Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM STRATEJİLERİ VE TEORİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğretim Üyesi Bilge Karamehmet Altuntaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılık bilimine ait kitle iletişim kuramlarının kavranmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kitle iletişim modelleri,İkna kuramları,Denge kuramı,Bilişsel kuram,Toplumsal ilgi kuramı,Motivasyon kuramları,Satın alma modelleri,Aida- Dagmar modeli,Reklamda retorik,Üç ikna kanıtı: Ethos, Pathos, Logos,Ethos ve Kaynağın Güvenilirliği ,Pathos ve Duygusal Çekicilikler,Logos ve Kanıtlar,Dünyada Reklam Stratejileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Reklam kampanyası planlama ve yürütme sürecini açıklayabilecektir. | 12, 14, 2, 9 | A, E |
1. Reklamın temellerini kavrayacaktır. | 16, 4, 9 | A, E |
1.1 Teorileri açıklar. | 12, 13, 9 | |
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar. | 12, 14, 20, 4, 9 | |
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar. | 13, 14, 19, 9 | |
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar. | 13, 14, 18, 19 | |
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır. | 14, 19, 9 | |
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini bilir. | 12, 13, 14, 16, 23, 9 | |
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklayabilecektir. | 12, 13, 14, 2, 20, 9 | A, E |
3.1 Dıugusal yaklaşımı açıklar. | 16, 2, 20, 23, 4, 9 | |
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 19, 23, 4, 9 | |
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar. | 13, 14, 19, 9 | |
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar. | 12, 13, 2, 20, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kitle iletişim modelleri | |
2 | İkna kuramları | |
3 | Denge kuramı | |
4 | Bilişsel kuram | |
5 | Toplumsal ilgi kuramı | |
6 | Motivasyon kuramları | |
7 | Satın alma modelleri | |
8 | Aida- Dagmar modeli | |
9 | Reklamda retorik | |
10 | Üç ikna kanıtı: Ethos, Pathos, Logos | |
11 | Ethos ve Kaynağın Güvenilirliği | |
12 | Pathos ve Duygusal Çekicilikler | |
13 | Logos ve Kanıtlar | |
14 | Dünyada Reklam Stratejileri |
Kaynak |
Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Filiz Balta Peltekoğlu |
KOTLER; Philip, Marketing Management, Millenium Edition, Prentice Hall, USA, 2002. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM STRATEJİLERİ VE TEORİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğretim Üyesi Bilge Karamehmet Altuntaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılık bilimine ait kitle iletişim kuramlarının kavranmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kitle iletişim modelleri,İkna kuramları,Denge kuramı,Bilişsel kuram,Toplumsal ilgi kuramı,Motivasyon kuramları,Satın alma modelleri,Aida- Dagmar modeli,Reklamda retorik,Üç ikna kanıtı: Ethos, Pathos, Logos,Ethos ve Kaynağın Güvenilirliği ,Pathos ve Duygusal Çekicilikler,Logos ve Kanıtlar,Dünyada Reklam Stratejileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Reklam kampanyası planlama ve yürütme sürecini açıklayabilecektir. | 12, 14, 2, 9 | A, E |
1. Reklamın temellerini kavrayacaktır. | 16, 4, 9 | A, E |
1.1 Teorileri açıklar. | 12, 13, 9 | |
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar. | 12, 14, 20, 4, 9 | |
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar. | 13, 14, 19, 9 | |
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar. | 13, 14, 18, 19 | |
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır. | 14, 19, 9 | |
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini bilir. | 12, 13, 14, 16, 23, 9 | |
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklayabilecektir. | 12, 13, 14, 2, 20, 9 | A, E |
3.1 Dıugusal yaklaşımı açıklar. | 16, 2, 20, 23, 4, 9 | |
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 19, 23, 4, 9 | |
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar. | 13, 14, 19, 9 | |
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar. | 12, 13, 2, 20, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kitle iletişim modelleri | |
2 | İkna kuramları | |
3 | Denge kuramı | |
4 | Bilişsel kuram | |
5 | Toplumsal ilgi kuramı | |
6 | Motivasyon kuramları | |
7 | Satın alma modelleri | |
8 | Aida- Dagmar modeli | |
9 | Reklamda retorik | |
10 | Üç ikna kanıtı: Ethos, Pathos, Logos | |
11 | Ethos ve Kaynağın Güvenilirliği | |
12 | Pathos ve Duygusal Çekicilikler | |
13 | Logos ve Kanıtlar | |
14 | Dünyada Reklam Stratejileri |
Kaynak |
Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Filiz Balta Peltekoğlu |
KOTLER; Philip, Marketing Management, Millenium Edition, Prentice Hall, USA, 2002. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |