Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL, Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ, Doç.Dr. Can CEYLAN, Doç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır14D
Araştırma sonuçlarını tablolaştırır14D
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır14D
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını kullanır14D
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Tez konusunun belirlenmesi
2Tez konusunun belirlenmesi
3Tez konusunun belirlenmesi
4Tez konusunun belirlenmesi
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
11Veri toplama aracının geliştirilmesi
12Veri toplama aracının geliştirilmesi
13Veri toplama aracının geliştirilmesi
14Veri toplama aracının geliştirilmesi
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,
17Veri toplama aracının uygulanması,
18Veri toplama aracının uygulanması,
19Veri toplama aracının uygulanması,
20Veri toplama aracının uygulanması,
21Bulguların değerlendirilmesi
22Bulguların değerlendirilmesi
23Bulguların değerlendirilmesi
24Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
28Tez savunma
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme21428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3015450
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2715405
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı3015450
Performans Görevi, Bakım Planı3015450
Toplam İş Yükü (Saat)1811
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1811/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL, Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ, Doç.Dr. Can CEYLAN, Doç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır14D
Araştırma sonuçlarını tablolaştırır14D
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır14D
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını kullanır14D
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Tez konusunun belirlenmesi
2Tez konusunun belirlenmesi
3Tez konusunun belirlenmesi
4Tez konusunun belirlenmesi
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
11Veri toplama aracının geliştirilmesi
12Veri toplama aracının geliştirilmesi
13Veri toplama aracının geliştirilmesi
14Veri toplama aracının geliştirilmesi
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,
17Veri toplama aracının uygulanması,
18Veri toplama aracının uygulanması,
19Veri toplama aracının uygulanması,
20Veri toplama aracının uygulanması,
21Bulguların değerlendirilmesi
22Bulguların değerlendirilmesi
23Bulguların değerlendirilmesi
24Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
28Tez savunma
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04