Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bütünleşik pazarlama iletişimi kavram ve stratejileri doğrultusunda kampanyalar oluşturabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş,Pazarlama Sürecinde BPİ' nin Rolü,Tüketici Davranışları Perpektifi,İletişim Süreci,BPİ Sürecinde Amaç ve Bütçe,Yaratıcı Strateji-Planlama ve Uygulama,Medya Planlama ve Medya Stratejisi,Reklam,Halkla İlişkiler, Sponsorluk ve Satış Promosyonu,Doğrudan Pazarlama, Internet, Dijital ve Sosyal Medya,Kişisel Satış ve Satış Promosyonu,BPİ Kampanya Sürecinin Değerlendirmesi,BPİ' de Etik Konular,Küresel Pazarlama İletişimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bütünleşik pazarlama İletişiminin önemini kavrar.13, 14, 16, 9A, F, H
4.Bütünleşik Pazarlama İletişimi kampanya bütçesini doğru finansal amaçlarla belirler. 13, 14, 16, 9A, F, H
5.Pazarlama amaç ve stratejileri doğrultusunda yaratıcı stratejileri oluşturur ve değerlendirir. 13, 14, 16, 9A, F, H
7.Bütünleşik Pazarlama İletişimi planı hazırlar. 13, 14, 16, 9A, F, H
2. Pazarlama iletişim araçlarını sıralar.13, 14, 16, 9A, F, H
3. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin pazarlama sürecindeki önemini açıklar. 13, 14, 16, 9A, F, H
6. İletişimin verimliliğine etki eden davranışsal faktörleri açıklar.13, 14, 16, 5, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bütünleşik Pazarlama İletişimine GirişBütünleşik pazarlama kavramına yönelik makale incelemesi
2Pazarlama Sürecinde BPİ' nin RolüPaylaşılan makalenin okunması
3Tüketici Davranışları PerpektifiTüketici davranışları kavramına yönelik makale incelemesi
4İletişim SüreciPaylaşılan makalenin okunması
5BPİ Sürecinde Amaç ve BütçePaylaşılan örnek olayın incelenmesi
6Yaratıcı Strateji-Planlama ve UygulamaYaratıcı strateji kavramına yönelik makale incelemesi
7Medya Planlama ve Medya StratejisiMedya planlama örneklerinin incelenmesi
8ReklamÇeşitli reklam örneklerinin incelenmesi
9Halkla İlişkiler, Sponsorluk ve Satış PromosyonuPaylaşılan makalenin okunması
10Doğrudan Pazarlama, Internet, Dijital ve Sosyal MedyaPaylaşılan makalenin okunması
11Kişisel Satış ve Satış PromosyonuPaylaşılan örnek olayın incelenmesi
12BPİ Kampanya Sürecinin DeğerlendirmesiPaylaşılan makalenin okunması
13BPİ' de Etik KonularPaylaşılan örnek olayın incelenmesi
14Küresel Pazarlama İletişimiKüresel marka örneklerinin incelenmesi
Kaynak
Clow, K. Baack, D. 2016. Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. Nobel Yayınevi. Belch, G. Belch, M. 2015. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. McGrawHill.
Powerpoint sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bütünleşik pazarlama iletişimi kavram ve stratejileri doğrultusunda kampanyalar oluşturabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş,Pazarlama Sürecinde BPİ' nin Rolü,Tüketici Davranışları Perpektifi,İletişim Süreci,BPİ Sürecinde Amaç ve Bütçe,Yaratıcı Strateji-Planlama ve Uygulama,Medya Planlama ve Medya Stratejisi,Reklam,Halkla İlişkiler, Sponsorluk ve Satış Promosyonu,Doğrudan Pazarlama, Internet, Dijital ve Sosyal Medya,Kişisel Satış ve Satış Promosyonu,BPİ Kampanya Sürecinin Değerlendirmesi,BPİ' de Etik Konular,Küresel Pazarlama İletişimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bütünleşik pazarlama İletişiminin önemini kavrar.13, 14, 16, 9A, F, H
4.Bütünleşik Pazarlama İletişimi kampanya bütçesini doğru finansal amaçlarla belirler. 13, 14, 16, 9A, F, H
5.Pazarlama amaç ve stratejileri doğrultusunda yaratıcı stratejileri oluşturur ve değerlendirir. 13, 14, 16, 9A, F, H
7.Bütünleşik Pazarlama İletişimi planı hazırlar. 13, 14, 16, 9A, F, H
2. Pazarlama iletişim araçlarını sıralar.13, 14, 16, 9A, F, H
3. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin pazarlama sürecindeki önemini açıklar. 13, 14, 16, 9A, F, H
6. İletişimin verimliliğine etki eden davranışsal faktörleri açıklar.13, 14, 16, 5, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bütünleşik Pazarlama İletişimine GirişBütünleşik pazarlama kavramına yönelik makale incelemesi
2Pazarlama Sürecinde BPİ' nin RolüPaylaşılan makalenin okunması
3Tüketici Davranışları PerpektifiTüketici davranışları kavramına yönelik makale incelemesi
4İletişim SüreciPaylaşılan makalenin okunması
5BPİ Sürecinde Amaç ve BütçePaylaşılan örnek olayın incelenmesi
6Yaratıcı Strateji-Planlama ve UygulamaYaratıcı strateji kavramına yönelik makale incelemesi
7Medya Planlama ve Medya StratejisiMedya planlama örneklerinin incelenmesi
8ReklamÇeşitli reklam örneklerinin incelenmesi
9Halkla İlişkiler, Sponsorluk ve Satış PromosyonuPaylaşılan makalenin okunması
10Doğrudan Pazarlama, Internet, Dijital ve Sosyal MedyaPaylaşılan makalenin okunması
11Kişisel Satış ve Satış PromosyonuPaylaşılan örnek olayın incelenmesi
12BPİ Kampanya Sürecinin DeğerlendirmesiPaylaşılan makalenin okunması
13BPİ' de Etik KonularPaylaşılan örnek olayın incelenmesi
14Küresel Pazarlama İletişimiKüresel marka örneklerinin incelenmesi
Kaynak
Clow, K. Baack, D. 2016. Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. Nobel Yayınevi. Belch, G. Belch, M. 2015. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. McGrawHill.
Powerpoint sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23