Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE DANIŞMANLIĞI UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+237
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin, aile terapisi yaparken oturumları planlama ve yürütme konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Aile terapisti olabilmede kişisel ve mesleki yeterlikler ,Aile terapilerine bakış ve bütünleştirici modeller ,Aile terapisinde özel konular ve aile terapisi kuramları ,Aile terapisi sürecinde aşamalar: planlama, değerlendirme, tedavi, tekrar yapılanma ,Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma ,Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma ,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenciler; 1. Aile terapisi oturumlarını planlarken vaka formülasyonunu yazılı olarak ifade eder. 2. Aile terapisi oturumlarını yürütürken etkili danışmanlık becerilerini uygular. 3. Aile terapisi oturumlarını yürütürken problem türüne göre farklı kuramların yöntemlerinden yararlanır ve bunları uygular. 15, 8A, F, H
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile terapisti olabilmede kişisel ve mesleki yeterlikler Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
2Aile terapilerine bakış ve bütünleştirici modeller Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
3Aile terapisinde özel konular ve aile terapisi kuramları Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
4Aile terapisi sürecinde aşamalar: planlama, değerlendirme, tedavi, tekrar yapılanma Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
5Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
6Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
7Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışmasıCarr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
8Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışmasıCarr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
9Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışmasıCarr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
10Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışmasıCarr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
11Süpervizyon çalışması Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
12Süpervizyon çalışması Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
13Süpervizyon çalışması Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
14Süpervizyon çalışması Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
Kaynak
2012 Family Therapy: Concepts, Process and Practice. Alan Carr. Wiley-Blackwell. 2009 Essential Skills in Family Therapy. Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. The Guilford Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı18080
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)202
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE DANIŞMANLIĞI UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+237
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin, aile terapisi yaparken oturumları planlama ve yürütme konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Aile terapisti olabilmede kişisel ve mesleki yeterlikler ,Aile terapilerine bakış ve bütünleştirici modeller ,Aile terapisinde özel konular ve aile terapisi kuramları ,Aile terapisi sürecinde aşamalar: planlama, değerlendirme, tedavi, tekrar yapılanma ,Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma ,Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma ,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenciler; 1. Aile terapisi oturumlarını planlarken vaka formülasyonunu yazılı olarak ifade eder. 2. Aile terapisi oturumlarını yürütürken etkili danışmanlık becerilerini uygular. 3. Aile terapisi oturumlarını yürütürken problem türüne göre farklı kuramların yöntemlerinden yararlanır ve bunları uygular. 15, 8A, F, H
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile terapisti olabilmede kişisel ve mesleki yeterlikler Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
2Aile terapilerine bakış ve bütünleştirici modeller Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
3Aile terapisinde özel konular ve aile terapisi kuramları Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
4Aile terapisi sürecinde aşamalar: planlama, değerlendirme, tedavi, tekrar yapılanma Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
5Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
6Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
7Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışmasıCarr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
8Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışmasıCarr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
9Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışmasıCarr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
10Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışmasıCarr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
11Süpervizyon çalışması Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
12Süpervizyon çalışması Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
13Süpervizyon çalışması Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
14Süpervizyon çalışması Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009)
Kaynak
2012 Family Therapy: Concepts, Process and Practice. Alan Carr. Wiley-Blackwell. 2009 Essential Skills in Family Therapy. Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. The Guilford Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46