Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA ÇAĞI VE TOPLUMSAL DÖNÜŞÜM-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya ile ilgili temel kavramları öğrenen öğrencilerin, medyanın toplum içerisindeki yeri ve topluma etkileri ile tanışmasını sağlamak, medyanın geleceği ile Türkiye’de ve dünyadaki hukuksal düzenlemeleri hakkında bilgilendirmek, medya etiği konusunda duyarlılıklarının gelişimini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş
, Kitle iletişimi ve toplum
,Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri
,Bilgi Toplumu ve Medya Okuryazarlığı,Siberzorbalık,Toplumsal Cinsiyet ve medya,Medya ve Çocuk,Medya, toplum ve siyaset,Değişen medya ortamı, yeni medya ve gazetecilik,Dijital medya ve nefret söylemi,Yeni medya sanatı,Dijital pazarlama, e ticaret ve medya,Dönüşen Gazetecilik,Sosyal medya ve bağımlılık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya okur yazarlığı kavramını tanımlar. 10, 16, 9A
Medya ve siyaset ilişkisini betimler.10, 13, 16, 9A
Medyanın sosyal, ekonomik ve kültürel alanlara olan etkisini tanımlar. 10, 16, 9A
Medyada toplumsal cinsiyet kavramlarını belirler.10, 16, 9A
Medyanın toplumsal etkilerini hatırlayarak çocuklar üzerindeki etkisini açıklar. 10, 16, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ile dönüşen gazetecilik kavramını analiz eder.10, 13, 16, 9A
Kitle iletişim araçlarının kamuoyu üzerindeki etkilerini sentezler. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş
ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
2 Kitle iletişimi ve toplum
İlgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
3Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri
İlgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
4Bilgi Toplumu ve Medya Okuryazarlığıİlgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
5Siberzorbalıkilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
6Toplumsal Cinsiyet ve medyaİlgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
7Medya ve Çocukilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
8Medya, toplum ve siyasetilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
9Değişen medya ortamı, yeni medya ve gazetecilikilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
10Dijital medya ve nefret söylemiilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
11Yeni medya sanatıilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
12Dijital pazarlama, e ticaret ve medyailgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
13Dönüşen Gazetecilikilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
14Sosyal medya ve bağımlılıkilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
Kaynak
1.Demir, M. , Medya ve Toplumsal Dönüşüm, Globe Edit, Almanya, 2018. [2] Küçükcan, Talip. Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. [3] Demir, M. Televizyon – İzleyici İlişkisinin, Özellikle Çocuklar Temelinde Kanada ve Türkiye Örneklerinde Değerlendirilmesi ve Çocuk İzleyiciler İçin Gerçekleştirilen Medya Okuryazarlığı İle İlgili Çalışmalar Üzerine, Ege Üniversitesi, Yeni Düşünceler Dergisi, Sayı.6, Ekim 2011 [4] T.C.Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, POLİTİKA DOKÜMANI, 2008, Ankara. [5] Güller, Savaş. Yeni İletişim Ortamlarının Habercilik Üzerine Etkileri, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bil.Ens.İletişim Bilimleri ABD., Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2007 [6] Çaplı, Bülent, Tuncel, Hakan. Televizyon Haberciliğinde Etik, Fersa Matbaacılık, 2010. [7] Belsey, A., Chadwick, R. Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, Ayrıntı Yayınları, 1994. [8] Pavlik, John. Journalism and New Media, Coumbia University Press, 2001. [9] Demir, M. , Yeni Medya Üzerine…, Literatürk Yayınevi, Konya, 2013 [10]Demir, M. Yeni Medya Üzerine Vol.2, Literatürk Yayınevi, Konya, 2014
Mebis üzerinden paylaşılacak notlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA ÇAĞI VE TOPLUMSAL DÖNÜŞÜM-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya ile ilgili temel kavramları öğrenen öğrencilerin, medyanın toplum içerisindeki yeri ve topluma etkileri ile tanışmasını sağlamak, medyanın geleceği ile Türkiye’de ve dünyadaki hukuksal düzenlemeleri hakkında bilgilendirmek, medya etiği konusunda duyarlılıklarının gelişimini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş
, Kitle iletişimi ve toplum
,Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri
,Bilgi Toplumu ve Medya Okuryazarlığı,Siberzorbalık,Toplumsal Cinsiyet ve medya,Medya ve Çocuk,Medya, toplum ve siyaset,Değişen medya ortamı, yeni medya ve gazetecilik,Dijital medya ve nefret söylemi,Yeni medya sanatı,Dijital pazarlama, e ticaret ve medya,Dönüşen Gazetecilik,Sosyal medya ve bağımlılık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya okur yazarlığı kavramını tanımlar. 10, 16, 9A
Medya ve siyaset ilişkisini betimler.10, 13, 16, 9A
Medyanın sosyal, ekonomik ve kültürel alanlara olan etkisini tanımlar. 10, 16, 9A
Medyada toplumsal cinsiyet kavramlarını belirler.10, 16, 9A
Medyanın toplumsal etkilerini hatırlayarak çocuklar üzerindeki etkisini açıklar. 10, 16, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ile dönüşen gazetecilik kavramını analiz eder.10, 13, 16, 9A
Kitle iletişim araçlarının kamuoyu üzerindeki etkilerini sentezler. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş
ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
2 Kitle iletişimi ve toplum
İlgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
3Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri
İlgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
4Bilgi Toplumu ve Medya Okuryazarlığıİlgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
5Siberzorbalıkilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
6Toplumsal Cinsiyet ve medyaİlgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
7Medya ve Çocukilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
8Medya, toplum ve siyasetilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
9Değişen medya ortamı, yeni medya ve gazetecilikilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
10Dijital medya ve nefret söylemiilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
11Yeni medya sanatıilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
12Dijital pazarlama, e ticaret ve medyailgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
13Dönüşen Gazetecilikilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
14Sosyal medya ve bağımlılıkilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması
Kaynak
1.Demir, M. , Medya ve Toplumsal Dönüşüm, Globe Edit, Almanya, 2018. [2] Küçükcan, Talip. Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. [3] Demir, M. Televizyon – İzleyici İlişkisinin, Özellikle Çocuklar Temelinde Kanada ve Türkiye Örneklerinde Değerlendirilmesi ve Çocuk İzleyiciler İçin Gerçekleştirilen Medya Okuryazarlığı İle İlgili Çalışmalar Üzerine, Ege Üniversitesi, Yeni Düşünceler Dergisi, Sayı.6, Ekim 2011 [4] T.C.Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, POLİTİKA DOKÜMANI, 2008, Ankara. [5] Güller, Savaş. Yeni İletişim Ortamlarının Habercilik Üzerine Etkileri, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bil.Ens.İletişim Bilimleri ABD., Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2007 [6] Çaplı, Bülent, Tuncel, Hakan. Televizyon Haberciliğinde Etik, Fersa Matbaacılık, 2010. [7] Belsey, A., Chadwick, R. Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, Ayrıntı Yayınları, 1994. [8] Pavlik, John. Journalism and New Media, Coumbia University Press, 2001. [9] Demir, M. , Yeni Medya Üzerine…, Literatürk Yayınevi, Konya, 2013 [10]Demir, M. Yeni Medya Üzerine Vol.2, Literatürk Yayınevi, Konya, 2014
Mebis üzerinden paylaşılacak notlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04