Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERDE YAZARLIK VE DANIŞMANLIK-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı halkla ilişkiler alanında önemli bir yere sahip olan metin yazarlığı ve iletişim danışmanlığı bağlamında yol gösterici bir perspektif geliştirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve İzlence,Halkla İlişkilere Giriş ,Halkla İlişkilerde Yazarlık ,Metin Yazarlığında Strateji ve Kapsam ,Metin Yazarlığında Uygulama Alanları ,Atölye Çalışması,Film Gösterimi ve Analizi ,Vize,Halkla İlişkilerde Danışmanlık,İletişim Danışmanlığı,Stratejik İletişim Yönetimi,Kriz İletişimi ve Yönetimi,Dijitalleşme ve İletişim Danışmanlığı,Sosyal Medya Danışmanlığı ve Yazarlık,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla İlişkilerde yazarlık konusunda çıktı elde edilir9A
İletişim danışmanlığı konusunda bir çerçeve çizilir9A
Halkla ilişkilerde yazar ve danışmanın rolleri konusu öğrenilir10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
-1Tanışma ve İzlence
2Halkla İlişkilere Giriş
3Halkla İlişkilerde Yazarlık
4Metin Yazarlığında Strateji ve Kapsam
5Metin Yazarlığında Uygulama Alanları
6Atölye Çalışması
7Film Gösterimi ve Analizi
8Vize
9Halkla İlişkilerde Danışmanlık
10İletişim Danışmanlığı
11Stratejik İletişim Yönetimi
12Kriz İletişimi ve Yönetimi
13Dijitalleşme ve İletişim Danışmanlığı
14Sosyal Medya Danışmanlığı ve Yazarlık
15Final
Kaynak
1-Halkla İlişkiler Nedir: Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu 2-Halkla İlişkiler Yazarlığı (Anadolu Üniversitesi, Edit) 3-Stratejik İletişim Yönetimi: Prof. Dr. İnci Çınarlı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı212
Toplam İş Yükü (Saat)182
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERDE YAZARLIK VE DANIŞMANLIK-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı halkla ilişkiler alanında önemli bir yere sahip olan metin yazarlığı ve iletişim danışmanlığı bağlamında yol gösterici bir perspektif geliştirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve İzlence,Halkla İlişkilere Giriş ,Halkla İlişkilerde Yazarlık ,Metin Yazarlığında Strateji ve Kapsam ,Metin Yazarlığında Uygulama Alanları ,Atölye Çalışması,Film Gösterimi ve Analizi ,Vize,Halkla İlişkilerde Danışmanlık,İletişim Danışmanlığı,Stratejik İletişim Yönetimi,Kriz İletişimi ve Yönetimi,Dijitalleşme ve İletişim Danışmanlığı,Sosyal Medya Danışmanlığı ve Yazarlık,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla İlişkilerde yazarlık konusunda çıktı elde edilir9A
İletişim danışmanlığı konusunda bir çerçeve çizilir9A
Halkla ilişkilerde yazar ve danışmanın rolleri konusu öğrenilir10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
-1Tanışma ve İzlence
2Halkla İlişkilere Giriş
3Halkla İlişkilerde Yazarlık
4Metin Yazarlığında Strateji ve Kapsam
5Metin Yazarlığında Uygulama Alanları
6Atölye Çalışması
7Film Gösterimi ve Analizi
8Vize
9Halkla İlişkilerde Danışmanlık
10İletişim Danışmanlığı
11Stratejik İletişim Yönetimi
12Kriz İletişimi ve Yönetimi
13Dijitalleşme ve İletişim Danışmanlığı
14Sosyal Medya Danışmanlığı ve Yazarlık
15Final
Kaynak
1-Halkla İlişkiler Nedir: Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu 2-Halkla İlişkiler Yazarlığı (Anadolu Üniversitesi, Edit) 3-Stratejik İletişim Yönetimi: Prof. Dr. İnci Çınarlı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23