Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BELLEK ARAŞTIRMALARINDA SEÇME KONULAR | PSİY1112993 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, belleğin temelinde yatan bilişsel süreçlere ilişkin güncel araştırmaları, okumaları, anlamaları ve eleştirel bir gözle değerlendirmeleri hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş ve tanışma,Temel bellek kavramlarını ayırştırmak,Zihinsel zaman yolculuğu ve epizodik bellek,Semantik bellek çalışmaları,Otobiyografik Anıların Hatırlanma Örüntüleri (Yaşam boyu hatırlama),Otobiyografik Belleğin İşlevleri,Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (I),Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (II),ARA SINAV,Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (I),Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (II),Görsel İmgelem ve Perspektif,Epizodik Gelecek Düşüncesi,Bellek ve psikopatoloji,Toplumsal Olayların Hatırlanması ve Unutulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belleğin temel kavramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt ederler. | 10, 16 | A, E |
Bellek hakkındaki temel kuramları ve modelleri açıklar. | 10, 16 | A, E |
Bellek üzerine güncel çalışmaları takip eder. | 10, 16 | A, E |
Varolan çalışmalardan yola çıkarak yeni araştırma soruları üretir. | 10, 16 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanışma | |
2 | Temel bellek kavramlarını ayırştırmak | Ders notu |
3 | Zihinsel zaman yolculuğu ve epizodik bellek | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
4 | Semantik bellek çalışmaları | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
5 | Otobiyografik Anıların Hatırlanma Örüntüleri (Yaşam boyu hatırlama) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
5 | Otobiyografik Belleğin İşlevleri | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
6 | Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (I) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
7 | Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (II) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
8 | ARA SINAV | |
9 | Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (I) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
10 | Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (II) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
11 | Görsel İmgelem ve Perspektif | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
12 | Epizodik Gelecek Düşüncesi | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
13 | Bellek ve psikopatoloji | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
14 | Toplumsal Olayların Hatırlanması ve Unutulması | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
Kaynak |
Okuma listesi dersten önce öğretim elemanı tarafından paylaşılmaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BELLEK ARAŞTIRMALARINDA SEÇME KONULAR | PSİY1112993 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, belleğin temelinde yatan bilişsel süreçlere ilişkin güncel araştırmaları, okumaları, anlamaları ve eleştirel bir gözle değerlendirmeleri hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş ve tanışma,Temel bellek kavramlarını ayırştırmak,Zihinsel zaman yolculuğu ve epizodik bellek,Semantik bellek çalışmaları,Otobiyografik Anıların Hatırlanma Örüntüleri (Yaşam boyu hatırlama),Otobiyografik Belleğin İşlevleri,Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (I),Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (II),ARA SINAV,Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (I),Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (II),Görsel İmgelem ve Perspektif,Epizodik Gelecek Düşüncesi,Bellek ve psikopatoloji,Toplumsal Olayların Hatırlanması ve Unutulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belleğin temel kavramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt ederler. | 10, 16 | A, E |
Bellek hakkındaki temel kuramları ve modelleri açıklar. | 10, 16 | A, E |
Bellek üzerine güncel çalışmaları takip eder. | 10, 16 | A, E |
Varolan çalışmalardan yola çıkarak yeni araştırma soruları üretir. | 10, 16 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanışma | |
2 | Temel bellek kavramlarını ayırştırmak | Ders notu |
3 | Zihinsel zaman yolculuğu ve epizodik bellek | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
4 | Semantik bellek çalışmaları | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
5 | Otobiyografik Anıların Hatırlanma Örüntüleri (Yaşam boyu hatırlama) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
5 | Otobiyografik Belleğin İşlevleri | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
6 | Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (I) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
7 | Belleğin Yeniden Yapılandırılması ve Bellek Hataları (II) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
8 | ARA SINAV | |
9 | Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (I) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
10 | Dil, Kültür, Sosyal Bağlam ve Otobiyografik Bellek (II) | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
11 | Görsel İmgelem ve Perspektif | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
12 | Epizodik Gelecek Düşüncesi | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
13 | Bellek ve psikopatoloji | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
14 | Toplumsal Olayların Hatırlanması ve Unutulması | Okunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce paylaşılır. |
Kaynak |
Okuma listesi dersten önce öğretim elemanı tarafından paylaşılmaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |