Bu dersin amacı, bilinci kuramsal ve görgül bir bakış açısı ile incelemektir. Biliçle ilgili felsefe, psikoloji ve sinirbilim alanlarından makaleler okunup tartışılarak bilince disiplinlerarası bir bakış açısı oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı, Bilincin tanımı, Bilince disiplinlerarası bir bakış,Bilincin Kolay ve Zor Problemi, Deneyimsel Farkındalık, Nitemler,Bilgi Argümanı (The Knowledge Argument) Erişimsel Bilinç, Görüngüsel Bilinç,Bilincin Sinirsel Temelleri,Küresel Sinirsel Çalışma Alanı Kuramı ,Bilinç ve Görsel Algı,Bilinç ve Dikkat,Bilinç, Dikkat ve Görsel Algı,Bilinç ve Bellek,Bilinç ve Bellek,Bilincin Evrimsel Kökeni,Hayvanlarda Bilinç,Bilinç Hakkında Seçilmiş Konular,Sunumlar ve Genel Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bilinç hakkındaki felsefi tartışma sorularını yorumlar.
10, 14, 19
A, D, E
2. Bilincin sinirsel temellerini ile ilişkisini yordar
10, 14, 19
A, D, E
3. Bilincin algı, dikkat ve bellek süreçleri ile ilişkisini yorumlar.
10, 14, 19
A, D, E
4. Bilincin evrimsel kökenini ve hayvanlarda bilinç türleri ve düzeylerini ayırt eder.
10, 14, 19
A, D, E
5. Bilinç alanında bir bilimsel soruyu ele alarak disiplinlerarası bir bakış açısı ile yorumlar.
10, 14, 19
A, D, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı, Bilincin tanımı, Bilince disiplinlerarası bir bakış
2
Bilincin Kolay ve Zor Problemi, Deneyimsel Farkındalık, Nitemler
3
Bilgi Argümanı (The Knowledge Argument) Erişimsel Bilinç, Görüngüsel Bilinç
4
Bilincin Sinirsel Temelleri
5
Küresel Sinirsel Çalışma Alanı Kuramı
6
Bilinç ve Görsel Algı
7
Bilinç ve Dikkat
8
Bilinç, Dikkat ve Görsel Algı
9
Bilinç ve Bellek
10
Bilinç ve Bellek
11
Bilincin Evrimsel Kökeni
12
Hayvanlarda Bilinç
13
Bilinç Hakkında Seçilmiş Konular
14
Sunumlar ve Genel Tartışma
Kaynak
Bilinç hakkında mihenk taşı ve güncel makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLİŞSEL BİLİMLERDE SEÇME KONULAR
PSİY1212992
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bilinci kuramsal ve görgül bir bakış açısı ile incelemektir. Biliçle ilgili felsefe, psikoloji ve sinirbilim alanlarından makaleler okunup tartışılarak bilince disiplinlerarası bir bakış açısı oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı, Bilincin tanımı, Bilince disiplinlerarası bir bakış,Bilincin Kolay ve Zor Problemi, Deneyimsel Farkındalık, Nitemler,Bilgi Argümanı (The Knowledge Argument) Erişimsel Bilinç, Görüngüsel Bilinç,Bilincin Sinirsel Temelleri,Küresel Sinirsel Çalışma Alanı Kuramı ,Bilinç ve Görsel Algı,Bilinç ve Dikkat,Bilinç, Dikkat ve Görsel Algı,Bilinç ve Bellek,Bilinç ve Bellek,Bilincin Evrimsel Kökeni,Hayvanlarda Bilinç,Bilinç Hakkında Seçilmiş Konular,Sunumlar ve Genel Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bilinç hakkındaki felsefi tartışma sorularını yorumlar.
10, 14, 19
A, D, E
2. Bilincin sinirsel temellerini ile ilişkisini yordar
10, 14, 19
A, D, E
3. Bilincin algı, dikkat ve bellek süreçleri ile ilişkisini yorumlar.
10, 14, 19
A, D, E
4. Bilincin evrimsel kökenini ve hayvanlarda bilinç türleri ve düzeylerini ayırt eder.
10, 14, 19
A, D, E
5. Bilinç alanında bir bilimsel soruyu ele alarak disiplinlerarası bir bakış açısı ile yorumlar.
10, 14, 19
A, D, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı, Bilincin tanımı, Bilince disiplinlerarası bir bakış
2
Bilincin Kolay ve Zor Problemi, Deneyimsel Farkındalık, Nitemler
3
Bilgi Argümanı (The Knowledge Argument) Erişimsel Bilinç, Görüngüsel Bilinç
4
Bilincin Sinirsel Temelleri
5
Küresel Sinirsel Çalışma Alanı Kuramı
6
Bilinç ve Görsel Algı
7
Bilinç ve Dikkat
8
Bilinç, Dikkat ve Görsel Algı
9
Bilinç ve Bellek
10
Bilinç ve Bellek
11
Bilincin Evrimsel Kökeni
12
Hayvanlarda Bilinç
13
Bilinç Hakkında Seçilmiş Konular
14
Sunumlar ve Genel Tartışma
Kaynak
Bilinç hakkında mihenk taşı ve güncel makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
7
Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma