Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM VE İKNA-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, özellikleri, ikna edici iletişim teknik ve stratejileri, sözsüz iletişim ve beden dili konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,Sözsüz İletişim,İkna Edici İletişim Teknikleri,Kültürel Farklılıklar ve İletişim,Beden dili,Tartışma ve Müzakere Teknikleri,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.10, 16, 9A
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.10, 16, 9A
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.16, 9A
Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar.10, 13, 16, 9A
İçinde bulundukları iletişim süreçlerini analiz ederler.10, 16, 9A
İkna edici iletişim becerisine sahip olurlar.10, 16, 9A
İkna edici iletişim tekniklerini değerlendirir.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ile İlgili Temel Kavramlar
2İletişim Sürecinin Özellikleri
3İletişim Türleri
4Sözsüz İletişim
5İkna Edici İletişim Teknikleri
6Kültürel Farklılıklar ve İletişim
7Beden dili
8Tartışma ve Müzakere Teknikleri
10Ekip çalışması / Uygulama
11Ekip çalışması / Uygulama
12Ekip çalışması / Uygulama
13Ekip çalışması / Uygulama
14İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları
Kaynak
1.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 2.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. 3.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. 4.Gürüz, Demet, İletişim Becerileri, Nobel Kitap, Ankara. 5.Navarro,J. ve Karlins, M., Beden Dili, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 2008.
Öğrenciler için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)190
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(190/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM VE İKNA-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, özellikleri, ikna edici iletişim teknik ve stratejileri, sözsüz iletişim ve beden dili konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,Sözsüz İletişim,İkna Edici İletişim Teknikleri,Kültürel Farklılıklar ve İletişim,Beden dili,Tartışma ve Müzakere Teknikleri,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,Ekip çalışması / Uygulama,İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.10, 16, 9A
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.10, 16, 9A
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.16, 9A
Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar.10, 13, 16, 9A
İçinde bulundukları iletişim süreçlerini analiz ederler.10, 16, 9A
İkna edici iletişim becerisine sahip olurlar.10, 16, 9A
İkna edici iletişim tekniklerini değerlendirir.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ile İlgili Temel Kavramlar
2İletişim Sürecinin Özellikleri
3İletişim Türleri
4Sözsüz İletişim
5İkna Edici İletişim Teknikleri
6Kültürel Farklılıklar ve İletişim
7Beden dili
8Tartışma ve Müzakere Teknikleri
10Ekip çalışması / Uygulama
11Ekip çalışması / Uygulama
12Ekip çalışması / Uygulama
13Ekip çalışması / Uygulama
14İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları
Kaynak
1.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 2.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. 3.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. 4.Gürüz, Demet, İletişim Becerileri, Nobel Kitap, Ankara. 5.Navarro,J. ve Karlins, M., Beden Dili, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 2008.
Öğrenciler için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23