Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞİN NÖRAL TEMELLERİPSİY1212996Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, zihni doğuran sinir sisteminin yapı ve fizyolojik süreçlerin incelenmesi; her bir bilişsel sürece özgü nöral ağların anlaşılması ve bilişsel sinirbilim araştırma yöntemlerinin temel bilgilerinin kazanılmasını sağlamak ve ayrıca bellek, dil, bilişsel kontrol, sosyal biliş, bilinç ve dikkat'in sinirbilimi araştırmalarını incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, içeriği ve hedeflerinin tanıtımı,Beyin ve zihin ilişkisi tarihi,Yapısal nöroanatomi: Sinir sistemi gelişimine göre beynin bölümleri,Yapısal nöroanatomi: Neokorteks,Davranışsal nöroanatomi: Korteksin işlevsel alanları,Davranışsal nöroanatomi: Heteromodal ve transmodal alanlar,Davranışsal nöroanatomi: Paralimbik ve limbik kortekas, duygu ve bellek,Davranışsal nöroanatomi: Kanal ve durum işlevleri, GBŞ'ler,Davranışsal nöroanatomi: Genel değerlendirme,Bellek sistemleri,Dikkat ve bilinç,Bilişsel kontrol,Duygu,Sosyal biliş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Zihin-Beyin ilişkisine dair gelişmeleri sıralar9A, E
Merkezi Sinir Sistemi anatomisini sınıflandırır16A, F
Kognisyonun nöral temellerini öğelerine ayrırır11, 14, 9A, E
Beyin hasarı ve kognisyon ilişkisini kurar14, 16, 9A, E
Kognitif yetilerin nöral temellerini açıklar11, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, içeriği ve hedeflerinin tanıtımıHazırlık yok
2Beyin ve zihin ilişkisi tarihiOkuma listesi: Sinirbilim: Geçmiş, şimdi ve gelecek
3Yapısal nöroanatomi: Sinir sistemi gelişimine göre beynin bölümleriOkuma listesi: Sinir sisteminin yapısı
4Yapısal nöroanatomi: NeokorteksOkuma lsitesi: Sinir sisteminin yapısı
5Davranışsal nöroanatomi: Korteksin işlevsel alanlarıOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
6Davranışsal nöroanatomi: Heteromodal ve transmodal alanlarOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
7Davranışsal nöroanatomi: Paralimbik ve limbik kortekas, duygu ve bellekOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
8Davranışsal nöroanatomi: Kanal ve durum işlevleri, GBŞ'lerOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
9Davranışsal nöroanatomi: Genel değerlendirmeOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
10Bellek sistemleriOkuma listesi: Bellek sistemleri
11Dikkat ve bilinçOkuma listesi: İstirahat beyni, dikkat ve bilinçlilik
12Bilişsel kontrolOkuma listesi: Bilişsel kontrol
13DuyguOkuma listesi: Duygunun beyin mekanizmaları
14Sosyal bilişOkuma listesi: Sosyal biliş
Kaynak
Marsel Mesulam - Davranışsal Nöroanatomi | ~ | Michael Gazzaniga - Cognitive Neuroscience-Body, Mind.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞİN NÖRAL TEMELLERİPSİY1212996Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, zihni doğuran sinir sisteminin yapı ve fizyolojik süreçlerin incelenmesi; her bir bilişsel sürece özgü nöral ağların anlaşılması ve bilişsel sinirbilim araştırma yöntemlerinin temel bilgilerinin kazanılmasını sağlamak ve ayrıca bellek, dil, bilişsel kontrol, sosyal biliş, bilinç ve dikkat'in sinirbilimi araştırmalarını incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, içeriği ve hedeflerinin tanıtımı,Beyin ve zihin ilişkisi tarihi,Yapısal nöroanatomi: Sinir sistemi gelişimine göre beynin bölümleri,Yapısal nöroanatomi: Neokorteks,Davranışsal nöroanatomi: Korteksin işlevsel alanları,Davranışsal nöroanatomi: Heteromodal ve transmodal alanlar,Davranışsal nöroanatomi: Paralimbik ve limbik kortekas, duygu ve bellek,Davranışsal nöroanatomi: Kanal ve durum işlevleri, GBŞ'ler,Davranışsal nöroanatomi: Genel değerlendirme,Bellek sistemleri,Dikkat ve bilinç,Bilişsel kontrol,Duygu,Sosyal biliş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Zihin-Beyin ilişkisine dair gelişmeleri sıralar9A, E
Merkezi Sinir Sistemi anatomisini sınıflandırır16A, F
Kognisyonun nöral temellerini öğelerine ayrırır11, 14, 9A, E
Beyin hasarı ve kognisyon ilişkisini kurar14, 16, 9A, E
Kognitif yetilerin nöral temellerini açıklar11, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, içeriği ve hedeflerinin tanıtımıHazırlık yok
2Beyin ve zihin ilişkisi tarihiOkuma listesi: Sinirbilim: Geçmiş, şimdi ve gelecek
3Yapısal nöroanatomi: Sinir sistemi gelişimine göre beynin bölümleriOkuma listesi: Sinir sisteminin yapısı
4Yapısal nöroanatomi: NeokorteksOkuma lsitesi: Sinir sisteminin yapısı
5Davranışsal nöroanatomi: Korteksin işlevsel alanlarıOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
6Davranışsal nöroanatomi: Heteromodal ve transmodal alanlarOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
7Davranışsal nöroanatomi: Paralimbik ve limbik kortekas, duygu ve bellekOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
8Davranışsal nöroanatomi: Kanal ve durum işlevleri, GBŞ'lerOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
9Davranışsal nöroanatomi: Genel değerlendirmeOkuma listesi: Davranışsal nöroanatomi - Mesulam
10Bellek sistemleriOkuma listesi: Bellek sistemleri
11Dikkat ve bilinçOkuma listesi: İstirahat beyni, dikkat ve bilinçlilik
12Bilişsel kontrolOkuma listesi: Bilişsel kontrol
13DuyguOkuma listesi: Duygunun beyin mekanizmaları
14Sosyal bilişOkuma listesi: Sosyal biliş
Kaynak
Marsel Mesulam - Davranışsal Nöroanatomi | ~ | Michael Gazzaniga - Cognitive Neuroscience-Body, Mind.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:49Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:50