Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AİLE DANIŞMANLIĞI UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, aile terapisi yaparken oturumları planlama ve yürütme konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Aile terapisti olabilmede kişisel ve mesleki yeterlikler ,Aile terapilerine bakış ve bütünleştirici modeller ,Aile terapisinde özel konular ve aile terapisi kuramları ,Aile terapisi sürecinde aşamalar: planlama, değerlendirme, tedavi, tekrar yapılanma ,Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma ,Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma ,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenciler; 1. Aile terapisi oturumlarını planlarken vaka formülasyonunu yazılı olarak ifade eder. 2. Aile terapisi oturumlarını yürütürken etkili danışmanlık becerilerini uygular. 3. Aile terapisi oturumlarını yürütürken problem türüne göre farklı kuramların yöntemlerinden yararlanır ve bunları uygular. | 15, 8 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile terapisti olabilmede kişisel ve mesleki yeterlikler | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
2 | Aile terapilerine bakış ve bütünleştirici modeller | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
3 | Aile terapisinde özel konular ve aile terapisi kuramları | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
4 | Aile terapisi sürecinde aşamalar: planlama, değerlendirme, tedavi, tekrar yapılanma | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
5 | Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
6 | Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
7 | Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
8 | Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
9 | Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
10 | Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
11 | Süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
12 | Süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
13 | Süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
14 | Süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
Kaynak |
2012 Family Therapy: Concepts, Process and Practice. Alan Carr. Wiley-Blackwell. 2009 Essential Skills in Family Therapy. Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. The Guilford Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | ||||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | ||||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | ||||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | ||||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | ||||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | ||||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | ||||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 80 | 80 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AİLE DANIŞMANLIĞI UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, aile terapisi yaparken oturumları planlama ve yürütme konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Aile terapisti olabilmede kişisel ve mesleki yeterlikler ,Aile terapilerine bakış ve bütünleştirici modeller ,Aile terapisinde özel konular ve aile terapisi kuramları ,Aile terapisi sürecinde aşamalar: planlama, değerlendirme, tedavi, tekrar yapılanma ,Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma ,Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma ,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ,Süpervizyon çalışması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenciler; 1. Aile terapisi oturumlarını planlarken vaka formülasyonunu yazılı olarak ifade eder. 2. Aile terapisi oturumlarını yürütürken etkili danışmanlık becerilerini uygular. 3. Aile terapisi oturumlarını yürütürken problem türüne göre farklı kuramların yöntemlerinden yararlanır ve bunları uygular. | 15, 8 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile terapisti olabilmede kişisel ve mesleki yeterlikler | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
2 | Aile terapilerine bakış ve bütünleştirici modeller | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
3 | Aile terapisinde özel konular ve aile terapisi kuramları | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
4 | Aile terapisi sürecinde aşamalar: planlama, değerlendirme, tedavi, tekrar yapılanma | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
5 | Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
6 | Aile terapisinde vaka formülasyonu oluşturma | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
7 | Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
8 | Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
9 | Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
10 | Rol oynama ve Grup süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
11 | Süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
12 | Süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
13 | Süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
14 | Süpervizyon çalışması | Carr, A. (2012); Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. (2009) |
Kaynak |
2012 Family Therapy: Concepts, Process and Practice. Alan Carr. Wiley-Blackwell. 2009 Essential Skills in Family Therapy. Patterson, J., Williams, L., Graufs-Grounds, C. Chamow, L. M. Sperenkle, D. H. The Guilford Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | ||||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | ||||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | ||||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | ||||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | ||||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | ||||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | ||||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |