Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİMİ VE İMAJ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRekabetin hızlı bir biçimde arttığı günümüz iş ortamında işletmelerinde en önemli değerlerinden ve pazarlama araçlarından olan “marka”nın en iyi şekilde yönetilebilmesi için gerekli bilgi birikiminin öğrencilere aktarılması hedeflenmektedir. Tüm sektörlerden yöneticiler / yönetici adayları için kritik öneme haiz olan marka kavramı, marka yaratma süreci, marka yönetim stratejileri ve marka değerini iyileştirmeyle ilgili süreçlerin dersi alan öğrencilere uygulamalı örnekler eşliğinde aktarılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama, ürün ve marka kavramları ,Marka tipleri, markanın tarihsel gelişimi,Kurum stratejisi, hedef pazarlar ve markanın rolü,Marka yönetim süreci,Marka sadakati yaratma, marka değeri ve ölçümü ,Marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma,Yeni marka yaratma ,Marka mimarisi ve marka yayma ,Küresel pazarlarda markalaşma,Kurum kimliği ve kurum markası,Marka iletişiminde yeni pazarlama yaklaşımları,Örnek olay / vaka analizi,Ödev Sunumları -1,Ödev Sunumları - 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Ürün / Marka ilişkisini ve farklılığını açıklar 2) Marka Kavramını, bileşenlerini ve işletme için önemini açıklar, 3) Hedef pazar beklentileri ve marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı, marka değer önermesi arasındaki ilişkileri kurar 4) Marka değeri, marka sadakati ve marka bağlılığı kavramlarını iş hayatında uygulayabilecek pratik beceriye sahip olur 5) Marka yaratma ve yönetme sürecinde yararlanılacak pazarlama iletişimi ve tutundurma stratejilerini belirler 6) Güncel pazarlama uygulamalarını (sosyal, viral, gerilla, v.d) marka geliştirme ve iletişiminde kullanır 7) Kurum kimliği içerisinde markanın rolünü, kurum markasını açıklar. 8) Markayı koruyacak önlemleri alır 9) Küresel pazarlarda marka yaratma ve yönetimi sürecinin başarısını arttırabilecek faktörleri analiz eder ve uygun stratejileri belirler. 10, 13, 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama, ürün ve marka kavramları
2Marka tipleri, markanın tarihsel gelişimi
3Kurum stratejisi, hedef pazarlar ve markanın rolü
4Marka yönetim süreci
5Marka sadakati yaratma, marka değeri ve ölçümü
6Marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma
7Yeni marka yaratma
8Marka mimarisi ve marka yayma
9Küresel pazarlarda markalaşma
10Kurum kimliği ve kurum markası
11Marka iletişiminde yeni pazarlama yaklaşımları
12Örnek olay / vaka analizi
13Ödev Sunumları -1
14Ödev Sunumları - 2
Kaynak
A.Hamdi İslamoğlu, Duygu Fırat, 2016, “Stratejik Marka Yönetimi”, Beta Yayınları
Kevin Lane Keller, “Strategic Brand Management”, 2013, Pearson Education

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12424
Okul Dışı Diğer Faaliyetler17272
Proje Sunumu / Seminer11212
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİMİ VE İMAJ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRekabetin hızlı bir biçimde arttığı günümüz iş ortamında işletmelerinde en önemli değerlerinden ve pazarlama araçlarından olan “marka”nın en iyi şekilde yönetilebilmesi için gerekli bilgi birikiminin öğrencilere aktarılması hedeflenmektedir. Tüm sektörlerden yöneticiler / yönetici adayları için kritik öneme haiz olan marka kavramı, marka yaratma süreci, marka yönetim stratejileri ve marka değerini iyileştirmeyle ilgili süreçlerin dersi alan öğrencilere uygulamalı örnekler eşliğinde aktarılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama, ürün ve marka kavramları ,Marka tipleri, markanın tarihsel gelişimi,Kurum stratejisi, hedef pazarlar ve markanın rolü,Marka yönetim süreci,Marka sadakati yaratma, marka değeri ve ölçümü ,Marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma,Yeni marka yaratma ,Marka mimarisi ve marka yayma ,Küresel pazarlarda markalaşma,Kurum kimliği ve kurum markası,Marka iletişiminde yeni pazarlama yaklaşımları,Örnek olay / vaka analizi,Ödev Sunumları -1,Ödev Sunumları - 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Ürün / Marka ilişkisini ve farklılığını açıklar 2) Marka Kavramını, bileşenlerini ve işletme için önemini açıklar, 3) Hedef pazar beklentileri ve marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı, marka değer önermesi arasındaki ilişkileri kurar 4) Marka değeri, marka sadakati ve marka bağlılığı kavramlarını iş hayatında uygulayabilecek pratik beceriye sahip olur 5) Marka yaratma ve yönetme sürecinde yararlanılacak pazarlama iletişimi ve tutundurma stratejilerini belirler 6) Güncel pazarlama uygulamalarını (sosyal, viral, gerilla, v.d) marka geliştirme ve iletişiminde kullanır 7) Kurum kimliği içerisinde markanın rolünü, kurum markasını açıklar. 8) Markayı koruyacak önlemleri alır 9) Küresel pazarlarda marka yaratma ve yönetimi sürecinin başarısını arttırabilecek faktörleri analiz eder ve uygun stratejileri belirler. 10, 13, 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama, ürün ve marka kavramları
2Marka tipleri, markanın tarihsel gelişimi
3Kurum stratejisi, hedef pazarlar ve markanın rolü
4Marka yönetim süreci
5Marka sadakati yaratma, marka değeri ve ölçümü
6Marka kişiliği, marka imajı ve marka konumlandırma
7Yeni marka yaratma
8Marka mimarisi ve marka yayma
9Küresel pazarlarda markalaşma
10Kurum kimliği ve kurum markası
11Marka iletişiminde yeni pazarlama yaklaşımları
12Örnek olay / vaka analizi
13Ödev Sunumları -1
14Ödev Sunumları - 2
Kaynak
A.Hamdi İslamoğlu, Duygu Fırat, 2016, “Stratejik Marka Yönetimi”, Beta Yayınları
Kevin Lane Keller, “Strategic Brand Management”, 2013, Pearson Education

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23