Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumların pazarlama iletişimi ihtiyaçları ve pazardaki rekabet doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl yönetilmesi gerektiği işlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital içerik kavramının açıklanması.,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.,Dijital İçerik türleri,Dijital içerik platformları,Kurumlarda ve markalarda dijital içerik kullanımı,Dijital içerik üretim süreci,Sosyal medya ve dijital içerik üretimi,Video içerik üretim uygulamaları-1,Video içerik üretim uygulamaları-2,Müşteri İlişkileri Yönetiminde İçerik Üretimi,Online itibar yönetimi,Dijital makale uygulamaları,Örnek olay incelemeleri,Örnek olay incelemeleri-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri üretir. | 16, 19, 5, 6 | A |
İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yönetir. | 13, 16, 5, 6, 9 | A |
Dijital içerik takvimine uygun içerik yönetimi koordine eder. | 10, 16, 5, 6 | E |
Etkili içerik üreterek ve ölçümler. | 2, 5, 6 | F |
Dijital içeriklerin etkileşimini raporlar. | 2, 5, 6, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital içerik kavramının açıklanması. | Ders kavramları incelenmelidir. |
2 | Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi. | Örnek mecralar incelenmelidir |
3 | Dijital İçerik türleri | Örnek mecralar incelenmelidir |
4 | Dijital içerik platformları | Örnek mecralar incelenmelidir |
5 | Kurumlarda ve markalarda dijital içerik kullanımı | Örnek mecralar incelenmelidir |
6 | Dijital içerik üretim süreci | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır. |
7 | Sosyal medya ve dijital içerik üretimi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır. |
8 | Video içerik üretim uygulamaları-1 | Proje hazırlıkları yapılmalıdır. |
9 | Video içerik üretim uygulamaları-2 | Proje Hazırlıkları yapılmalıdır |
10 | Müşteri İlişkileri Yönetiminde İçerik Üretimi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır. |
11 | Online itibar yönetimi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır. |
12 | Dijital makale uygulamaları | Proje hazırlıkları yapılmalıdır. |
13 | Örnek olay incelemeleri | Ders kapsamında yapılan dijital içerikleri raporlanmalıdır |
14 | Örnek olay incelemeleri-Genel Değerlendirme | Ders kapsamında yapılan dijital içerikleri raporlanmalıdır |
Kaynak |
O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. David Meerman Scott, Global Tezahürat, Mediacat Yayınları. |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 4 | 56 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumların pazarlama iletişimi ihtiyaçları ve pazardaki rekabet doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl yönetilmesi gerektiği işlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital içerik kavramının açıklanması.,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.,Dijital İçerik türleri,Dijital içerik platformları,Kurumlarda ve markalarda dijital içerik kullanımı,Dijital içerik üretim süreci,Sosyal medya ve dijital içerik üretimi,Video içerik üretim uygulamaları-1,Video içerik üretim uygulamaları-2,Müşteri İlişkileri Yönetiminde İçerik Üretimi,Online itibar yönetimi,Dijital makale uygulamaları,Örnek olay incelemeleri,Örnek olay incelemeleri-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri üretir. | 16, 19, 5, 6 | A |
İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yönetir. | 13, 16, 5, 6, 9 | A |
Dijital içerik takvimine uygun içerik yönetimi koordine eder. | 10, 16, 5, 6 | E |
Etkili içerik üreterek ve ölçümler. | 2, 5, 6 | F |
Dijital içeriklerin etkileşimini raporlar. | 2, 5, 6, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital içerik kavramının açıklanması. | Ders kavramları incelenmelidir. |
2 | Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi. | Örnek mecralar incelenmelidir |
3 | Dijital İçerik türleri | Örnek mecralar incelenmelidir |
4 | Dijital içerik platformları | Örnek mecralar incelenmelidir |
5 | Kurumlarda ve markalarda dijital içerik kullanımı | Örnek mecralar incelenmelidir |
6 | Dijital içerik üretim süreci | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır. |
7 | Sosyal medya ve dijital içerik üretimi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır. |
8 | Video içerik üretim uygulamaları-1 | Proje hazırlıkları yapılmalıdır. |
9 | Video içerik üretim uygulamaları-2 | Proje Hazırlıkları yapılmalıdır |
10 | Müşteri İlişkileri Yönetiminde İçerik Üretimi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır. |
11 | Online itibar yönetimi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır. |
12 | Dijital makale uygulamaları | Proje hazırlıkları yapılmalıdır. |
13 | Örnek olay incelemeleri | Ders kapsamında yapılan dijital içerikleri raporlanmalıdır |
14 | Örnek olay incelemeleri-Genel Değerlendirme | Ders kapsamında yapılan dijital içerikleri raporlanmalıdır |
Kaynak |
O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. David Meerman Scott, Global Tezahürat, Mediacat Yayınları. |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |