Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin tez konularıyla ilgili çalışmaları, bilimsel ve etik araştırma yöntemlerine göre hazırlamayı ve bu doğrultuda öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini gözeterek rapor, proje, makale hazırlamaları, sunmaları amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş,Araştırma yöntemlerine giriş,Bilimsel araştırma süreçleri,Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları,Kaynakça yöntemleri,Makale ve tez şablonu oluşturma,Nicel araştırma yöntemleri,Nitel araştırma yöntemleri,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları,Makale inceleme (öğretim elemanı),Makale inceleme (öğrenci),Etik kurul başvuru formu hazırlama,Etik kurul başvuru formu kontrol; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel olayları eleştirel bir perspektifle değerlendirebilme yapabilir | A | |
Nicel ve nitel araştırma teknikleriyle veri yapabilir | E | |
İletişim kuramlarının temel kavramlarını analiz yapabilir | A | |
Araştırma raporu hazırlaması yapabilir | E | |
Bilimsel etik kurallar çerçevesinde proje dosyası hazırlaması yapabilir | E |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş | Bölüm sayfasındaki okuma listesi üzerinde inceleme |
2 | Araştırma yöntemlerine giriş | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
3 | Bilimsel araştırma süreçleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
4 | Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları | Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü |
5 | Kaynakça yöntemleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
6 | Makale ve tez şablonu oluşturma | tez yazım şablonu https://www.medipol.edu.tr/sites/default/files/2022-08/TEZ1.pdf |
7 | Nicel araştırma yöntemleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
8 | Nitel araştırma yöntemleri | A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri |
9 | Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1 | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
10 | Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
11 | Makale inceleme (öğretim elemanı) | web of science ve trdizin |
12 | Makale inceleme (öğrenci) | web of science ve trdizin |
13 | Etik kurul başvuru formu hazırlama | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
14 | Etik kurul başvuru formu kontrol | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
Kaynak |
Eğitimde Ahlak ve Etik, Mustafa Günay Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamaları Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Bruce L. Berg, Howard LuneDers notları Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Davis, G. B., & Parker, C. A. (1997). Writing the Doctoral Dissertation: A Systematic Approach (2nd Edition). Barron's Educational Series. Bell, J. (2014). Doing Your Research Project: A Guide for First-Time Researchers. Open University Press. Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research (3rd Edition). University of Chicago Press. Day, R. A., & Gastel, B. (2012). How to Write and Publish a Scientific Paper (7th Edition). Greenwood. Lunenburg, F. C., & Irby, B. J. (2008). Writing a Successful Thesis or Dissertation: Tips and Strategies for Students in the Social and Behavioral Sciences. Corwin Press. https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
1-) Öğretim elemanı notları 2-) Günlük gazeteler 3-) Akademik dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | X | |||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 6 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 2 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 6 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 10 | 6 | 60 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin tez konularıyla ilgili çalışmaları, bilimsel ve etik araştırma yöntemlerine göre hazırlamayı ve bu doğrultuda öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini gözeterek rapor, proje, makale hazırlamaları, sunmaları amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş,Araştırma yöntemlerine giriş,Bilimsel araştırma süreçleri,Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları,Kaynakça yöntemleri,Makale ve tez şablonu oluşturma,Nicel araştırma yöntemleri,Nitel araştırma yöntemleri,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları,Makale inceleme (öğretim elemanı),Makale inceleme (öğrenci),Etik kurul başvuru formu hazırlama,Etik kurul başvuru formu kontrol; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel olayları eleştirel bir perspektifle değerlendirebilme yapabilir | A | |
Nicel ve nitel araştırma teknikleriyle veri yapabilir | E | |
İletişim kuramlarının temel kavramlarını analiz yapabilir | A | |
Araştırma raporu hazırlaması yapabilir | E | |
Bilimsel etik kurallar çerçevesinde proje dosyası hazırlaması yapabilir | E |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş | Bölüm sayfasındaki okuma listesi üzerinde inceleme |
2 | Araştırma yöntemlerine giriş | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
3 | Bilimsel araştırma süreçleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
4 | Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları | Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü |
5 | Kaynakça yöntemleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
6 | Makale ve tez şablonu oluşturma | tez yazım şablonu https://www.medipol.edu.tr/sites/default/files/2022-08/TEZ1.pdf |
7 | Nicel araştırma yöntemleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
8 | Nitel araştırma yöntemleri | A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri |
9 | Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1 | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
10 | Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
11 | Makale inceleme (öğretim elemanı) | web of science ve trdizin |
12 | Makale inceleme (öğrenci) | web of science ve trdizin |
13 | Etik kurul başvuru formu hazırlama | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
14 | Etik kurul başvuru formu kontrol | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
Kaynak |
Eğitimde Ahlak ve Etik, Mustafa Günay Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamaları Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Bruce L. Berg, Howard LuneDers notları Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Davis, G. B., & Parker, C. A. (1997). Writing the Doctoral Dissertation: A Systematic Approach (2nd Edition). Barron's Educational Series. Bell, J. (2014). Doing Your Research Project: A Guide for First-Time Researchers. Open University Press. Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research (3rd Edition). University of Chicago Press. Day, R. A., & Gastel, B. (2012). How to Write and Publish a Scientific Paper (7th Edition). Greenwood. Lunenburg, F. C., & Irby, B. J. (2008). Writing a Successful Thesis or Dissertation: Tips and Strategies for Students in the Social and Behavioral Sciences. Corwin Press. https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
1-) Öğretim elemanı notları 2-) Günlük gazeteler 3-) Akademik dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | X | |||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |