Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI YAZARLIK-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaratıcı yazarlık, medya sektörüyle sınırlı bir yazma alanı ya da yazma eylemi barındırmamaktadır. Yaratıcı yazarlık edebiyattan medya sektöründeki tüm alanlara hitap eden ve yazma eyleminin özellikle yeni ürünleri -yazma anlamında- ortaya koyarken yaratıcılığı ön plana alan bir içerik tanımlamasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir anlatım aracı olarak: Dil,Özelde Türkçenin genelde ise dil olgusunun tarihsel süreçteki yeri, buradan hareketle yazma eyleminin gelişimi, temel yazım ve telaffuz kuralları, dili yetkin kullanabilmek için dikkat edilmesi gereken temel özellikler ,Sözlü ve Yazılı Anlatım Arasındaki Farklar,Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları,Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları,Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları,Ara Sınav,Kısa öykü anlatımı,Kısa öykü anlatımı,Tematik metin hazırlama deneyimleri,Tematik metin hazırlama deneyimleri,Öykü dilinin temel özellikleri ve medya metinleri üzerine değerlendirmeler,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurgusal yazımın temel teknik ve terminolojisini açıklar. 16, 9E
Kurgusal olmayan yaratıcı yazının temel teknik ve terminolojisini bilir. 16, 9E
Yaratıcı sürece ilişkin analitik yeteneklerini kullanır16, 9E
Edebî unsurları kendi yazısına dahil etme becerisini gösterir.9D, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir anlatım aracı olarak: Dil
2Özelde Türkçenin genelde ise dil olgusunun tarihsel süreçteki yeri, buradan hareketle yazma eyleminin gelişimi, temel yazım ve telaffuz kuralları, dili yetkin kullanabilmek için dikkat edilmesi gereken temel özellikler
3Sözlü ve Yazılı Anlatım Arasındaki Farklar
4Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları
5Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları
6Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları
7Ara Sınav
8Kısa öykü anlatımı
9Kısa öykü anlatımı
10Tematik metin hazırlama deneyimleri
11Tematik metin hazırlama deneyimleri
13Öykü dilinin temel özellikleri ve medya metinleri üzerine değerlendirmeler
14Genel Sınav
Kaynak
Türk dili üzerine ve Türkçe anlatım ve yazılı anlatım üzerine yazılmış tüm eserler. Büyübozumu - Yaratıcı Yazarlık Kurmacanın Bilinen Sırları ve İhlal Edilebilir Kuralları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10550
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2510
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI YAZARLIK-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaratıcı yazarlık, medya sektörüyle sınırlı bir yazma alanı ya da yazma eylemi barındırmamaktadır. Yaratıcı yazarlık edebiyattan medya sektöründeki tüm alanlara hitap eden ve yazma eyleminin özellikle yeni ürünleri -yazma anlamında- ortaya koyarken yaratıcılığı ön plana alan bir içerik tanımlamasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir anlatım aracı olarak: Dil,Özelde Türkçenin genelde ise dil olgusunun tarihsel süreçteki yeri, buradan hareketle yazma eyleminin gelişimi, temel yazım ve telaffuz kuralları, dili yetkin kullanabilmek için dikkat edilmesi gereken temel özellikler ,Sözlü ve Yazılı Anlatım Arasındaki Farklar,Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları,Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları,Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları,Ara Sınav,Kısa öykü anlatımı,Kısa öykü anlatımı,Tematik metin hazırlama deneyimleri,Tematik metin hazırlama deneyimleri,Öykü dilinin temel özellikleri ve medya metinleri üzerine değerlendirmeler,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurgusal yazımın temel teknik ve terminolojisini açıklar. 16, 9E
Kurgusal olmayan yaratıcı yazının temel teknik ve terminolojisini bilir. 16, 9E
Yaratıcı sürece ilişkin analitik yeteneklerini kullanır16, 9E
Edebî unsurları kendi yazısına dahil etme becerisini gösterir.9D, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir anlatım aracı olarak: Dil
2Özelde Türkçenin genelde ise dil olgusunun tarihsel süreçteki yeri, buradan hareketle yazma eyleminin gelişimi, temel yazım ve telaffuz kuralları, dili yetkin kullanabilmek için dikkat edilmesi gereken temel özellikler
3Sözlü ve Yazılı Anlatım Arasındaki Farklar
4Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları
5Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları
6Metin Analizi Anlatım Teknikleri ve Parçaları
7Ara Sınav
8Kısa öykü anlatımı
9Kısa öykü anlatımı
10Tematik metin hazırlama deneyimleri
11Tematik metin hazırlama deneyimleri
13Öykü dilinin temel özellikleri ve medya metinleri üzerine değerlendirmeler
14Genel Sınav
Kaynak
Türk dili üzerine ve Türkçe anlatım ve yazılı anlatım üzerine yazılmış tüm eserler. Büyübozumu - Yaratıcı Yazarlık Kurmacanın Bilinen Sırları ve İhlal Edilebilir Kuralları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23