Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi3+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin tez konularıyla ilgili çalışmaları, bilimsel ve etik araştırma yöntemlerine göre hazırlamayı ve bu doğrultuda öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini gözeterek rapor, proje, makale hazırlamaları, sunmaları amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş,Araştırma yöntemlerine giriş,Bilimsel araştırma süreçleri,Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları,Kaynakça yöntemleri,Makale ve tez şablonu oluşturma,Nicel araştırma yöntemleri,Nitel araştırma yöntemleri,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları,Makale inceleme (öğretim elemanı),Makale inceleme (öğrenci),Etik kurul başvuru formu hazırlama,Etik kurul başvuru formu kontrol; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel olayları eleştirel bir perspektifle değerlendirebilme yapabilirA
Nicel ve nitel araştırma teknikleriyle veri yapabilirE
İletişim kuramlarının temel kavramlarını analiz yapabilirA
Araştırma raporu hazırlaması yapabilirE
Bilimsel etik kurallar çerçevesinde proje dosyası hazırlaması yapabilirE
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına girişBölüm sayfasındaki okuma listesi üzerinde inceleme
2Araştırma yöntemlerine girişGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
3Bilimsel araştırma süreçleriGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
4Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamalarıSosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü
5Kaynakça yöntemleriGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
6Makale ve tez şablonu oluşturmatez yazım şablonu https://www.medipol.edu.tr/sites/default/files/2022-08/TEZ1.pdf
7Nicel araştırma yöntemleriGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
8Nitel araştırma yöntemleriA. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
9Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
10Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamalarıGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
11Makale inceleme (öğretim elemanı)web of science ve trdizin
12Makale inceleme (öğrenci)web of science ve trdizin
13Etik kurul başvuru formu hazırlamahttps://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri
14Etik kurul başvuru formu kontrolhttps://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri
Kaynak
Eğitimde Ahlak ve Etik, Mustafa Günay Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamaları Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Bruce L. Berg, Howard LuneDers notları Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Davis, G. B., & Parker, C. A. (1997). Writing the Doctoral Dissertation: A Systematic Approach (2nd Edition). Barron's Educational Series. Bell, J. (2014). Doing Your Research Project: A Guide for First-Time Researchers. Open University Press. Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research (3rd Edition). University of Chicago Press. Day, R. A., & Gastel, B. (2012). How to Write and Publish a Scientific Paper (7th Edition). Greenwood. Lunenburg, F. C., & Irby, B. J. (2008). Writing a Successful Thesis or Dissertation: Tips and Strategies for Students in the Social and Behavioral Sciences. Corwin Press. https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri
1-) Öğretim elemanı notları 2-) Günlük gazeteler 3-) Akademik dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10660
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı10660
Performans Görevi, Bakım Planı10660
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi3+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin tez konularıyla ilgili çalışmaları, bilimsel ve etik araştırma yöntemlerine göre hazırlamayı ve bu doğrultuda öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini gözeterek rapor, proje, makale hazırlamaları, sunmaları amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş,Araştırma yöntemlerine giriş,Bilimsel araştırma süreçleri,Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları,Kaynakça yöntemleri,Makale ve tez şablonu oluşturma,Nicel araştırma yöntemleri,Nitel araştırma yöntemleri,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları,Makale inceleme (öğretim elemanı),Makale inceleme (öğrenci),Etik kurul başvuru formu hazırlama,Etik kurul başvuru formu kontrol; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel olayları eleştirel bir perspektifle değerlendirebilme yapabilirA
Nicel ve nitel araştırma teknikleriyle veri yapabilirE
İletişim kuramlarının temel kavramlarını analiz yapabilirA
Araştırma raporu hazırlaması yapabilirE
Bilimsel etik kurallar çerçevesinde proje dosyası hazırlaması yapabilirE
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına girişBölüm sayfasındaki okuma listesi üzerinde inceleme
2Araştırma yöntemlerine girişGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
3Bilimsel araştırma süreçleriGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
4Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamalarıSosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü
5Kaynakça yöntemleriGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
6Makale ve tez şablonu oluşturmatez yazım şablonu https://www.medipol.edu.tr/sites/default/files/2022-08/TEZ1.pdf
7Nicel araştırma yöntemleriGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
8Nitel araştırma yöntemleriA. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
9Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
10Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamalarıGürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin
11Makale inceleme (öğretim elemanı)web of science ve trdizin
12Makale inceleme (öğrenci)web of science ve trdizin
13Etik kurul başvuru formu hazırlamahttps://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri
14Etik kurul başvuru formu kontrolhttps://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri
Kaynak
Eğitimde Ahlak ve Etik, Mustafa Günay Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamaları Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Bruce L. Berg, Howard LuneDers notları Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Davis, G. B., & Parker, C. A. (1997). Writing the Doctoral Dissertation: A Systematic Approach (2nd Edition). Barron's Educational Series. Bell, J. (2014). Doing Your Research Project: A Guide for First-Time Researchers. Open University Press. Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research (3rd Edition). University of Chicago Press. Day, R. A., & Gastel, B. (2012). How to Write and Publish a Scientific Paper (7th Edition). Greenwood. Lunenburg, F. C., & Irby, B. J. (2008). Writing a Successful Thesis or Dissertation: Tips and Strategies for Students in the Social and Behavioral Sciences. Corwin Press. https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri
1-) Öğretim elemanı notları 2-) Günlük gazeteler 3-) Akademik dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23