Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ, Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN, Doç.Dr. Ülkü TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak yüksek lisans tez sürecini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar 14D
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler 14D
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır 14D
Araştırma sonuçlarını tablolaştırır 14D
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır 14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
2Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
3Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
4Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
11Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
12Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
13Veri toplama aracının geliştirilmesi Literatür taraması
14Veri toplama aracının geliştirilmesi Literatür taraması
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması Literatür taraması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması Literatür taraması
17Veri toplama aracının uygulanması Literatür taraması
18Veri toplama aracının uygulanması Literatür taraması
19Veri toplama aracının uygulanması Literatür taraması
20Veri toplama aracının uygulanması Literatür taraması
21Bulguların değerlendirilmesi Literatür taraması
22Bulguların değerlendirilmesi Literatür taraması
23Bulguların değerlendirilmesi Literatür taraması
24Bulguların değerlendirilmesi Literatür taraması
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. Literatür taraması
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. Literatür taraması
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. Literatür taraması
28Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. Literatür taraması
Kaynak
Tez konusu ile ilgili literatür taraması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati284112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2820560
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı28401120
Toplam İş Yükü (Saat)1792
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1792/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ, Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN, Doç.Dr. Ülkü TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak yüksek lisans tez sürecini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar 14D
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler 14D
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır 14D
Araştırma sonuçlarını tablolaştırır 14D
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır 14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
2Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
3Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
4Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
11Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
12Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
13Veri toplama aracının geliştirilmesi Literatür taraması
14Veri toplama aracının geliştirilmesi Literatür taraması
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması Literatür taraması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması Literatür taraması
17Veri toplama aracının uygulanması Literatür taraması
18Veri toplama aracının uygulanması Literatür taraması
19Veri toplama aracının uygulanması Literatür taraması
20Veri toplama aracının uygulanması Literatür taraması
21Bulguların değerlendirilmesi Literatür taraması
22Bulguların değerlendirilmesi Literatür taraması
23Bulguların değerlendirilmesi Literatür taraması
24Bulguların değerlendirilmesi Literatür taraması
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. Literatür taraması
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. Literatür taraması
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. Literatür taraması
28Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. Literatür taraması
Kaynak
Tez konusu ile ilgili literatür taraması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46