Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMADA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojik danışmanlık rehberlik alanındaki toplumun ve bireyin değişen gereksinimlerini temel alan yeni yaklaşımlar hakkında öğrencilere farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Güncel Danışma Kuramlarına Giriş,Çözüm Odaklı Terapi,Öyküsel Terapi,Tansaksiyonel Analiz,Bağlanma Temelli Terapiler,Farkındalık Temelli Terapiler,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Diyalektik Davranış Terapisi,Sanat Terapisi,Duygu Odaklı Terapi,Gottman Çift Terapisi,Satir Dönüşümsel Sistemik Terapi,Imago Çift Terapisi,Kuramların Özeti; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışmada güncel yaklaşımların ortaya çıkışının önemini açıklamak 14, 16, 9
Psikolojik danışmada güncel yaklaşımları tanımlamak ve açıklamak.14, 9A
Çağdaş danışma yaklaşımlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırmak.10, 16, 9A
Çağdaş danışma yaklaşımlarını klasik danışma kuramlarıyla karşılaştırmak10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Güncel Danışma Kuramlarına GirişDers okuması
2Çözüm Odaklı TerapiDers Okuması
3Öyküsel TerapiDers okuması
4Tansaksiyonel AnalizDers okuması
5Bağlanma Temelli TerapilerDers okuması
6Farkındalık Temelli TerapilerDers okuması
7Kabul ve Kararlılık TerapisiDers okuması
8Diyalektik Davranış TerapisiDers okumasu
9Sanat TerapisiDers okuması
10Duygu Odaklı TerapiDers okuması
11Gottman Çift TerapisiDers okuması
12Satir Dönüşümsel Sistemik TerapiDers okuması
13Imago Çift TerapisiDers okuması
14Kuramların ÖzetiDers okuması
Kaynak
Işık Terzi. Ş, Ergüner Tekinalp. B, ( 2013) Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar. Ankara Pegem Akademi.
Akkoyun, F. (2013). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Olgu Sunumu Yaklaşımıyla 8. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı16565
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)197
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(197/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMADA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojik danışmanlık rehberlik alanındaki toplumun ve bireyin değişen gereksinimlerini temel alan yeni yaklaşımlar hakkında öğrencilere farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Güncel Danışma Kuramlarına Giriş,Çözüm Odaklı Terapi,Öyküsel Terapi,Tansaksiyonel Analiz,Bağlanma Temelli Terapiler,Farkındalık Temelli Terapiler,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Diyalektik Davranış Terapisi,Sanat Terapisi,Duygu Odaklı Terapi,Gottman Çift Terapisi,Satir Dönüşümsel Sistemik Terapi,Imago Çift Terapisi,Kuramların Özeti; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışmada güncel yaklaşımların ortaya çıkışının önemini açıklamak 14, 16, 9
Psikolojik danışmada güncel yaklaşımları tanımlamak ve açıklamak.14, 9A
Çağdaş danışma yaklaşımlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırmak.10, 16, 9A
Çağdaş danışma yaklaşımlarını klasik danışma kuramlarıyla karşılaştırmak10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Güncel Danışma Kuramlarına GirişDers okuması
2Çözüm Odaklı TerapiDers Okuması
3Öyküsel TerapiDers okuması
4Tansaksiyonel AnalizDers okuması
5Bağlanma Temelli TerapilerDers okuması
6Farkındalık Temelli TerapilerDers okuması
7Kabul ve Kararlılık TerapisiDers okuması
8Diyalektik Davranış TerapisiDers okumasu
9Sanat TerapisiDers okuması
10Duygu Odaklı TerapiDers okuması
11Gottman Çift TerapisiDers okuması
12Satir Dönüşümsel Sistemik TerapiDers okuması
13Imago Çift TerapisiDers okuması
14Kuramların ÖzetiDers okuması
Kaynak
Işık Terzi. Ş, Ergüner Tekinalp. B, ( 2013) Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar. Ankara Pegem Akademi.
Akkoyun, F. (2013). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Olgu Sunumu Yaklaşımıyla 8. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46