Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA YÖNETİMİ VE İMAJ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rekabetin hızlı bir biçimde arttığı günümüz iş ortamında işletmelerinde en önemli değerlerinden ve pazarlama araçlarından olan “marka”nın en iyi şekilde yönetilebilmesi için gerekli bilgi birikiminin öğrencilere aktarılması hedeflenmektedir. Tüm sektörlerden yöneticiler / yönetici adayları için kritik öneme haiz olan marka kavramı, marka yaratma süreci, marka yönetim stratejileri ve marka değerini iyileştirmeyle ilgili süreçlerin dersi alan öğrencilere uygulamalı örnekler eşliğinde aktarılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama, ürün ve marka kavramları ,Marka tipleri, markanın tarihsel gelişimi,Kurum stratejisi, hedef pazarlar ve markanın rolü,Marka yönetim süreci,Marka sadakati yaratma, marka değeri ve ölçümü ,Marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma,Yeni marka yaratma ,Marka mimarisi ve marka yayma ,Küresel pazarlarda markalaşma,Kurum kimliği ve kurum markası,Marka iletişiminde yeni pazarlama yaklaşımları,Örnek olay / vaka analizi,Ödev Sunumları -1,Ödev Sunumları - 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Ürün / Marka ilişkisini ve farklılığını açıklar 2) Marka Kavramını, bileşenlerini ve işletme için önemini açıklar, 3) Hedef pazar beklentileri ve marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı, marka değer önermesi arasındaki ilişkileri kurar 4) Marka değeri, marka sadakati ve marka bağlılığı kavramlarını iş hayatında uygulayabilecek pratik beceriye sahip olur 5) Marka yaratma ve yönetme sürecinde yararlanılacak pazarlama iletişimi ve tutundurma stratejilerini belirler 6) Güncel pazarlama uygulamalarını (sosyal, viral, gerilla, v.d) marka geliştirme ve iletişiminde kullanır 7) Kurum kimliği içerisinde markanın rolünü, kurum markasını açıklar. 8) Markayı koruyacak önlemleri alır 9) Küresel pazarlarda marka yaratma ve yönetimi sürecinin başarısını arttırabilecek faktörleri analiz eder ve uygun stratejileri belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama, ürün ve marka kavramları | |
2 | Marka tipleri, markanın tarihsel gelişimi | |
3 | Kurum stratejisi, hedef pazarlar ve markanın rolü | |
4 | Marka yönetim süreci | |
5 | Marka sadakati yaratma, marka değeri ve ölçümü | |
6 | Marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma | |
7 | Yeni marka yaratma | |
8 | Marka mimarisi ve marka yayma | |
9 | Küresel pazarlarda markalaşma | |
10 | Kurum kimliği ve kurum markası | |
11 | Marka iletişiminde yeni pazarlama yaklaşımları | |
12 | Örnek olay / vaka analizi | |
13 | Ödev Sunumları -1 | |
14 | Ödev Sunumları - 2 |
Kaynak |
A.Hamdi İslamoğlu, Duygu Fırat, 2016, “Stratejik Marka Yönetimi”, Beta Yayınları |
Kevin Lane Keller, “Strategic Brand Management”, 2013, Pearson Education |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 24 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 72 | 72 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 12 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA YÖNETİMİ VE İMAJ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rekabetin hızlı bir biçimde arttığı günümüz iş ortamında işletmelerinde en önemli değerlerinden ve pazarlama araçlarından olan “marka”nın en iyi şekilde yönetilebilmesi için gerekli bilgi birikiminin öğrencilere aktarılması hedeflenmektedir. Tüm sektörlerden yöneticiler / yönetici adayları için kritik öneme haiz olan marka kavramı, marka yaratma süreci, marka yönetim stratejileri ve marka değerini iyileştirmeyle ilgili süreçlerin dersi alan öğrencilere uygulamalı örnekler eşliğinde aktarılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama, ürün ve marka kavramları ,Marka tipleri, markanın tarihsel gelişimi,Kurum stratejisi, hedef pazarlar ve markanın rolü,Marka yönetim süreci,Marka sadakati yaratma, marka değeri ve ölçümü ,Marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma,Yeni marka yaratma ,Marka mimarisi ve marka yayma ,Küresel pazarlarda markalaşma,Kurum kimliği ve kurum markası,Marka iletişiminde yeni pazarlama yaklaşımları,Örnek olay / vaka analizi,Ödev Sunumları -1,Ödev Sunumları - 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Ürün / Marka ilişkisini ve farklılığını açıklar 2) Marka Kavramını, bileşenlerini ve işletme için önemini açıklar, 3) Hedef pazar beklentileri ve marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı, marka değer önermesi arasındaki ilişkileri kurar 4) Marka değeri, marka sadakati ve marka bağlılığı kavramlarını iş hayatında uygulayabilecek pratik beceriye sahip olur 5) Marka yaratma ve yönetme sürecinde yararlanılacak pazarlama iletişimi ve tutundurma stratejilerini belirler 6) Güncel pazarlama uygulamalarını (sosyal, viral, gerilla, v.d) marka geliştirme ve iletişiminde kullanır 7) Kurum kimliği içerisinde markanın rolünü, kurum markasını açıklar. 8) Markayı koruyacak önlemleri alır 9) Küresel pazarlarda marka yaratma ve yönetimi sürecinin başarısını arttırabilecek faktörleri analiz eder ve uygun stratejileri belirler. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama, ürün ve marka kavramları | |
2 | Marka tipleri, markanın tarihsel gelişimi | |
3 | Kurum stratejisi, hedef pazarlar ve markanın rolü | |
4 | Marka yönetim süreci | |
5 | Marka sadakati yaratma, marka değeri ve ölçümü | |
6 | Marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma | |
7 | Yeni marka yaratma | |
8 | Marka mimarisi ve marka yayma | |
9 | Küresel pazarlarda markalaşma | |
10 | Kurum kimliği ve kurum markası | |
11 | Marka iletişiminde yeni pazarlama yaklaşımları | |
12 | Örnek olay / vaka analizi | |
13 | Ödev Sunumları -1 | |
14 | Ödev Sunumları - 2 |
Kaynak |
A.Hamdi İslamoğlu, Duygu Fırat, 2016, “Stratejik Marka Yönetimi”, Beta Yayınları |
Kevin Lane Keller, “Strategic Brand Management”, 2013, Pearson Education |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |