baskı. Ankara: Yeni Mustafa Kitapevi. Alpar, R. (2003). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş 1. Ankara: Nobel. Alpar, R. (2006). Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik. Ankara: Nobel. Altıntaş, E. ve Kaya, N. (2001). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Araştırmalarında Bilgisayar Kullanımı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Amerikan Eğitim Araştırmaları Birliği, Amerikan Psikoloji Birliği ve Eğitim Ölçümleri Uluslararası Konseyi. (1997). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Standartları. Ankara. Türk Psikologlar Derneği ve ÖSYM. Baykul, Y. (1994). Ölçekleme Teknikleri. Ankara. ÖSYM Yayınları. Bruning, J. L. Ve Kintz, B. L. (1993). İstatistik. Ankara. Gündoğan yayınları. Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler için Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ergün, M. (1995). Bilimsel Araştırmalarda Bilgisayarla Uygulamalar. Ankara: Ocak Yayınları. Erkuş, A. (2003). Psikometri Üzerine Yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, No:24. Green, S. M., Salkind, N. J. & Akey, T. M. (2000). Using SPSS for Windows. Analyzing and Understanding Data. NJ: Prentice Hall Hair, J. F. Jr., Anderson, R. E., Tatham, R. L. And Black, W. C. (1995). Multivariate Data Analysis with Readings. Dördüncü baskı. New Jersey: Prentice-Hall. Kirk, R. E. (1982). Experimental Design: Procedures for the Behavioral Sciences. California: Brooks/Cole Publishing Kirk, R. E. (1982). Experimental Design: Procedures for the Behavioral Sciences. California: Brooks/Cole Publishing Company. Köklü, N. ve Büyüköztürk, Ş. (2000). Sosyal Bilimler için İstatistiğe Giriş. Ankara: Pegem A Yayınevi Tic. Ltd. Şti. Özçelik, D. A. (Tarihsiz). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara. ÖSYM Yayınları. Özdamar, K. (1999). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1. Eskişehir: Kaan Kitabevi. Özdamar, K. (1999). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1. Eskişehir: Kaan Kitabevi. Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara. Yeni Doğuş Matbaası. Tezbaşaran, A. A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara. Türk Psikologlar Derneği. Stevens, J. (2002). Applied Multivariate Statistics for the Social Sciences. NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46