Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLEVSEL BEYİN GÖRÜNTÜLEMENİN TEMELLERİ | PSİY1112994 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel prensipleri, araştırma ve klinikte kullanımları ve son çalışmalar konusunda sinirbilim öğrencilerine bilgi kazandırmak Sinirbilim öğrencilerine fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel prensipleri, araştırma ve klinik uygulamaları ve son çalışmalar konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler,Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Elektroensefalografi,Magnetoensefalografi,Pozitron Emisyon Tomografisi,Difüzyon Tensör Görüntüleme,Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı,Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık,Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi,Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma,Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel,Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fonksiyonel görüntüleme yöntemlerinin temel prensiplerini tanımlar. | 10, 12, 9 | A, E |
Fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel bilim araştırmalarında kullanımını tartışır. | 10, 12, 9 | A, E |
Fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin klinik uygulamalarını açıklar. | 10, 12, 9 | A, E |
Fonksiyonel nörogörüntüleme konusunda güncel araştırmaların eleştirel değerlendirmesini yapar. | 10, 12, 9 | A, E |
Bir çalışma için uygun fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemine karar verir. | 10, 12, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler | Chapter 1. Overview of Basic Concepts (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
1 | Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri | Chapter 3. Functional Magnetic Resonance Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
2 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme | Chapter 3. Functional Magnetic Resonance Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
3 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme | Chapter 3. Functional Magnetic Resonance Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
4 | Elektroensefalografi | Chapter 2. Magnetoencephalography and Magnetic Source Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
5 | Magnetoensefalografi | Chapter 2. Magnetoencephalography and Magnetic Source Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
6 | Pozitron Emisyon Tomografisi | Chapter 4. Positron Emission Tomography: Blood Flow and Metabolic Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
7 | Difüzyon Tensör Görüntüleme | Chapter 6. Diffusion Tensor Imaging: The Confluence Of Structural And Functional Images (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
8 | Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı | Chapter 7. Transcranial Magnetic Stimulation (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
9 | Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık | Chapter 8. White Matter Connectivity, Chapter 9. The Default Mode and Other Resting Functional Networks (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
10 | Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi | Chapter 16. Imaging the Networks of Language (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
11 | Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma | Chapter 12. Imaging the Networks of Encoding, Consolodation and Retrieval (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
12 | Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel | Chapter 18. Clinical Applications of Functional Neuroimaging: Presurgical Functional Mapping (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
13 | Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama | Chapter 18. Clinical Applications of Functional Neuroimaging: Presurgical Functional Mapping (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
Kaynak |
The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences (2017) Ed. Andrew C. Papanicolaou. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199764228.001.0001 |
Ders döneminde belirlenecek, ilgili nörogörüntüleme yönteminin kullanıldığı güncel temel ve klinik bilim makaleleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | ||||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 4 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 20 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLEVSEL BEYİN GÖRÜNTÜLEMENİN TEMELLERİ | PSİY1112994 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel prensipleri, araştırma ve klinikte kullanımları ve son çalışmalar konusunda sinirbilim öğrencilerine bilgi kazandırmak Sinirbilim öğrencilerine fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel prensipleri, araştırma ve klinik uygulamaları ve son çalışmalar konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler,Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Elektroensefalografi,Magnetoensefalografi,Pozitron Emisyon Tomografisi,Difüzyon Tensör Görüntüleme,Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı,Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık,Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi,Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma,Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel,Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fonksiyonel görüntüleme yöntemlerinin temel prensiplerini tanımlar. | 10, 12, 9 | A, E |
Fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel bilim araştırmalarında kullanımını tartışır. | 10, 12, 9 | A, E |
Fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin klinik uygulamalarını açıklar. | 10, 12, 9 | A, E |
Fonksiyonel nörogörüntüleme konusunda güncel araştırmaların eleştirel değerlendirmesini yapar. | 10, 12, 9 | A, E |
Bir çalışma için uygun fonksiyonel nörogörüntüleme yöntemine karar verir. | 10, 12, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler | Chapter 1. Overview of Basic Concepts (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
1 | Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri | Chapter 3. Functional Magnetic Resonance Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
2 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme | Chapter 3. Functional Magnetic Resonance Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
3 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme | Chapter 3. Functional Magnetic Resonance Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
4 | Elektroensefalografi | Chapter 2. Magnetoencephalography and Magnetic Source Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
5 | Magnetoensefalografi | Chapter 2. Magnetoencephalography and Magnetic Source Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences ) |
6 | Pozitron Emisyon Tomografisi | Chapter 4. Positron Emission Tomography: Blood Flow and Metabolic Imaging (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
7 | Difüzyon Tensör Görüntüleme | Chapter 6. Diffusion Tensor Imaging: The Confluence Of Structural And Functional Images (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
8 | Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı | Chapter 7. Transcranial Magnetic Stimulation (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
9 | Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık | Chapter 8. White Matter Connectivity, Chapter 9. The Default Mode and Other Resting Functional Networks (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
10 | Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi | Chapter 16. Imaging the Networks of Language (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
11 | Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma | Chapter 12. Imaging the Networks of Encoding, Consolodation and Retrieval (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
12 | Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel | Chapter 18. Clinical Applications of Functional Neuroimaging: Presurgical Functional Mapping (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
13 | Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama | Chapter 18. Clinical Applications of Functional Neuroimaging: Presurgical Functional Mapping (The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences) |
Kaynak |
The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences (2017) Ed. Andrew C. Papanicolaou. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199764228.001.0001 |
Ders döneminde belirlenecek, ilgili nörogörüntüleme yönteminin kullanıldığı güncel temel ve klinik bilim makaleleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | ||||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |