Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKurumların pazarlama iletişimi ihtiyaçları ve pazardaki rekabet doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl yönetilmesi gerektiği işlenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital içerik kavramının açıklanması.,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.,Dijital İçerik türleri,Dijital içerik platformları,Kurumlarda ve markalarda dijital içerik kullanımı,Dijital içerik üretim süreci,Sosyal medya ve dijital içerik üretimi,Video içerik üretim uygulamaları-1,Video içerik üretim uygulamaları-2,Müşteri İlişkileri Yönetiminde İçerik Üretimi,Online itibar yönetimi,Dijital makale uygulamaları,Örnek olay incelemeleri,Örnek olay incelemeleri-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri üretir.16, 19, 5, 6A
İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yönetir.13, 16, 5, 6, 9A
Dijital içerik takvimine uygun içerik yönetimi koordine eder.10, 16, 5, 6E
Etkili içerik üreterek ve ölçümler.2, 5, 6F
Dijital içeriklerin etkileşimini raporlar.2, 5, 6, 8, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital içerik kavramının açıklanması.Ders kavramları incelenmelidir.
2Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.Örnek mecralar incelenmelidir
3Dijital İçerik türleriÖrnek mecralar incelenmelidir
4Dijital içerik platformlarıÖrnek mecralar incelenmelidir
5Kurumlarda ve markalarda dijital içerik kullanımıÖrnek mecralar incelenmelidir
6Dijital içerik üretim süreci'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır.
7Sosyal medya ve dijital içerik üretimi'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır.
8Video içerik üretim uygulamaları-1Proje hazırlıkları yapılmalıdır.
9Video içerik üretim uygulamaları-2Proje Hazırlıkları yapılmalıdır
10Müşteri İlişkileri Yönetiminde İçerik Üretimi'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır.
11Online itibar yönetimi'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır.
12Dijital makale uygulamalarıProje hazırlıkları yapılmalıdır.
13Örnek olay incelemeleriDers kapsamında yapılan dijital içerikleri raporlanmalıdır
14Örnek olay incelemeleri-Genel DeğerlendirmeDers kapsamında yapılan dijital içerikleri raporlanmalıdır
Kaynak
O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. David Meerman Scott, Global Tezahürat, Mediacat Yayınları.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14456
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKurumların pazarlama iletişimi ihtiyaçları ve pazardaki rekabet doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl yönetilmesi gerektiği işlenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital içerik kavramının açıklanması.,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.,Dijital İçerik türleri,Dijital içerik platformları,Kurumlarda ve markalarda dijital içerik kullanımı,Dijital içerik üretim süreci,Sosyal medya ve dijital içerik üretimi,Video içerik üretim uygulamaları-1,Video içerik üretim uygulamaları-2,Müşteri İlişkileri Yönetiminde İçerik Üretimi,Online itibar yönetimi,Dijital makale uygulamaları,Örnek olay incelemeleri,Örnek olay incelemeleri-Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri üretir.16, 19, 5, 6A
İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yönetir.13, 16, 5, 6, 9A
Dijital içerik takvimine uygun içerik yönetimi koordine eder.10, 16, 5, 6E
Etkili içerik üreterek ve ölçümler.2, 5, 6F
Dijital içeriklerin etkileşimini raporlar.2, 5, 6, 8, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital içerik kavramının açıklanması.Ders kavramları incelenmelidir.
2Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.Örnek mecralar incelenmelidir
3Dijital İçerik türleriÖrnek mecralar incelenmelidir
4Dijital içerik platformlarıÖrnek mecralar incelenmelidir
5Kurumlarda ve markalarda dijital içerik kullanımıÖrnek mecralar incelenmelidir
6Dijital içerik üretim süreci'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır.
7Sosyal medya ve dijital içerik üretimi'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır.
8Video içerik üretim uygulamaları-1Proje hazırlıkları yapılmalıdır.
9Video içerik üretim uygulamaları-2Proje Hazırlıkları yapılmalıdır
10Müşteri İlişkileri Yönetiminde İçerik Üretimi'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır.
11Online itibar yönetimi'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74- 151 okunmalıdır.
12Dijital makale uygulamalarıProje hazırlıkları yapılmalıdır.
13Örnek olay incelemeleriDers kapsamında yapılan dijital içerikleri raporlanmalıdır
14Örnek olay incelemeleri-Genel DeğerlendirmeDers kapsamında yapılan dijital içerikleri raporlanmalıdır
Kaynak
O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. David Meerman Scott, Global Tezahürat, Mediacat Yayınları.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04