Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA İLETİŞİMİ -Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilere sağlık kuruluşlarında pazarlama faaliyetleri konusunda genel bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri,Sağlık Kurumlarında Reklam,Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler,Sağlık kurumlarında satış uygulamaları,Sağlık kurumlarında tutundurma uygulamaları,Sağlık kurumlarında 4P,Pazarlama iletişimi araçları,Pazarlama İletişimi Planlama Süreci,Sponsorluk,E- iletişim,Doğrudan pazarlama,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlama iletişimi faaliyetlerini geliştirme yöntemlerini gerçekleştirebilecektir.13, 14, 9A, E
1.1. Pazarlama iletişimi kavram ve özelliklerini açıklar12, 13, 9A, E
2. Pazarlama iletişiminin temellerini kavrayacaktır.12, 13, 4, 9
2.1. Pazarlama İletişimi yürütme sürecini açıklar13, 14, 16, 4A
3. Pazarlama iletişimi faaliyetlerini sınıflandırabilecektir.12, 13, 9A, D, E
3.1. Pazarlama iletişimi kampanyalarını açıklar.14, 16, 20, 4, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri
2Sağlık Kurumlarında Reklam
3Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler
4Sağlık kurumlarında satış uygulamaları
5Sağlık kurumlarında tutundurma uygulamaları
6Sağlık kurumlarında 4P
7Pazarlama iletişimi araçları
8Pazarlama İletişimi Planlama Süreci
9Sponsorluk
10E- iletişim
11Doğrudan pazarlama
12Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi
13Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları
14Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları
Kaynak
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Dilaver Tengilimoğlu, Siyasal Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA İLETİŞİMİ -Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilere sağlık kuruluşlarında pazarlama faaliyetleri konusunda genel bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri,Sağlık Kurumlarında Reklam,Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler,Sağlık kurumlarında satış uygulamaları,Sağlık kurumlarında tutundurma uygulamaları,Sağlık kurumlarında 4P,Pazarlama iletişimi araçları,Pazarlama İletişimi Planlama Süreci,Sponsorluk,E- iletişim,Doğrudan pazarlama,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları,Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlama iletişimi faaliyetlerini geliştirme yöntemlerini gerçekleştirebilecektir.13, 14, 9A, E
1.1. Pazarlama iletişimi kavram ve özelliklerini açıklar12, 13, 9A, E
2. Pazarlama iletişiminin temellerini kavrayacaktır.12, 13, 4, 9
2.1. Pazarlama İletişimi yürütme sürecini açıklar13, 14, 16, 4A
3. Pazarlama iletişimi faaliyetlerini sınıflandırabilecektir.12, 13, 9A, D, E
3.1. Pazarlama iletişimi kampanyalarını açıklar.14, 16, 20, 4, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri
2Sağlık Kurumlarında Reklam
3Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler
4Sağlık kurumlarında satış uygulamaları
5Sağlık kurumlarında tutundurma uygulamaları
6Sağlık kurumlarında 4P
7Pazarlama iletişimi araçları
8Pazarlama İletişimi Planlama Süreci
9Sponsorluk
10E- iletişim
11Doğrudan pazarlama
12Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi
13Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları
14Sağlık işletmelerinde bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları
Kaynak
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Dilaver Tengilimoğlu, Siyasal Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23