Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEYSEL YÖNTEMLER VE VERİ ANALİZİ | PSİY1212995 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ilgili bir araştırma konusu seçerek, kuramsal çerçevesine uygun bir deneysel model geliştirerek araştırma verilerini analiz raporlamalarını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deneysel Yöntem,Betimsel ve Çıkarımsal Veri Analizi,Veri Seti Düzenleme, Betimsel İstatistikler, Kayıp Değer, Uç Değer, Ki Kare, Güç Analizi,T Testi,Tek Yönlü ANOVA,İki YÖnlü ANOVA,Tekrarlı Ölçümler ve Karışık Faktöryel Anova,MANOVA, MANCOVA,ANCOVA, Korelasyon,Lineer ve Çoklu Regresyon,Moderatör ve Aracı Değişken Analizi,Güvenirlik Analizi, Keşifsel Faktör Analizi,Doğrulayıcı Faktör Analizi,APA 7; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
deneysel yöntemleri ve deneysel aşamaları ayırt eder. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
makale yazımı ve araştırma önerisi oluşturur. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
veri tabanlarının aktif olarak kullanır | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
araştırmanın giriş, yöntem, araştırma sonuçlarını yorumlar. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
çalışmaları APA formatına uygun olarak raporlar. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deneysel Yöntem | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
2 | Betimsel ve Çıkarımsal Veri Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
3 | Veri Seti Düzenleme, Betimsel İstatistikler, Kayıp Değer, Uç Değer, Ki Kare, Güç Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
4 | T Testi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
5 | Tek Yönlü ANOVA | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
6 | İki YÖnlü ANOVA | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
7 | Tekrarlı Ölçümler ve Karışık Faktöryel Anova | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
8 | MANOVA, MANCOVA | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
9 | ANCOVA, Korelasyon | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
10 | Lineer ve Çoklu Regresyon | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
11 | Moderatör ve Aracı Değişken Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
12 | Güvenirlik Analizi, Keşifsel Faktör Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
13 | Doğrulayıcı Faktör Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
14 | APA 7 | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
Kaynak |
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 4 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 20 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEYSEL YÖNTEMLER VE VERİ ANALİZİ | PSİY1212995 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ilgili bir araştırma konusu seçerek, kuramsal çerçevesine uygun bir deneysel model geliştirerek araştırma verilerini analiz raporlamalarını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deneysel Yöntem,Betimsel ve Çıkarımsal Veri Analizi,Veri Seti Düzenleme, Betimsel İstatistikler, Kayıp Değer, Uç Değer, Ki Kare, Güç Analizi,T Testi,Tek Yönlü ANOVA,İki YÖnlü ANOVA,Tekrarlı Ölçümler ve Karışık Faktöryel Anova,MANOVA, MANCOVA,ANCOVA, Korelasyon,Lineer ve Çoklu Regresyon,Moderatör ve Aracı Değişken Analizi,Güvenirlik Analizi, Keşifsel Faktör Analizi,Doğrulayıcı Faktör Analizi,APA 7; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
deneysel yöntemleri ve deneysel aşamaları ayırt eder. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
makale yazımı ve araştırma önerisi oluşturur. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
veri tabanlarının aktif olarak kullanır | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
araştırmanın giriş, yöntem, araştırma sonuçlarını yorumlar. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
çalışmaları APA formatına uygun olarak raporlar. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 6, 8 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deneysel Yöntem | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
2 | Betimsel ve Çıkarımsal Veri Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
3 | Veri Seti Düzenleme, Betimsel İstatistikler, Kayıp Değer, Uç Değer, Ki Kare, Güç Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
4 | T Testi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
5 | Tek Yönlü ANOVA | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
6 | İki YÖnlü ANOVA | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
7 | Tekrarlı Ölçümler ve Karışık Faktöryel Anova | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
8 | MANOVA, MANCOVA | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
9 | ANCOVA, Korelasyon | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
10 | Lineer ve Çoklu Regresyon | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
11 | Moderatör ve Aracı Değişken Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
12 | Güvenirlik Analizi, Keşifsel Faktör Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
13 | Doğrulayıcı Faktör Analizi | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
14 | APA 7 | Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
Kaynak |
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |