Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bütünleşik pazarlama iletişimi kavram ve stratejileri doğrultusunda kampanyalar oluşturabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş,Pazarlama Sürecinde BPİ' nin Rolü,Tüketici Davranışları Perpektifi,İletişim Süreci,BPİ Sürecinde Amaç ve Bütçe,Yaratıcı Strateji-Planlama ve Uygulama,Medya Planlama ve Medya Stratejisi,Reklam,Halkla İlişkiler, Sponsorluk ve Satış Promosyonu,Doğrudan Pazarlama, Internet, Dijital ve Sosyal Medya,Kişisel Satış ve Satış Promosyonu,BPİ Kampanya Sürecinin Değerlendirmesi,BPİ' de Etik Konular,Küresel Pazarlama İletişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bütünleşik pazarlama İletişiminin önemini kavrar. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
4.Bütünleşik Pazarlama İletişimi kampanya bütçesini doğru finansal amaçlarla belirler. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
5.Pazarlama amaç ve stratejileri doğrultusunda yaratıcı stratejileri oluşturur ve değerlendirir. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
7.Bütünleşik Pazarlama İletişimi planı hazırlar. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
2. Pazarlama iletişim araçlarını sıralar. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
3. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin pazarlama sürecindeki önemini açıklar. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
6. İletişimin verimliliğine etki eden davranışsal faktörleri açıklar. | 13, 14, 16, 5, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş | Bütünleşik pazarlama kavramına yönelik makale incelemesi |
2 | Pazarlama Sürecinde BPİ' nin Rolü | Paylaşılan makalenin okunması |
3 | Tüketici Davranışları Perpektifi | Tüketici davranışları kavramına yönelik makale incelemesi |
4 | İletişim Süreci | Paylaşılan makalenin okunması |
5 | BPİ Sürecinde Amaç ve Bütçe | Paylaşılan örnek olayın incelenmesi |
6 | Yaratıcı Strateji-Planlama ve Uygulama | Yaratıcı strateji kavramına yönelik makale incelemesi |
7 | Medya Planlama ve Medya Stratejisi | Medya planlama örneklerinin incelenmesi |
8 | Reklam | Çeşitli reklam örneklerinin incelenmesi |
9 | Halkla İlişkiler, Sponsorluk ve Satış Promosyonu | Paylaşılan makalenin okunması |
10 | Doğrudan Pazarlama, Internet, Dijital ve Sosyal Medya | Paylaşılan makalenin okunması |
11 | Kişisel Satış ve Satış Promosyonu | Paylaşılan örnek olayın incelenmesi |
12 | BPİ Kampanya Sürecinin Değerlendirmesi | Paylaşılan makalenin okunması |
13 | BPİ' de Etik Konular | Paylaşılan örnek olayın incelenmesi |
14 | Küresel Pazarlama İletişimi | Küresel marka örneklerinin incelenmesi |
Kaynak |
Clow, K. Baack, D. 2016. Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. Nobel Yayınevi. Belch, G. Belch, M. 2015. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. McGrawHill. |
Powerpoint sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | X | |||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | X | |||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 20 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bütünleşik pazarlama iletişimi kavram ve stratejileri doğrultusunda kampanyalar oluşturabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş,Pazarlama Sürecinde BPİ' nin Rolü,Tüketici Davranışları Perpektifi,İletişim Süreci,BPİ Sürecinde Amaç ve Bütçe,Yaratıcı Strateji-Planlama ve Uygulama,Medya Planlama ve Medya Stratejisi,Reklam,Halkla İlişkiler, Sponsorluk ve Satış Promosyonu,Doğrudan Pazarlama, Internet, Dijital ve Sosyal Medya,Kişisel Satış ve Satış Promosyonu,BPİ Kampanya Sürecinin Değerlendirmesi,BPİ' de Etik Konular,Küresel Pazarlama İletişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bütünleşik pazarlama İletişiminin önemini kavrar. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
4.Bütünleşik Pazarlama İletişimi kampanya bütçesini doğru finansal amaçlarla belirler. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
5.Pazarlama amaç ve stratejileri doğrultusunda yaratıcı stratejileri oluşturur ve değerlendirir. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
7.Bütünleşik Pazarlama İletişimi planı hazırlar. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
2. Pazarlama iletişim araçlarını sıralar. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
3. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin pazarlama sürecindeki önemini açıklar. | 13, 14, 16, 9 | A, F, H |
6. İletişimin verimliliğine etki eden davranışsal faktörleri açıklar. | 13, 14, 16, 5, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş | Bütünleşik pazarlama kavramına yönelik makale incelemesi |
2 | Pazarlama Sürecinde BPİ' nin Rolü | Paylaşılan makalenin okunması |
3 | Tüketici Davranışları Perpektifi | Tüketici davranışları kavramına yönelik makale incelemesi |
4 | İletişim Süreci | Paylaşılan makalenin okunması |
5 | BPİ Sürecinde Amaç ve Bütçe | Paylaşılan örnek olayın incelenmesi |
6 | Yaratıcı Strateji-Planlama ve Uygulama | Yaratıcı strateji kavramına yönelik makale incelemesi |
7 | Medya Planlama ve Medya Stratejisi | Medya planlama örneklerinin incelenmesi |
8 | Reklam | Çeşitli reklam örneklerinin incelenmesi |
9 | Halkla İlişkiler, Sponsorluk ve Satış Promosyonu | Paylaşılan makalenin okunması |
10 | Doğrudan Pazarlama, Internet, Dijital ve Sosyal Medya | Paylaşılan makalenin okunması |
11 | Kişisel Satış ve Satış Promosyonu | Paylaşılan örnek olayın incelenmesi |
12 | BPİ Kampanya Sürecinin Değerlendirmesi | Paylaşılan makalenin okunması |
13 | BPİ' de Etik Konular | Paylaşılan örnek olayın incelenmesi |
14 | Küresel Pazarlama İletişimi | Küresel marka örneklerinin incelenmesi |
Kaynak |
Clow, K. Baack, D. 2016. Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. Nobel Yayınevi. Belch, G. Belch, M. 2015. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. McGrawHill. |
Powerpoint sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | X | |||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | X | |||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |