Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL YÖNTEMLER VE VERİ ANALİZİPSİY1212995Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ilgili bir araştırma konusu seçerek, kuramsal çerçevesine uygun bir deneysel model geliştirerek araştırma verilerini analiz raporlamalarını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Deneysel Yöntem,Betimsel ve Çıkarımsal Veri Analizi,Veri Seti Düzenleme, Betimsel İstatistikler, Kayıp Değer, Uç Değer, Ki Kare, Güç Analizi,T Testi,Tek Yönlü ANOVA,İki YÖnlü ANOVA,Tekrarlı Ölçümler ve Karışık Faktöryel Anova,MANOVA, MANCOVA,ANCOVA, Korelasyon,Lineer ve Çoklu Regresyon,Moderatör ve Aracı Değişken Analizi,Güvenirlik Analizi, Keşifsel Faktör Analizi,Doğrulayıcı Faktör Analizi,APA 7; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
deneysel yöntemleri ve deneysel aşamaları ayırt eder.10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
makale yazımı ve araştırma önerisi oluşturur. 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
veri tabanlarının aktif olarak kullanır10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
araştırmanın giriş, yöntem, araştırma sonuçlarını yorumlar. 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
çalışmaları APA formatına uygun olarak raporlar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Deneysel YöntemField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
2Betimsel ve Çıkarımsal Veri AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
3Veri Seti Düzenleme, Betimsel İstatistikler, Kayıp Değer, Uç Değer, Ki Kare, Güç AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
4T TestiField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
5Tek Yönlü ANOVAField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
6İki YÖnlü ANOVAField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
7Tekrarlı Ölçümler ve Karışık Faktöryel AnovaField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
8MANOVA, MANCOVAField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
9ANCOVA, KorelasyonField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
10Lineer ve Çoklu RegresyonField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
11Moderatör ve Aracı Değişken AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
12Güvenirlik Analizi, Keşifsel Faktör AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
13Doğrulayıcı Faktör AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
14APA 7Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
Kaynak
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme6424
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi42080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL YÖNTEMLER VE VERİ ANALİZİPSİY1212995Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ilgili bir araştırma konusu seçerek, kuramsal çerçevesine uygun bir deneysel model geliştirerek araştırma verilerini analiz raporlamalarını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Deneysel Yöntem,Betimsel ve Çıkarımsal Veri Analizi,Veri Seti Düzenleme, Betimsel İstatistikler, Kayıp Değer, Uç Değer, Ki Kare, Güç Analizi,T Testi,Tek Yönlü ANOVA,İki YÖnlü ANOVA,Tekrarlı Ölçümler ve Karışık Faktöryel Anova,MANOVA, MANCOVA,ANCOVA, Korelasyon,Lineer ve Çoklu Regresyon,Moderatör ve Aracı Değişken Analizi,Güvenirlik Analizi, Keşifsel Faktör Analizi,Doğrulayıcı Faktör Analizi,APA 7; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
deneysel yöntemleri ve deneysel aşamaları ayırt eder.10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
makale yazımı ve araştırma önerisi oluşturur. 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
veri tabanlarının aktif olarak kullanır10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
araştırmanın giriş, yöntem, araştırma sonuçlarını yorumlar. 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
çalışmaları APA formatına uygun olarak raporlar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Deneysel YöntemField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
2Betimsel ve Çıkarımsal Veri AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
3Veri Seti Düzenleme, Betimsel İstatistikler, Kayıp Değer, Uç Değer, Ki Kare, Güç AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
4T TestiField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
5Tek Yönlü ANOVAField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
6İki YÖnlü ANOVAField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
7Tekrarlı Ölçümler ve Karışık Faktöryel AnovaField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
8MANOVA, MANCOVAField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
9ANCOVA, KorelasyonField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
10Lineer ve Çoklu RegresyonField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
11Moderatör ve Aracı Değişken AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
12Güvenirlik Analizi, Keşifsel Faktör AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
13Doğrulayıcı Faktör AnaliziField, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
14APA 7Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
Kaynak
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:49Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:50