Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERNET VE MOBİL UYGULAMALAR-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kenan DUMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş,Temel HTML Bilgisi,Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Mobil Uygulamalara Giriş,Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar,Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi,Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler,Ses iletimi ve SMS, Sensörler,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme: Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Proje Sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamaları tanımlar.10, 13, 16, 8, 9A, E, F
Veri depolama, arkaplan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımını analiz eder. 10, 12, 13, 16, 6, 8, 9A, E, F
Örnek web sitesi ve mobil uygulama projesi yapar.10, 16, 6, 8, 9A, E, F
Mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri açıklar. 10, 13, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş
2Temel HTML Bilgisi
3Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi)
4Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi)
5Mobil Uygulamalara Giriş
6Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar
7Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi
8Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler
9Ses iletimi ve SMS, Sensörler
10Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io
11Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io
12Mobil uygulama geliştirme: Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io
13Proje Sunumları
14Proje Sunumları
Kaynak
1.Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design, Steven Heller ve David Womack (16 Ekim 2007) 2.Design Fundamentals for New Media, James Gordon Bennett (13 Şubat 2012) 3.IDN International Designers Network Magazine- White Space is Not Your Enemy: A Beginner's Guide to Communicating Visually through Graphic, Web and Multimedia Design, Kim Golombisky ve Rebecca Hagen (25 Mart 2010) 4.The Digital Designer: 101 Graphic Design Projects for Print, the Web, Multimedia, and Motion Graphics, Stephen Pite (11 Ekim 2002)
Web sitesinden yayınlanan notlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14342
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERNET VE MOBİL UYGULAMALAR-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kenan DUMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş,Temel HTML Bilgisi,Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Mobil Uygulamalara Giriş,Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar,Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi,Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler,Ses iletimi ve SMS, Sensörler,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme: Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Proje Sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamaları tanımlar.10, 13, 16, 8, 9A, E, F
Veri depolama, arkaplan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımını analiz eder. 10, 12, 13, 16, 6, 8, 9A, E, F
Örnek web sitesi ve mobil uygulama projesi yapar.10, 16, 6, 8, 9A, E, F
Mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri açıklar. 10, 13, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş
2Temel HTML Bilgisi
3Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi)
4Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi)
5Mobil Uygulamalara Giriş
6Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar
7Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi
8Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler
9Ses iletimi ve SMS, Sensörler
10Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io
11Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io
12Mobil uygulama geliştirme: Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io
13Proje Sunumları
14Proje Sunumları
Kaynak
1.Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design, Steven Heller ve David Womack (16 Ekim 2007) 2.Design Fundamentals for New Media, James Gordon Bennett (13 Şubat 2012) 3.IDN International Designers Network Magazine- White Space is Not Your Enemy: A Beginner's Guide to Communicating Visually through Graphic, Web and Multimedia Design, Kim Golombisky ve Rebecca Hagen (25 Mart 2010) 4.The Digital Designer: 101 Graphic Design Projects for Print, the Web, Multimedia, and Motion Graphics, Stephen Pite (11 Ekim 2002)
Web sitesinden yayınlanan notlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04