Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİMLER İÇİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAraştırmanın amacı ve tasarımı, metodolojisi ve tekniği, biçimi ve sunumu ile sık kullanılan istatistiksel yöntemlerle, veri yönetimi ve analizleri kullanarak öğrencinin araştırma yapmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel Yöntem ve Araştırma Temel Kavramlar,Bilimsel Araştırma Türleri,Problemi Tanımlama,Varsayımlar, Sınırlılıklar,Örneklem, Evren, Sınırlılıklar ve Uygulamaları,Verilerin Toplanması-Güvenilirlik, Geçerlilik,Verilerin Toplanması-Anket, Gözlem, Mülakat,İstatistiki teknikler,Tek değişkenli ve iki değişkenli istatistikler,Veri taramaları,Çoklu regrasyon,İçerik analizi ve sayısallaştırma,Araştırma Raporu Hazırlama,Araştırma Raporu Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İstatistiki modelleri tanımlarA, E
Araştırma raporu hazırlar. E
Nitel ve nicel yöntemleri uygulamalarla gösterir.A, E
Veri toplama yöntemlerini gösterirE
Bilimsel bilgiyi kullanır.A, E
Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları açıklar. A, E
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel Yöntem ve Araştırma Temel KavramlarProgramın sayfasında verilen okuma listesi kontrol edilir
2Bilimsel Araştırma TürleriGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
3Problemi TanımlamaGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri
4Varsayımlar, SınırlılıklarGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri
5Örneklem, Evren, Sınırlılıklar ve UygulamalarıGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
6Verilerin Toplanması-Güvenilirlik, GeçerlilikGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
7Verilerin Toplanması-Anket, Gözlem, MülakatGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
8İstatistiki tekniklerTABACHNİCK G. L., FİDELL L. S. (2020) Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı
9Tek değişkenli ve iki değişkenli istatistiklerTABACHNİCK G. L., FİDELL L. S. (2020) Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı
10Veri taramalarıTABACHNİCK G. L., FİDELL L. S. (2020) Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı
11Çoklu regrasyonTABACHNİCK G. L., FİDELL L. S. (2020) Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı
12İçerik analizi ve sayısallaştırmahttps://www.youtube.com/@Buracademy
13Araştırma Raporu HazırlamaSayım F. (2021) Sosyal bilimlerde araştırma ve tez yazım yöntemleri
14Araştırma Raporu HazırlamaSayım F. (2021) Sosyal bilimlerde araştırma ve tez yazım yöntemleri
Kaynak
Gürbüz, S. Şahin, D (2018)Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, seçkin, 5. baskı Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı / Barbara G. Tabachnick; yazar: Linda S. Fidell ; çeviri editörü: Mustafa Baloğlu, 2020 Sayım F. (2021) Sosyal bilimlerde araştırma ve tez yazım yöntemleri, seçkin, İstanbul Bilimsel Arş ve Yazma Teknikleri, Suat Cereci, Alfa Yay. Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Rauf Arıkan, Nobel Yay.. Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. Bryman, A. (2016). Social Research Methods. Oxford University Press. Creswell, J. W. (2013). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications. Babbie, E. R. (2016). The Practice of Social Research. Cengage Learning. Yin, R. K. (2017). Case Study Research and Applications: Design and Methods. Sage Publications. Maxwell, J. A. (2012). Qualitative Research Design: An Interactive Approach. Sage Publications. Seale, C. (2012). Researching Society and Culture. Sage Publications. Vogt, W. P., Gardner, D. C., & Haeffele, L. M. (2017). When to Use What Research Design. Guilford Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi250100
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer250100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİMLER İÇİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAraştırmanın amacı ve tasarımı, metodolojisi ve tekniği, biçimi ve sunumu ile sık kullanılan istatistiksel yöntemlerle, veri yönetimi ve analizleri kullanarak öğrencinin araştırma yapmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel Yöntem ve Araştırma Temel Kavramlar,Bilimsel Araştırma Türleri,Problemi Tanımlama,Varsayımlar, Sınırlılıklar,Örneklem, Evren, Sınırlılıklar ve Uygulamaları,Verilerin Toplanması-Güvenilirlik, Geçerlilik,Verilerin Toplanması-Anket, Gözlem, Mülakat,İstatistiki teknikler,Tek değişkenli ve iki değişkenli istatistikler,Veri taramaları,Çoklu regrasyon,İçerik analizi ve sayısallaştırma,Araştırma Raporu Hazırlama,Araştırma Raporu Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İstatistiki modelleri tanımlarA, E
Araştırma raporu hazırlar. E
Nitel ve nicel yöntemleri uygulamalarla gösterir.A, E
Veri toplama yöntemlerini gösterirE
Bilimsel bilgiyi kullanır.A, E
Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları açıklar. A, E
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel Yöntem ve Araştırma Temel KavramlarProgramın sayfasında verilen okuma listesi kontrol edilir
2Bilimsel Araştırma TürleriGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
3Problemi TanımlamaGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri
4Varsayımlar, SınırlılıklarGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri
5Örneklem, Evren, Sınırlılıklar ve UygulamalarıGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
6Verilerin Toplanması-Güvenilirlik, GeçerlilikGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
7Verilerin Toplanması-Anket, Gözlem, MülakatGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
8İstatistiki tekniklerTABACHNİCK G. L., FİDELL L. S. (2020) Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı
9Tek değişkenli ve iki değişkenli istatistiklerTABACHNİCK G. L., FİDELL L. S. (2020) Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı
10Veri taramalarıTABACHNİCK G. L., FİDELL L. S. (2020) Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı
11Çoklu regrasyonTABACHNİCK G. L., FİDELL L. S. (2020) Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı
12İçerik analizi ve sayısallaştırmahttps://www.youtube.com/@Buracademy
13Araştırma Raporu HazırlamaSayım F. (2021) Sosyal bilimlerde araştırma ve tez yazım yöntemleri
14Araştırma Raporu HazırlamaSayım F. (2021) Sosyal bilimlerde araştırma ve tez yazım yöntemleri
Kaynak
Gürbüz, S. Şahin, D (2018)Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, seçkin, 5. baskı Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı / Barbara G. Tabachnick; yazar: Linda S. Fidell ; çeviri editörü: Mustafa Baloğlu, 2020 Sayım F. (2021) Sosyal bilimlerde araştırma ve tez yazım yöntemleri, seçkin, İstanbul Bilimsel Arş ve Yazma Teknikleri, Suat Cereci, Alfa Yay. Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Rauf Arıkan, Nobel Yay.. Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. Bryman, A. (2016). Social Research Methods. Oxford University Press. Creswell, J. W. (2013). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications. Babbie, E. R. (2016). The Practice of Social Research. Cengage Learning. Yin, R. K. (2017). Case Study Research and Applications: Design and Methods. Sage Publications. Maxwell, J. A. (2012). Qualitative Research Design: An Interactive Approach. Sage Publications. Seale, C. (2012). Researching Society and Culture. Sage Publications. Vogt, W. P., Gardner, D. C., & Haeffele, L. M. (2017). When to Use What Research Design. Guilford Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23