Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BELLEK ARAŞTIRMALARINDA SEÇME KONULARPSİY1112993Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin, belleğin temelinde yatan bilişsel süreçlere ilişkin güncel araştırmaları, okumaları, anlamaları ve eleştirel bir gözle değerlendirmeleri hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve tanışma,Temel bellek kavramlarını ayırştırmak,Zihinsel zaman yolculuğu ve epizodik bellek,Semantik bellek çalışmaları,Otobiyografik Anıların Hatırlanma Örüntüleri (Yaşam boyu hatırlama),Otobiyografik Belleğin İşlevleri,Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (I),Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (II),ARA SINAV,Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (I),Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (II),Görsel İmgelem ve Perspektif,Epizodik Gelecek Düşüncesi,Bellek ve psikopatoloji,Toplumsal Olayların Hatırlanması ve Unutulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Belleğin temel kavramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt ederler.10, 16A, E
Bellek hakkındaki temel kuramları ve modelleri açıklar.10, 16A, E
Bellek üzerine güncel çalışmaları takip eder.10, 16A, E
Varolan çalışmalardan yola çıkarak yeni araştırma soruları üretir.10, 16A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve tanışma
2Temel bellek kavramlarını ayırştırmakDers notu
3Zihinsel zaman yolculuğu ve epizodik bellekOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
4Semantik bellek çalışmalarıOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
5Otobiyografik Anıların Hatırlanma Örüntüleri (Yaşam boyu hatırlama)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
5Otobiyografik Belleğin İşlevleriOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
6Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (I)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
7Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (II)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
8ARA SINAV
9Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (I)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
10Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (II)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
11Görsel İmgelem ve PerspektifOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
12Epizodik Gelecek DüşüncesiOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
13Bellek ve psikopatolojiOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
14Toplumsal Olayların Hatırlanması ve UnutulmasıOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
Kaynak
Okuma listesi dersten önce öğretim elemanı tarafından paylaşılmaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BELLEK ARAŞTIRMALARINDA SEÇME KONULARPSİY1112993Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin, belleğin temelinde yatan bilişsel süreçlere ilişkin güncel araştırmaları, okumaları, anlamaları ve eleştirel bir gözle değerlendirmeleri hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve tanışma,Temel bellek kavramlarını ayırştırmak,Zihinsel zaman yolculuğu ve epizodik bellek,Semantik bellek çalışmaları,Otobiyografik Anıların Hatırlanma Örüntüleri (Yaşam boyu hatırlama),Otobiyografik Belleğin İşlevleri,Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (I),Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (II),ARA SINAV,Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (I),Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (II),Görsel İmgelem ve Perspektif,Epizodik Gelecek Düşüncesi,Bellek ve psikopatoloji,Toplumsal Olayların Hatırlanması ve Unutulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Belleğin temel kavramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt ederler.10, 16A, E
Bellek hakkındaki temel kuramları ve modelleri açıklar.10, 16A, E
Bellek üzerine güncel çalışmaları takip eder.10, 16A, E
Varolan çalışmalardan yola çıkarak yeni araştırma soruları üretir.10, 16A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve tanışma
2Temel bellek kavramlarını ayırştırmakDers notu
3Zihinsel zaman yolculuğu ve epizodik bellekOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
4Semantik bellek çalışmalarıOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
5Otobiyografik Anıların Hatırlanma Örüntüleri (Yaşam boyu hatırlama)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
5Otobiyografik Belleğin İşlevleriOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
6Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (I)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
7Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (II)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
8ARA SINAV
9Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (I)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
10Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (II)Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
11Görsel İmgelem ve PerspektifOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
12Epizodik Gelecek DüşüncesiOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
13Bellek ve psikopatolojiOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
14Toplumsal Olayların Hatırlanması ve UnutulmasıOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır.
Kaynak
Okuma listesi dersten önce öğretim elemanı tarafından paylaşılmaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:49Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:50