Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA VE REKLAM -Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında; dijital pazarlama ve reklamcılığa ilişkin temel kavramların ortaya konulması ve dijital pazarlama ve reklamcılıkta kullanılan stratejiler, araç ve platformlara ilişkin bilgilerin sunulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijitalleşme ve İletişim,Bütünleşik Pazarlama iletişiminde Dijitalleşmenin Etkileri,Dijital Pazarlama ,Dijital Pazarlama Araçları,Dijital Pazarlama Stratejileri,Global ve Yerel Dijital Pazarlama Örnekleri,Dijital Reklam,Dijital Reklam Stratejileri,Dijital Reklamcılık Araç ve Platformları,Sosyal Medya Reklamcılığı,Mobil Reklamcılık & Mobil Pazarlama,Dijital Reklamcılıkta Ölçümleme,Dijital Reklamcılık Kampanya Örnekleri,Dijital Pazarlama ve Dijital Reklamcılığa İlişkin Gelecek Projeksiyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital Pazarlama ve Reklam Kampanyaları Yürütür13F
Dijital pazarlama ve reklamcılığa ilişkin temel kavramları tanımlar.13, 9E, F
Dijital pazarlama ve reklamcılığa ilişkin araçları etkili bir şekilde kullanır.9E, F
Dijital pazarlama ve reklamcılığa ilişkin iletişim stratejilerini planlar.9E, F
Dijital pazarlama ve reklam araçlarını sıralar.13F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijitalleşme ve İletişimPaylaşılan makalenin okunması
2Bütünleşik Pazarlama iletişiminde Dijitalleşmenin EtkileriPaylaşılan makalenin okunması
3Dijital Pazarlama Dijital pazarlama kavramına yönelik makale incelemesi
4Dijital Pazarlama AraçlarıDijital pazarlama araçlarına ilişkin örneklerin incelenmesi
5Dijital Pazarlama StratejileriPaylaşılan makalenin okunması
6Global ve Yerel Dijital Pazarlama ÖrnekleriGlobal ve Yerel Dijital Pazarlama Örneklerinin İncelenmesi
7Dijital ReklamDijital reklam kavramına yönelik makale incelemesi
8Dijital Reklam StratejileriPaylaşılan makalenin okunması
9Dijital Reklamcılık Araç ve PlatformlarıDijital Reklam Platformu Örneklerinin İncelenmesi
10Sosyal Medya ReklamcılığıPaylaşılan makalenin okunması
11Mobil Reklamcılık & Mobil PazarlamaMobil Reklamcılık & Mobil Pazarlama Örneklerinin İncelenmesi
12Dijital Reklamcılıkta ÖlçümlemeKonuya İlişkin Örnek Olayın İncelenmesi
13Dijital Reklamcılık Kampanya ÖrnekleriKonuya İlişkin Örnek Olayın İncelenmesi
14Dijital Pazarlama ve Dijital Reklamcılığa İlişkin Gelecek ProjeksiyonlarıPaylaşılan makalenin okunması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA VE REKLAM -Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında; dijital pazarlama ve reklamcılığa ilişkin temel kavramların ortaya konulması ve dijital pazarlama ve reklamcılıkta kullanılan stratejiler, araç ve platformlara ilişkin bilgilerin sunulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijitalleşme ve İletişim,Bütünleşik Pazarlama iletişiminde Dijitalleşmenin Etkileri,Dijital Pazarlama ,Dijital Pazarlama Araçları,Dijital Pazarlama Stratejileri,Global ve Yerel Dijital Pazarlama Örnekleri,Dijital Reklam,Dijital Reklam Stratejileri,Dijital Reklamcılık Araç ve Platformları,Sosyal Medya Reklamcılığı,Mobil Reklamcılık & Mobil Pazarlama,Dijital Reklamcılıkta Ölçümleme,Dijital Reklamcılık Kampanya Örnekleri,Dijital Pazarlama ve Dijital Reklamcılığa İlişkin Gelecek Projeksiyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital Pazarlama ve Reklam Kampanyaları Yürütür13F
Dijital pazarlama ve reklamcılığa ilişkin temel kavramları tanımlar.13, 9E, F
Dijital pazarlama ve reklamcılığa ilişkin araçları etkili bir şekilde kullanır.9E, F
Dijital pazarlama ve reklamcılığa ilişkin iletişim stratejilerini planlar.9E, F
Dijital pazarlama ve reklam araçlarını sıralar.13F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijitalleşme ve İletişimPaylaşılan makalenin okunması
2Bütünleşik Pazarlama iletişiminde Dijitalleşmenin EtkileriPaylaşılan makalenin okunması
3Dijital Pazarlama Dijital pazarlama kavramına yönelik makale incelemesi
4Dijital Pazarlama AraçlarıDijital pazarlama araçlarına ilişkin örneklerin incelenmesi
5Dijital Pazarlama StratejileriPaylaşılan makalenin okunması
6Global ve Yerel Dijital Pazarlama ÖrnekleriGlobal ve Yerel Dijital Pazarlama Örneklerinin İncelenmesi
7Dijital ReklamDijital reklam kavramına yönelik makale incelemesi
8Dijital Reklam StratejileriPaylaşılan makalenin okunması
9Dijital Reklamcılık Araç ve PlatformlarıDijital Reklam Platformu Örneklerinin İncelenmesi
10Sosyal Medya ReklamcılığıPaylaşılan makalenin okunması
11Mobil Reklamcılık & Mobil PazarlamaMobil Reklamcılık & Mobil Pazarlama Örneklerinin İncelenmesi
12Dijital Reklamcılıkta ÖlçümlemeKonuya İlişkin Örnek Olayın İncelenmesi
13Dijital Reklamcılık Kampanya ÖrnekleriKonuya İlişkin Örnek Olayın İncelenmesi
14Dijital Pazarlama ve Dijital Reklamcılığa İlişkin Gelecek ProjeksiyonlarıPaylaşılan makalenin okunması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23