Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | PSİY1212999 | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI, Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK, Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders bünyesinde, psikolojinin psikolojinin diğer alt alanları ile ilişkisini temel alan seminerler gerçekleştirilmektedir. Böylelikle, öğrenciler psikoloji alanının diğer alt alanlar ile entegrasyonu konusunda bilgi sahibi olmaktadırlar. Ayrıca, öğrenciler psikoloji alanındaki güncel çalışmaların takip edildiği literatür araştırması yapmakta ve bu çalışmaların tartışılmasıyla öğrencilerin tez konu önerisi oluşturma aşamasında kendilerine zemin oluşturması planlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Bakış,Psikolojide Güncel Araştırmalar, Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma,Bilişsel Psikoloji,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma,Psikoloji ve Kognitif Nörobilim,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma ,Otobiyografik Bellek,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma ,Sosyal Psikoloji,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma ,İnsan Belleği,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoloji ve psikolojinin diğer alt dalları arasında entagrasyonu sağlayacak araştırmaları yürütür. | 10, 14, 16, 18, 6, 9 | E |
Alanla ilgili okuma ve yazma becerilerinin geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Bakış | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
2 | Psikolojide Güncel Araştırmalar | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
3 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
4 | Bilişsel Psikoloji | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
5 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
6 | Psikoloji ve Kognitif Nörobilim | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
7 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
8 | Otobiyografik Bellek | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
9 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
10 | Sosyal Psikoloji | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
11 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
12 | İnsan Belleği | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
13 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
14 | Genel Değerlendirme | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
Kaynak |
Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 20 | 20 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 20 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 18 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | PSİY1212999 | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI, Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK, Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders bünyesinde, psikolojinin psikolojinin diğer alt alanları ile ilişkisini temel alan seminerler gerçekleştirilmektedir. Böylelikle, öğrenciler psikoloji alanının diğer alt alanlar ile entegrasyonu konusunda bilgi sahibi olmaktadırlar. Ayrıca, öğrenciler psikoloji alanındaki güncel çalışmaların takip edildiği literatür araştırması yapmakta ve bu çalışmaların tartışılmasıyla öğrencilerin tez konu önerisi oluşturma aşamasında kendilerine zemin oluşturması planlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Bakış,Psikolojide Güncel Araştırmalar, Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma,Bilişsel Psikoloji,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma,Psikoloji ve Kognitif Nörobilim,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma ,Otobiyografik Bellek,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma ,Sosyal Psikoloji,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma ,İnsan Belleği,Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoloji ve psikolojinin diğer alt dalları arasında entagrasyonu sağlayacak araştırmaları yürütür. | 10, 14, 16, 18, 6, 9 | E |
Alanla ilgili okuma ve yazma becerilerinin geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Bakış | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
2 | Psikolojide Güncel Araştırmalar | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
3 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
4 | Bilişsel Psikoloji | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
5 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
6 | Psikoloji ve Kognitif Nörobilim | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
7 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
8 | Otobiyografik Bellek | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
9 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
10 | Sosyal Psikoloji | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
11 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
12 | İnsan Belleği | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
13 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili kaynak okuma ve tartışma | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
14 | Genel Değerlendirme | Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
Kaynak |
Christiansen, B., & Chandan, H. C. (Eds.). (2021). Handbook of research on applied social psychology in multiculturalism. IGI Global. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |