Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTERNET VE MOBİL UYGULAMALAR | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kenan DUMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş,Temel HTML Bilgisi,Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Mobil Uygulamalara Giriş,Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar,Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi,Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler,Ses iletimi ve SMS, Sensörler,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme: Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Proje Sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamaları tanımlar. | 10, 13, 16, 8, 9 | A, E, F |
Veri depolama, arkaplan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımını analiz eder. | 10, 12, 13, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Örnek web sitesi ve mobil uygulama projesi yapar. | 10, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri açıklar. | 10, 13, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş | |
2 | Temel HTML Bilgisi | |
3 | Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi) | |
4 | Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi) | |
5 | Mobil Uygulamalara Giriş | |
6 | Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar | |
7 | Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi | |
8 | Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler | |
9 | Ses iletimi ve SMS, Sensörler | |
10 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | |
11 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | |
12 | Mobil uygulama geliştirme: Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynak |
1.Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design, Steven Heller ve David Womack (16 Ekim 2007) 2.Design Fundamentals for New Media, James Gordon Bennett (13 Şubat 2012) 3.IDN International Designers Network Magazine- White Space is Not Your Enemy: A Beginner's Guide to Communicating Visually through Graphic, Web and Multimedia Design, Kim Golombisky ve Rebecca Hagen (25 Mart 2010) 4.The Digital Designer: 101 Graphic Design Projects for Print, the Web, Multimedia, and Motion Graphics, Stephen Pite (11 Ekim 2002) |
Web sitesinden yayınlanan notlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTERNET VE MOBİL UYGULAMALAR | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kenan DUMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş,Temel HTML Bilgisi,Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Mobil Uygulamalara Giriş,Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar,Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi,Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler,Ses iletimi ve SMS, Sensörler,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme: Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Proje Sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamaları tanımlar. | 10, 13, 16, 8, 9 | A, E, F |
Veri depolama, arkaplan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımını analiz eder. | 10, 12, 13, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Örnek web sitesi ve mobil uygulama projesi yapar. | 10, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri açıklar. | 10, 13, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş | |
2 | Temel HTML Bilgisi | |
3 | Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi) | |
4 | Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi) | |
5 | Mobil Uygulamalara Giriş | |
6 | Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar | |
7 | Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi | |
8 | Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler | |
9 | Ses iletimi ve SMS, Sensörler | |
10 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | |
11 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | |
12 | Mobil uygulama geliştirme: Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynak |
1.Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design, Steven Heller ve David Womack (16 Ekim 2007) 2.Design Fundamentals for New Media, James Gordon Bennett (13 Şubat 2012) 3.IDN International Designers Network Magazine- White Space is Not Your Enemy: A Beginner's Guide to Communicating Visually through Graphic, Web and Multimedia Design, Kim Golombisky ve Rebecca Hagen (25 Mart 2010) 4.The Digital Designer: 101 Graphic Design Projects for Print, the Web, Multimedia, and Motion Graphics, Stephen Pite (11 Ekim 2002) |
Web sitesinden yayınlanan notlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |