Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA ETİKMİSY1215658Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, kişiler arası iletişim ve grup dinamiklerinden kitle iletişim araçlarına, kurumsal iletişime, siyasi söyleme ve dijital ortamlara kadar tüm iletişim biçimlerinin doğasında var olan etik boyutları incelemektedir. Dersin ilk yarısında öğrenciler ahlak felsefesi ve etik olarak karar vermenin temel teorilerini inceleyeceklerdir. İkinci yarıda ise ders, gazetecilik etiği, dijital etik, siyasal iletişim, reklamcılık ve kriz iletişimi gibi özel vakaları kapsayacak ve etik ikilemleri ve en iyi uygulamaları göstermek için gerçek dünyadan vaka çalışmalarını kullanacaktır. Dersler, grup tartışmaları, vaka analizleri ve simülasyonlar aracılığıyla öğrenciler sağlam bir etik okuryazarlık geliştirecek ve sorumlu iletişim için stratejiler öğreneceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Çalışmalarında Etiğe Giriş,Temel Etik Teorilerine Genel Bakış,İletişimde Etik Karar Verme ve Ahlaki Muhakeme,Mesleki Etik Kurallar ve Kurumsal Yönergeler,İletişimde Doğruluk, Şeffaflık ve Dürüstlük,İkna, Retorik ve Propaganda Etiği,Kişilerarası ve Örgütsel İletişimde Etik Zorluklar,Ara sınav,Kültürlerarası ve Küresel İletişim Etiği,Gazetecilik Etiği ve Medya Hesap Verebilirliği,Dijital Etik ve Sosyal Medya İletişimi,Siyasal İletişimde Etik,Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişimde Etik,Kriz İletişimi Etiği ve Ortaya Çıkan Sorunlar,Sentez, Bütünleşik Etik Stratejiler ve Geleceğe Yönelik Öneriler,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Deontoloji, faydacılık, erdem etiği ve eleştirel bakış açılarını içeren etik teorilerini analiz eder.12, 13, 14, 9
Etik kavramları tanımlar ve iletişim çalışmalarıyla ilgisini açıklar.10, 12, 13, 9
Çeşitli iletişim ortamlarında etik karar verme için çerçeveler geliştirir.10, 13, 9
Gazetecilik, kurumsal ortamlar, dijital medya ve siyasal iletişim alanlarındaki gerçek hayattan etik vakaları değerlendirir.10, 13, 9
Geleneksel etik düşünce bilgisini iletişim pratiğinde ortaya çıkan zorluklarla bütünleştirir.10, 12, 2, 9E, F, L
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Çalışmalarında Etiğe GirişThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 1: “What Is Ethics?”
2Temel Etik Teorilerine Genel BakışThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 2: “Moral Theories: Deontology, Utilitarianism, and Virtue Ethics”
3İletişimde Etik Karar Verme ve Ahlaki MuhakemeThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 3: “Ethical Decision Making and Moral Reasoning”
4Mesleki Etik Kurallar ve Kurumsal YönergelerEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part IX (Deontology), Chapter 56: “Kant’s Formula of Universal Law”
5İletişimde Doğruluk, Şeffaflık ve DürüstlükEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part IX (Deontology), Chapter 55: “Groundwork of the Metaphysics of Morals”
6İkna, Retorik ve Propaganda EtiğiEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part IX (Deontology), Chapter 59: “The Golden Rule Rationalized”
7Kişilerarası ve Örgütsel İletişimde Etik ZorluklarEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part XIII (Prima Facie Duties and Particularism), Chapter 78: “What Makes Right Acts Right?”
8Ara sınav
9Kültürlerarası ve Küresel İletişim EtiğiEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part I (The Status of Morality), Chapter 6: “Cultural Relativism” (by Harry Gensler)
10Gazetecilik Etiği ve Medya Hesap VerebilirliğiEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part VIII (Consequentialism), Chapter 49: “Extreme and Restricted Utilitarianism” (by J. J. C. Smart)
11Dijital Etik ve Sosyal Medya İletişimiThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 10: “Rule Consequentialism”
12Siyasal İletişimde EtikEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part X (Contractarianism), Chapter 64: “A Theory of Justice” (by John Rawls)
13Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişimde EtikEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part XI (Virtue Ethics), Chapter 66: “The Nature of Virtue” (attributed to Aristotle)
14Kriz İletişimi Etiği ve Ortaya Çıkan SorunlarThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 22: “Moral Skepticism”
15Sentez, Bütünleşik Etik Stratejiler ve Geleceğe Yönelik ÖnerilerEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part V (Value), Chapter 34: “What Makes Someone’s Life Go Best” (by Derek Parfit)
16Final Sınavı
Kaynak
- Aristoteles. (2014). Nikomakhos'a Etik (Çev. Saffet Babür) - Kant, I. (2019). Pratik Aklın Eleştirisi (I. Kuçuradi, Çev.). Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. - Kant, I. (2019). Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi (I. Kuçuradi, Çev.). Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. - Mill, J. S. (2018). Faydacılık. İletişim Yayınları. - Sandel, M. J. (2012). Adalet: Doğru Şeyi Yapmak. Felix Kitap. - Williams, B. (2016). Etik ve Felsefenin Sınırları. Alfa Yayınları. - Blackburn, S. (2018). Etik (S. Kılıç, Çev.). Dost Kitabevi. - Kuçuradi, İ. (2018). Etik. Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. - Kuçuradi, İ. (2019). Etik. Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA ETİKMİSY1215658Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, kişiler arası iletişim ve grup dinamiklerinden kitle iletişim araçlarına, kurumsal iletişime, siyasi söyleme ve dijital ortamlara kadar tüm iletişim biçimlerinin doğasında var olan etik boyutları incelemektedir. Dersin ilk yarısında öğrenciler ahlak felsefesi ve etik olarak karar vermenin temel teorilerini inceleyeceklerdir. İkinci yarıda ise ders, gazetecilik etiği, dijital etik, siyasal iletişim, reklamcılık ve kriz iletişimi gibi özel vakaları kapsayacak ve etik ikilemleri ve en iyi uygulamaları göstermek için gerçek dünyadan vaka çalışmalarını kullanacaktır. Dersler, grup tartışmaları, vaka analizleri ve simülasyonlar aracılığıyla öğrenciler sağlam bir etik okuryazarlık geliştirecek ve sorumlu iletişim için stratejiler öğreneceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Çalışmalarında Etiğe Giriş,Temel Etik Teorilerine Genel Bakış,İletişimde Etik Karar Verme ve Ahlaki Muhakeme,Mesleki Etik Kurallar ve Kurumsal Yönergeler,İletişimde Doğruluk, Şeffaflık ve Dürüstlük,İkna, Retorik ve Propaganda Etiği,Kişilerarası ve Örgütsel İletişimde Etik Zorluklar,Ara sınav,Kültürlerarası ve Küresel İletişim Etiği,Gazetecilik Etiği ve Medya Hesap Verebilirliği,Dijital Etik ve Sosyal Medya İletişimi,Siyasal İletişimde Etik,Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişimde Etik,Kriz İletişimi Etiği ve Ortaya Çıkan Sorunlar,Sentez, Bütünleşik Etik Stratejiler ve Geleceğe Yönelik Öneriler,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Deontoloji, faydacılık, erdem etiği ve eleştirel bakış açılarını içeren etik teorilerini analiz eder.12, 13, 14, 9
Etik kavramları tanımlar ve iletişim çalışmalarıyla ilgisini açıklar.10, 12, 13, 9
Çeşitli iletişim ortamlarında etik karar verme için çerçeveler geliştirir.10, 13, 9
Gazetecilik, kurumsal ortamlar, dijital medya ve siyasal iletişim alanlarındaki gerçek hayattan etik vakaları değerlendirir.10, 13, 9
Geleneksel etik düşünce bilgisini iletişim pratiğinde ortaya çıkan zorluklarla bütünleştirir.10, 12, 2, 9E, F, L
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Çalışmalarında Etiğe GirişThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 1: “What Is Ethics?”
2Temel Etik Teorilerine Genel BakışThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 2: “Moral Theories: Deontology, Utilitarianism, and Virtue Ethics”
3İletişimde Etik Karar Verme ve Ahlaki MuhakemeThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 3: “Ethical Decision Making and Moral Reasoning”
4Mesleki Etik Kurallar ve Kurumsal YönergelerEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part IX (Deontology), Chapter 56: “Kant’s Formula of Universal Law”
5İletişimde Doğruluk, Şeffaflık ve DürüstlükEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part IX (Deontology), Chapter 55: “Groundwork of the Metaphysics of Morals”
6İkna, Retorik ve Propaganda EtiğiEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part IX (Deontology), Chapter 59: “The Golden Rule Rationalized”
7Kişilerarası ve Örgütsel İletişimde Etik ZorluklarEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part XIII (Prima Facie Duties and Particularism), Chapter 78: “What Makes Right Acts Right?”
8Ara sınav
9Kültürlerarası ve Küresel İletişim EtiğiEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part I (The Status of Morality), Chapter 6: “Cultural Relativism” (by Harry Gensler)
10Gazetecilik Etiği ve Medya Hesap VerebilirliğiEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part VIII (Consequentialism), Chapter 49: “Extreme and Restricted Utilitarianism” (by J. J. C. Smart)
11Dijital Etik ve Sosyal Medya İletişimiThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 10: “Rule Consequentialism”
12Siyasal İletişimde EtikEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part X (Contractarianism), Chapter 64: “A Theory of Justice” (by John Rawls)
13Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişimde EtikEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part XI (Virtue Ethics), Chapter 66: “The Nature of Virtue” (attributed to Aristotle)
14Kriz İletişimi Etiği ve Ortaya Çıkan SorunlarThe Fundamentals of Ethics (Shafer Landau, 2020)   – Chapter 22: “Moral Skepticism”
15Sentez, Bütünleşik Etik Stratejiler ve Geleceğe Yönelik ÖnerilerEthical Theory: An Anthology (Shafer Landau, 2012)   – Part V (Value), Chapter 34: “What Makes Someone’s Life Go Best” (by Derek Parfit)
16Final Sınavı
Kaynak
- Aristoteles. (2014). Nikomakhos'a Etik (Çev. Saffet Babür) - Kant, I. (2019). Pratik Aklın Eleştirisi (I. Kuçuradi, Çev.). Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. - Kant, I. (2019). Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi (I. Kuçuradi, Çev.). Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. - Mill, J. S. (2018). Faydacılık. İletişim Yayınları. - Sandel, M. J. (2012). Adalet: Doğru Şeyi Yapmak. Felix Kitap. - Williams, B. (2016). Etik ve Felsefenin Sınırları. Alfa Yayınları. - Blackburn, S. (2018). Etik (S. Kılıç, Çev.). Dost Kitabevi. - Kuçuradi, İ. (2018). Etik. Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. - Kuçuradi, İ. (2019). Etik. Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04