Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZPSİY2113001Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, tez araştırma konusu oluşturma, çalışılacak değişkenleri tanımlama, hipotez geliştirme, araştırma yöntemi belirleme, literatür taraması yapma ve yazma, veri toplama, veri analizi ve tez yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin tez araştırması bir tez danışmanı tarafından takip edilir. Öğrenci ve tez danışmanı iki haftada bir, bir saat olmak üzere tez toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, tez danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında tezini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusu oluşturma ,Çalışılacak değişkenleri tanımlama ,Hipotez geliştirme ,Araştırma yöntemi belirleme ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Veri toplama ve analiz etme ,Bulguları tartışma ,Tez savunması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tez kapsamında araştırma konusu belirler. 10, 14, 16D
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar. 10, 14, 16D
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri bulur. 10, 14D
Tez konusu kapsamında araştırmanın yöntemini belirler. 10, 14, 16D
Tez konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler. 10, 14, 16D
Analiz sonucu elde edilen bulguları tartışır. 10, 14, 16D
Tez araştırmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar. 10, 14, 16D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusu oluşturma Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
3Çalışılacak değişkenleri tanımlama Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
5Hipotez geliştirme Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
7Araştırma yöntemi belirleme Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
9Literatür taraması yapma ve yazma Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
11Veri toplama ve analiz etme Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
13Bulguları tartışma Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
15Tez savunması
Kaynak
Tez danışmanının tez konusu ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme21428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3015450
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2715405
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı3015450
Performans Görevi, Bakım Planı3015450
Toplam İş Yükü (Saat)1811
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1811/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZPSİY2113001Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, tez araştırma konusu oluşturma, çalışılacak değişkenleri tanımlama, hipotez geliştirme, araştırma yöntemi belirleme, literatür taraması yapma ve yazma, veri toplama, veri analizi ve tez yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin tez araştırması bir tez danışmanı tarafından takip edilir. Öğrenci ve tez danışmanı iki haftada bir, bir saat olmak üzere tez toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, tez danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında tezini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusu oluşturma ,Çalışılacak değişkenleri tanımlama ,Hipotez geliştirme ,Araştırma yöntemi belirleme ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Veri toplama ve analiz etme ,Bulguları tartışma ,Tez savunması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tez kapsamında araştırma konusu belirler. 10, 14, 16D
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar. 10, 14, 16D
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri bulur. 10, 14D
Tez konusu kapsamında araştırmanın yöntemini belirler. 10, 14, 16D
Tez konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler. 10, 14, 16D
Analiz sonucu elde edilen bulguları tartışır. 10, 14, 16D
Tez araştırmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar. 10, 14, 16D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusu oluşturma Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
3Çalışılacak değişkenleri tanımlama Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
5Hipotez geliştirme Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
7Araştırma yöntemi belirleme Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
9Literatür taraması yapma ve yazma Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
11Veri toplama ve analiz etme Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
13Bulguları tartışma Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
15Tez savunması
Kaynak
Tez danışmanının tez konusu ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:49Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:50